De nieuwe CD van Jan Schipper is uit!! (Hypersound uit Oostvoorne aan Zee)

was er intussen niet alweer een nieuwe cd?

vertrouwde klanken, maar nóg beter geproduceerd?!

Jan Schipper, is goed bezig.

Zijn sound is uitstekend, al voel ik wel net iets teveel "lalala" in zijn tracks.
Mensen die denken dat deze stijl een makkie is hebben het overigens flink mis.

In 2003 was ikzelf de eerste hollandse "retro-producing" Italo synth knakker die op Hypersound uitkwam, na jaren in commerciele dance en oertrance te hebben gewerkt.

Mij viel op dat sommige Italo producers een ontzettend goeie mix konden maken en dat in het ouwe analoge domein zo vakkundig konden masteren dat er nu amper nog aan opgepoetst kan worden met moderne spullen.

Voor mij was het een uitdaging deze sound neer te kunnen zetten met een soort "underground" gevoel.

Ook het gebruik van vocoder zang op een sfeervolle manier boeit me enorm.

Nu ben ik overigens bezig met een track die het beste van Italo, Oldschool house, Acid en trance verenigt. Ik denk dat dit voor de toekomst de enige weg is voor electronische pop.

Jan Schipper heeft een weg gevonden om lekker zijn ding te doen, en geen kosten te hoeven maken aan eigen beheer geneuzel.
Ik vind het binnen het genre overigens wel vakwerk wat hij maakt, want er is ook een hoop troep.... Zelfs uit de v.d. Kuy gelederen.

Proost :biertje: enneh.... see you in the future...

He Karel,bedankt voor je reaktie.
Met dat lalala ben ik het aboluut eens,maar ja zo ben ik*D
Het is inderdaad geen makkelijk genre,vooral omdat je moet oppassen dat
niet elke track hetzelfde klinkt.Maar ja dat is eigenlijk in ieder genre.

Voor de meelezers onder ons:check Karels nummer Final Elevation eens,
Een sound om van te watertanden,brengt je helemaal terug naar 80 ties.

:halleluja

Jan

Ik onder het luisteren te wachten wanneer de stem van Sabrina of Samantha Fox voorbij kwam.

Ik onder het luisteren te wachten wanneer de stem van Sabrina of Samantha Fox voorbij kwam.
Haha, inderdaad.
De sounds van dat nummer, Final Elevation(Final Preview), klinken wel lekker. Alleen het is zo hap-slik-weg muziek. Het doet me wel veel denken aan de tijden van big hair, plastic kleding, felle en pastel kleuren, veel zwaai lichten, kermis etc. zoals eerder gezegd.
:yamaha:

dat is toch wel een hele andere sound waar dat bij past... dat stukje van Karel is toch meer in het straatje van de Space (italo) Disco...

Haha, inderdaad.
Alleen het is zo hap-slik-weg muziek.
toen er nog veel aan melodie werd gedaan zal je bedoelen...

dat is toch wel een hele andere sound waar dat bij past... dat stukje van Karel is toch meer in het straatje van de Space (italo) Disco...

toen er nog veel aan melodie werd gedaan zal je bedoelen...

Hmmm.ik denk dat het zeker niet zou misstaan.Het zou er goed inpassen.Hoewel de muziek van Samantah Fox en Sabrina een beetje gransgeval is tussen 80's en de 90's house opkomst.

Hmmm. Hoewel de muziek van Samantah Fox en Sabrina een beetje gransgeval is tussen 80's en de 90's house opkomst.

de muziek van samantah fox en sabrina?? de muziek??
ik neem aan dat jij geen borstenman bent?! :bekdicht:

Melodie?:erm:
Het zal wel. Ik bedoel dat het heel statische melodieen in songs die geen verhaal vertellen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
jawel, maar dat kwam ook door de middelen die men toen gebruikte... vandaar het recht toe recht aan geluid...
dat super strakke vond men toen ook echt een pre... straalde perfectie uit (voor die tijd)...

maar goed, je moet die tijd gewoon hebben beleefd en zo tussen de regels door te lezen was die van voor die van jouw? :)

Laatst gewijzigd:

Okee....Die statische-uitgekotste-klere-herrie.zo tevreden dan?}:|

'k moet het ook maar een naam geven..

Om deze statische klere herrie aan te kunnen smeren,gebruikten de heren ruimgebuste dames,die met een minimaal stofje hun openschotwond bedekken.
Op die manier werd er al snel even de andere kant opgekeken terwijl de dames als een fijngeknepen kuikentje hun vrije sporen inkotsten.
Bedoel je dat Leo?}:|

ik kan me tot mijn schande nog herinneren dat we zo'n sabrina clip opnamen en net zo lang beeld-voor-beeld deden, totdat ze precies dat bovenstuk volschepte met water en wij die tieten konden bekijken, in volle glorie.
even los van de seksuele frustratie die eruit spreekt, tegenwoordig moet je wel heel erg miskijken wil je niet elk half uur een stelletje vrije borsten zien rondhoppen op tv.

maar het is goed te zien dat de cd van jan schipper nog steeds of weer leeft. ik denk dat er een kerstpiek in de verkoop komt en zo hoort het ook.

Back