NEXUS (ReFx vs Vengeance)

Zijn er hier eigenlijk mensen die de Nexus gekocht hebben?

Hoi,

Ik heb na heel wat uitproberen van de demoversie de Nexus aangeschaft, en ik vind hem subliem. Ik ben reeds langer bezig met de Virus C, de JP-8080, de JD-800 en verschillende VST's (waarvan Vanguard mijn favorietje is). En hoewel ik heel graag aan knoppen draaien doe, slorpt dat heel wat van mijn tijd op. En van dat laatste heb ik juist niet zoveel. Juist daarom is een vst als de Nexus een prima aanvulling. De weinige tijd die ik momenteel heb kan ik terug besteden aan muziek maken!!!

Origineel geplaatst door Hype2000
Hoi,

Ik heb na heel wat uitproberen van de demoversie de Nexus aangeschaft, en ik vind hem subliem. Ik ben reeds langer bezig met de Virus C, de JP-8080, de JD-800 en verschillende VST's (waarvan Vanguard mijn favorietje is). En hoewel ik heel graag aan knoppen draaien doe, slorpt dat heel wat van mijn tijd op. En van dat laatste heb ik juist niet zoveel. Juist daarom is een vst als de Nexus een prima aanvulling. De weinige tijd die ik momenteel heb kan ik terug besteden aan muziek maken!!!

Ben je niet bang dat je over een paar maanden al weer uitgekeken bent op die sounds? Ik geef toe hij klinkt super maar voor de rest kan je er niet zoveel mee. ;)

Origineel geplaatst door Xpressive
Ben je niet bang dat je over een paar maanden al weer uitgekeken bent op die sounds? Ik geef toe hij klinkt super maar voor de rest kan je er niet zoveel mee. ;)

Je hebt Expansion packs (van House tot Orchestra) voor Nexus. En ze blijven maar komen.

Demo uitgeprobeerd en het klinkt super. Geluiden op zich zijn nix nieuws maar de kwaliteit is toch beter dan bij andere Synths.

Origineel geplaatst door Xpressive

Ik vind het inderdaad een afknapper als je aan de knoppen van de Nexus begint te draaien. Nogal weinig flexibel. Je moet het geluid pakken zoals ie is. Maar dit kun je zeggen van al die llibrary-based plugins. Wat ik er wel goed aan vind is dat deze synth een bron van inspiratie is. De sounds klinken zodanig goed dat je echt zin krijgt om muziek te maken. Eens je nummer in elkaar zit kun je sleutelen à volonté met Vanguard, Virus, JP enz. om alles ietwat persoonlijker te maken.

Origineel geplaatst door Hype2000
Ik vind het inderdaad een afknapper als je aan de knoppen van de Nexus begint te draaien. Nogal weinig flexibel. Je moet het geluid pakken zoals ie is. Maar dit kun je zeggen van al die llibrary-based plugins. Wat ik er wel goed aan vind is dat deze synth een bron van inspiratie is. De sounds klinken zodanig goed dat je echt zin krijgt om muziek te maken. Eens je nummer in elkaar zit kun je sleutelen à volonté met Vanguard, Virus, JP enz. om alles ietwat persoonlijker te maken.

wat een gezeik hier, veel mensen zijn zowiezo preset gebruikers, passen hooguit filter en adsr aan, precies wat de nexus kan...
willen ze ineens N.I. Reaktor achtige tweakabilitiy :stupid :stupid

Origineel geplaatst door Virtual-Analog
wat een gezeik hier, veel mensen zijn zowiezo preset gebruikers, passen hooguit filter en adsr aan, precies wat de nexus kan...

Ben het wel met je eens dat veel mensen preset gebruikers zijn. Vind het jammer van de Nexus dat je de sounds onderling niet kan veranderen. Heel veel sounds zijn gelayerd net als zeg maar bij de Atmosphere van Spectrasonics. Bij de Atmosphere kan je de sounds wel met elkaar combineren en zo weer een soort van nieuwe sound krijgen. Hadden ze bij de Nexus ook moeten doen.
;)

Origineel geplaatst door Virtual-Analog

als vengeance en refx iets GROOTS aankondigen, en het wordt een rompler achtig iets dan verang je daar simpelweg wel naar :{

En hij klinkt lekker hoor;)

Je moet alleen wel een redelijk pc hebben om er echt mee te kunnen werken.
Mijn AMD 3500+ lukt prima. Maar een dualcore vind ik wel een aanrader als je er meer dan 7 tegelijk wil gaan draaien met nog een aantal andere plugins en fx...

Ik vind het grote trance gehalte nogal meevallen. Je kan er echt veel meer uit halen, vooral in combinatie met andere vst is het een geweldenaar.

Mensen die een vsti voor trance geluiden zoeken, kijk/luister even naar de Sylenth.. velen malen goedkoper en echt een geweldige analoge sound voor een vsti! Het is een "VA" dus geen rompler zoals nexus.
En nee ik werk niet voor Lennardigital, ik sta gewoon echt versteld van de geluiden die uit deze vsti komen. :W

Of Rob Papen's Predator. Zeker ook goed voor trance te gebruiken!!

NExus 2, en een nieuwe 'SID' expansion...

http://refx.com/?lang=en&page=home/latest

Ja heb het gezien. Er zitten oa allemaal nieuwe opties op de nieuwe Nexus2 vst. Wat vooral leuk is dat de layers/osc's vanaf nu ook kwa volume/panning geregeld en gemute kunnen worden. Hieronder een aantal opties, op de site van refx staat een compleet overzicht

* Expansion Dance Vol.2 already included! - 128 new presets, 500 MB of new samples
* Three skins (Black 'evil', Black 'good' and Cobalt) included for free
* New FX: analog phaser from Arts Acoustic - up to 16 stages. Smooth as silk
* New FX: stereo enhancer - widen or narrow the stereo field
* Feature Matrix: layers can be switched on/off separately
* New section: oscillator mix level
* Oscillators can be switched on/off separately
* Volume- and pan-control for each oscillator

Back