nieuwe NM1 editor > nomad genaamd

Der_Mantie

Vintage lit
Er is een nieuwe java editor voor de clavia nordmodular ontwikkeld.
ziet er goed uit en draaid ook op osx! is de eerste versie en heb hem
nog niet kunnen testen aangezien ik (nog) geen nm1 bezit.

Het programma heet Nomad en is hier te downloaden.

wat meer info op het nordmodular forum
hier zo

wellicht dat iemand kan testen of dat deze ook met een micromodular werkt aangezien dit nog niets getest is.

* * *

Cool, deze editor is een hele tijd in de maak (en pre beta) geweest. Maar nu toch een release.....ga ik zeker proberen deze!

ik ben benieuwd of dat het stabiel werkt acidfever.

Mogelijke voordelen die ik zo kan verzinnen:

- draait ook op Linux zonder emulator of Wine
- draait ook op Windows 2000 (dat deed 'ie eerst niet)
- draait op Windows XP zonder compatibiliteitsmodus
- Draait ook op OS X (zonder in beta-status te blijven hangen) wat dus wil zeggen dat de applicatie eigenlijk alleen maar stabieler kan worden.
- zou zonder problemen op Vista moeten kunnen draaien.
- blijft onderhoudbaar, ook al zou Clavia ooit failliet gaan, wat de gebruiksduur vergroot.
- blijft onderhoudbaar, ook al zei Clavia dat ze niet langer aan de originele editor zouden blijven werken, omdat 't open source is.
- laat ruimte voor extra geintjes - je zou eventueel een patch mutator kunnen bouwen en deze toe kunnen voegen in de editor zelf. Het formaat en de documentatie zijn open; je zou misschien een script kunnen schrijven om synth-patches te kunnen omzetten (zoals dat toen met de DX-7 patches ging)

Klinkt misschien niet spectaculair, maar 't is zeker interessant, en goed te zien dat er toch iets van gekomen is (dat gebeurt namelijk niet altijd bij dit soort dingen).

Origineel geplaatst door Lacertus
Weet iemand wat de voor- of nadelen zijn van Nomad tov de originele Clavia editor??

Java... dus werkt op elke os! (windows, linux, osx)
Ik mijn geval osx en zie ik mijn kans schoon om weer eens een micro
er bij aan te schaffen. :luv:

die beta versie werkt ook prima op osx. Micro en modular staan hier nog flink hun werk te doen met mijn macmini!

als ik alles goed heb wel. Maar je kan hem zo downloaden van de clavia site. kan je zelf even proberen...

Origineel geplaatst door ch9527
als ik alles goed heb wel. Maar je kan hem zo downloaden van de clavia site. kan je zelf even proberen...

jij hebt het zeker over de g2 demo. *D

nope, niet de g2 demo maar de beta versie van de nm1 editor!
effe zoeken op de site en dan vind je em zo. Of je zoekt even online. Heb je hele handige zoekamchines voor. Google enzo!

Origineel geplaatst door Yoozer
Mogelijke voordelen die ik zo kan verzinnen:

- draait ook op Linux zonder emulator of Wine

NM editor draait wel onder Wine maar krijgt dan geen toegang tot de MIDI poorten dud das niet zo handig....

dit staat nog even vermeld op de clavia site en klopt als een bus " a known bug is that if you control click on a module, to delete it or change its name, the editor will promptly crash." En dit is natuurlijk gewoon ruk.
Maar die nomad laten we het daar over hebben, dat is een mooi stukje software. :)

wat ik me afvraag.. (wellicht een tikje offtopic, maargoed)

heeft er niemand eens het idee gekregen een nieuw os te schrijven voor nm1? niet dat het originele zo beroerd is overigens..

Back