Ik ben op zoek naar de ideale tool om techno mee te maken

Ik denk dat je met wat pittige outboard (een paar leuke compressors) een eind verder komt.
Verder, als je het MPC pad gaat bewandelen, kun je een hoop doen met je samples op de computer vóór je het in een MPC gooit.

Als ik het zo lees en hoor is het meer een kwestie van processing dan van andere gear.

-C-

Re: Re: Ik ben op zoek naar de ideale tool om techno mee te maken

Re: Re: Ik ben op zoek naar de ideale tool om techno mee te maken

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Wie zegt dat muziek maken snel en makkelijk moet zijn? Kunst is 1% inspiratie en 99% transpiratie!

Meestal ben ik het niet met je ééns, maar inderdaad: Het is gewoon een kwestie van noeste arbeid!

-C-

> Kunst is 1% inspiratie en 99% transpiratie!

Haha, dan ben ik het niet met je eens :D Als het maar 1% inspiratie zou zijn klinkt alle muziek wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg saai en geforceerd. Bovendien kan de juiste software het proces wel vereenvoudigen, maar ja, dan kom je weer bij de centrale vraag: wat is de juiste software?

Mijn tip: kies 'iets' en stort je daar volledig op zodat je er met je ogen dicht mee kunt werken. Kun je je ideeën het snelst omzetten in muziek en geef je je inspiratie de maximale ruimte. Succes!

:W

Origineel geplaatst door pocketzip
zorg mischien best ook voor een midicontroller met wat knopjes en schuiven (iets in deze stijl) zodat je live makkelijk het volume van je tracks kunt aanpassen en nog wat aan de knopjes van je software effecten/synths kunt draaien :)
hier zie je het ding trouwens in actie, met ableton op de laptop (video van lid markaugust)

kwestie van je een idee te geven van hoe het in de praktijk werkt:)

om even terug te komen op je vraag,
wat versta je precies onder "makkelijk en snel" werken?
want volgens mij maakt het niet uit wat je gebruikt,
maar als je je setup meester bent gaat alles snel en makkelijk..
als je iets nieuws hebt gekocht is het altijd even aanklooien maar merk je ook dat
het na verloop van tijd makkelijker gaat, het word een automatisme, of je nou hardware of
software gebruikt..
dus volgens mij is het per persoon anders wat snel en makkelijk werkt..
begrijp me niet verkeerd, dit is slechts mijn mening gebasseerd op eigen ervaring..
succes ermee in elk geval, dit soort threads zijn tog altijd leerzaam voor iedereen denk ik..

Nou, wat voor mij snel en makkelijk werkt, is loopjes maken, want ik maak loopgeorienteerde muziek, en die in een programma bij elkaar plakken, en zo een heel nummer in mekaar draaien, zoals dat bij ableton werkt geloof ik of op de su-700, maar ik neem liever software, omdat dat voor mij handiger werkt omdat ik dan ook kan zien wat ik doe.

klein voorbeeldje, toen ik erachter kwam dat ik het makkelijker vond om loopmuziek te maken, had ik nog zo'n Roland mc-09 bakkie, met een hele simpele loopfactory achtig iets, maarmee ik van wat liedjes die ik goed vond een stukkie opnam, en een bassdrum uit het apparaatje zelf loopte, en zo echt uren bezig was, veel lol mee gehad, maar ik zocht toch iets professionelers.

ik vind dit een leuke en makkelijke manier van werken.

Ook maakte ik vroeger soms hele dagen liedjes met rebirth, nu heb ik ook reason 3 en rebirth, dus daar zit ik soms ook nog wel mee te klooien, alleen is bij reson zoveel mogelijk, dak soms een beetje de weg kwijtraak, qua FX en dergelijke...

Naja, nu ga ik ableton dus uitproberen, lijkt me toch een erg leuk programma.

loopjes bouwen in fruityloops is het makkelijkste wat er is..

Back