[Roland] MC-909

HardSoul

...
Nou hier is ie dan, De nieuwe Roland MC-909.

4.jpg

Voor info over de mc909:
http://www.mc-909.com

(ik heb de vorige discussie erbij geplakt)

Last edited by a moderator:
Met een 16 track sequencer ligt dat ding niet "somewher between the RS7000 and MPC4000 in features and price".

In mijn humbele opinie :)

Wel een leuk ding!

dat ligt er allemaal aan hoe die klinkt en werkt en edit en sequenced. Ben eens benieuwd

Hmm, dat ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Jammer alleen dat ze iedere keer die zwarte toetsen op 1 lijn zetten met de witte onderin. Dat is iets waar ze bij de rm1x wel aan gedacht hebben. Speelt veel makkelijker als je even niet over een extern keyboardje beschikt onderweg...

TR-Style

TR-Style

Tja.. waar kies je voor.. voor 16 Step TR-Style drums inkloppen is 16-op-een-rij wel fantastisch.

En.. please.. laat de term '909' voor wat ie is.. ik zou het behoorlijk respectloos vinden om dit ding "MC-909" te noemen.. maar goed.. de 808 en 303 zijn 'm al meerdere keren voorgegaan (MC-303, EF-303, SP-808).

je kan de 16 gewoon laten voor wat ze zijn. Even een paar extra knopjes erboven gooien en het apparaat 3 tientjes duurder maken :)

Het zal wel weer niks bijzonders zijn het hele ding als ze weer op een oude naam moeten teren. Neem nou de MC-303. Leuke naam, kloten ding.

Niet echt relevant maar wel leuk om te weten :)

Derrick May is known as the Godfather of Techno, by which he has been Djing and sampling it for as long as anybody can remember. An exciting DJ, he is known to be someone whose routine is more than just scratch, sample and mix, a showman and an entertainer. His sets do include the odd remix on the fly, courtesy a short track sampler often built in to his mixer (in this case it was Roland that did the trick). So he doesn’t require extra parts (MIDI devices) added to his collection, like, for example, Jeff Mills, who carts around around his Roland MC909 alongside his DJ box.

bron : http://www.geocities.com/SunsetStrip/Palladium/2457/eventreview.html

Nieuwe Roland MC909

Nieuwe Roland MC909

Ook Nick Tidy, die al eerder aan projecten van Roland heeft gewerst (oa expensionboards) heeft ook aan de mc909 gewerkt.

Nick worked with Roland on their GRV 01 and the MC909 project, Voicing for World Series, SRX Extreme Dance expansion board for Roland products released at NAMM 2002

Zijn website: www.ethnicrobot.com

en op stond er zelf aan eentje te koop ;)
ROLAND GROOVEBOX MC909 FOR SALE Nick 14/06/2002

http://216.239.39.100/search?q=cach...sifieds.cfm?cat=6+roland+mc909&hl=nl&ie=UTF-8[/url]

Zelf heb ik op de roland dealer pagina van september gekeken, maar daar wordt niets over de mc909 verteld.

Dus gaan we maar af op de foto's van de flash presentatie.

ja.

Ow neeeeee.......gaan ze weer met smartmedia kaarten werken ?!
Ik vind em er op het 1ste gezicht uitzien als een zoveelste poging van roland om weer met zo'n speelgoed ding op de markt te komen......en er belachelijk veel geld voor te vragen.

het is ook een veredelde MC505 met sampling geheugen.....kan er niet echt warm van worden.

6 planken en langwerpig van formaat dus wel graf kist, maar toch ben ik benieuwd

MC505 + XV5050 + Variphrase ?

MC505 + XV5050 + Variphrase ?

Hmm.. ik weet het niet hoor, als het een combinatie is van de MC505, de sounds van de XV serie, plus een Variphrase achtige sampler.. dan is het weldegelijk een interessant apparaat..

Maar goed.. da's toch allemaal koffiedik-kijken.

Back