[Roland] MC-909

Help!!!!!!!!!!!!!!!!!

Help!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shit, shit, shit!

ik was zo overtuigd van die 909 dat ik hem gewoon moest hebben.
Nu is de update van die RS7000 uit en wat ik ervan begrijp zijn de grootste tekortkomingen nu uit de weggeruimd.
Tevens heb ik de eerste kritieken op de 909 op verschillende boards gelezen en ik moet zeggen dat de twijfel nu weer steeds groter wordt.
Zo als ik het nu kan beoordelen is de RS7000 voor mij een betere keuze geworden, ik ben alleen bang dat ik iets over het hoofd zie of iets ga missen t.o.v. de 505 die ik gewend ben.
Wat me heel erg aanspreekt is de sequencer met zijn realtime functie's , scene's en sections, daar kun je heel wat mee doen live, hij mist wel RPS maar ik denk dat die ruimschoots goedgemaakt wordt door de andere functie's.
Wat me nog tegenhoud is de synthengine, kan die genoeg om mij tevreden te houden? ik werk al jaren met Roland bakken dus kan daar goed mee overweg en het sample verhaal op de 909 lijkt me makkelijker en sneller werken (mede door USB).

Grappig om te zien dat de ene persoon zijn RS7000 wegdoet voor een 909 en een ander toch weer juist voor die RS7000 kiest.
Ik weet het gewoon niet meer :confused:

Is er iemand die mij kan helpen de keuze makkelijker te maken?
Ik wil hem volop live gaan gebruiken samen met een ES-1, de hikkup bij het switchen van patterns is denk ik wel op te vangen met de ES-1.

Grt. Ronald.

Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Help!!!!!!!!!!!!!!!!!

Origineel geplaatst door Roonan
Wat me nog tegenhoud is de synthengine, kan die genoeg om mij tevreden te houden? ik werk al jaren met Roland bakken dus kan daar goed mee overweg en het sample verhaal op de 909 lijkt me makkelijker en sneller werken (mede door USB).

feit is dat de synthengine in de mc909 een stuk uitgebreider/volwassen is dan die in de RS7000...dus dan zit je met de MC909 beter.....maar ik zou me er niet al teveel op blindstaren, er is nl zoiets als midi-out, waardoor je een externe module kan gebruiken..... het is bijna onmogelijk om een complete alles-in-1-bak-voor-iedereen-wat-wils te maken.... dus je kan bv een rs7000 met een xv2020 of xv5050 kopen, of een mc909 met die nieuwe motif module, of verzin zelf maar wat....

maar als je perse voor 1 doosje gaat en je vindt de synth-engine ERG belangrijk dan zou ik voor de mc909 gaan, maar niet voordat ik een paar uur met de mc909 had gewerkt (zoals gezegd voor mijn gevoel is het meer een studio tool dan een live performance tool) en ook eens naar de EMU groovestations had gekeken..die hebben nl ook hele goeie synthengines, maar helaas geen sampler-optie

Olaf

Ik wil mijn live set zo simpel mogelijk houden vandaar liever geen externe modules.
Tevens vind ik een module niet zo snel tweakbaar als bijv. een 909, kun je direct aan de sounds klooien terwijl je bezig bent.
Gebleken is dat snelheid de belangrijkste factor is voor het slagen van een track bij mij.
Daarom is bijv. de S2000 (akai module) nooit tot zijn recht gekomen bij mij, duurde allemaal te lang.

Daar ben ik een beetje bang voor bij die RS7000, dat het sample bewerken en toepassen omslachtig is.
Bij die 909 gaat dat super simpel en snel, daar heb ik al een paar uurtjes mee gespeeld.

Maarja, die sequencer van die RS die lijkt me echt super. Ik hoef echt geen piano roll te zien op een schermpje, dat kan ik veel beter in logic bijv. Maar gewoon het feit dat je een song progression onder sections kan zetten lijkt me echt geweldig.( en die scene memories daar kun je ook vast mooie dingen mee doen)
Nu heb ik nog wel eens dat ik iets in mijn hoofd heb (live) en de boel wil laten knallen maar gewoon handen te kort kom om alles tegelijk te bedienen (mute's, fills, etc.....)

Grt. Ronald.

Back