waarom doe ik mezelf dit aan!?

krachtwerk

Ouwe rot
soms heb je van die dagen, dat je s'morgens wakker wordt en je weet dat je iets moet creeren..
er moet iets uit (muzikaal gezien dan he:D )

dan ga je achter je apparatuur zitten en begint te frutselen.
vaak gebeurt er niets, alles klinkt klote..
het kan dan bij mij uren of langer van frustratie opleveren, maar opeens is het daar..
na uren ,dagen of zelfs weken dat benauwde gevoel gehad te hebben (dat je jezelf waadeloos en een nietsnut vind), is het daar..
je nieuwste creatie.. na het de volgende dag terug te luisteren kan je dat zo'n euphories gevoel geven, heerlijk!

daarom kan ik hier nooit meer mee ophouden!

tja eh.. dat wilde ik even kwijt..

:okdan:

Tja, ik weet precies wat je bedoelt (denk ik althans).
Je hebt al tijden het idee dat je een geweldig nieuw nummer er uit kan persen.
Je hebt de tijd om nieuwe tracks te maken.
Je hebt alle gear om een track te maken.

Maar helaas, hoewel 'ze' zeggen :"Het is 1% inspiratie en 99% transpiratie" is het eerder 1 promille inspiratie en 999 promille transpiratie.

Het maken van een track waarmee je min of meer te vreden bent kost zo verschrikkelijk veel tijd, maar als je 1 van je eigen tracks kunt luisteren en denken "Wat heb ik toch een vet nummer gemaakt" is toch alle tijd die je er in stak waard.

Helaas horen de dagen dat alles kut klinkt of 'net niet vet' klinkt daar gewoon bij.

precies, je kunt nog zo goed en geniaal zijn.. maar je komt er gewoon niet door 1 uurtje per week eens een keertje muziek te maken..

zweten zullen we hehe..

herkenning! :D

ongelooflijk frustrerend, als je tegen jezelf zegt "laten we nu eens een leuke track maken", en er komt niets dat de naam muziek waardig is.
ik zit ook vaak met het "masterpiece syndrome": elke nieuwe track móet en zál een niet te versmaden meesterwerkje zijn. ironisch genoeg is het net dat idee dat een grote inspiratiekiller is en ervoor zorgt dat je er niet in slaagt om iets leuks te maken, laat staan een meesterwerk... :stupid

maar als dan, na vele dagen zwoegen en zweten, je inspiratie plots op volle toeren begint te draaien en je nummer aan een razend tempo begint te groeien... magisch is het :luv:
of als je de vorige dag je nummer helemaal hebt afgewerkt en je nu voor de eerste keer vol trots naar je creatie luistert... heerlijk! 8)

het zijn die momenten die het 'm doen:)

of als je de vorige dag je nummer helemaal hebt afgewerkt en je nu voor de eerste keer vol trots naar je creatie luistert... heerlijk!
Of als je het de volgende dag vol verwachting terug luistert en denkt: "Damn.. ik moet echt minder gaan blowen" 8o) . Dat had ik nog wel eens toen ik nog blowde...

Origineel geplaatst door The Headacher
Of als je het de volgende dag vol verwachting terug luistert en denkt: "Damn.. ik moet echt minder gaan blowen" 8o) . Dat had ik nog wel eens toen ik nog blowde...

gebeurt me ook zonder te blowen (erm ik blow zowiezo niet... ik drink)

maar inderdaad.. ik heb deze week elke dag van s'morgens tot s'avond achter mn laptoppie gezeten, en ik ben op zulke spannende sounds gekomen, puur omdat ik de diepte in ben gegaan.
het is gewoon graven, en diep genoeg graven kost veel tijd.

:kimono:

Echt, ik heb er serieus over gedacht om alles te verkopen, dr mee te kappen je kent het wel.
En juist DIE momenten heb ik vaak hele vette dingen gemaakt.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Echt, ik heb er serieus over gedacht om alles te verkopen, dr mee te kappen je kent het wel.
En juist DIE momenten heb ik vaak hele vette dingen gemaakt.

-C-

verkopen??? niks daarvan:smeris:

Hier druk bezig met nieuw bekabelen etc. dus even weinig muziek en het is ook nog eens erg warm buiten. Waarom doe ik dit?

Toch heb ik het idee dat ik vast zit.. In de zin van werkmethode en creativiteit.. Ik kon vroeger sneller leuke grappige dingetjes maken, nu is het afgezwakt lijkt het. Vreemd. Ik denk er dan ook over om iets radicaals anders te doen.. een complete omzwaai.. Hoe? Geen idee.

Origineel geplaatst door Arv
Toch heb ik het idee dat ik vast zit.. In de zin van werkmethode en creativiteit.. Ik kon vroeger sneller leuke grappige dingetjes maken, nu is het afgezwakt lijkt het. Vreemd. Ik denk er dan ook over om iets radicaals anders te doen.. een complete omzwaai.. Hoe? Geen idee.

Van virtuele software terug naar hands-on hardware?

Origineel geplaatst door FrankH
Van virtuele software terug naar hands-on hardware?

Ehm, dan zou het bij mij andersom zijn. Kweetniet of ik daar gelukkig van word! :D

Stap over op software om muziek te maken en hou je synths om te pielen..

Als je dan merkt dat je voornamelijk nog muziek maakt en nauwelijks pielt nog, doe je je synths weg.

Origineel geplaatst door demian
Stap over op software om muziek te maken en hou je synths om te pielen..

Als je dan merkt dat je voornamelijk nog muziek maakt en nauwelijks pielt nog, doe je je synths weg.

Zoveel harde synths heb ik niet hoor.. Maar ik kan me vinden in je opmerking.. Alleen ik heb een natuurlijke weerstand tegen softeware ofzoiets..

Zoveel harde synths heb ik niet hoor.. Maar ik kan me vinden in je opmerking.. Alleen ik heb een natuurlijke weerstand tegen softeware ofzoiets..

Ik zou zeggen, overwin je zelf en maak die stap.. Zolang je je gear behoud kan je altijd terug.

Begin met weinig pluggies, maar wel flexibele, zo leer je je nieuwe omgeving snel begrijpen.

Nogal wat herkenning hier.

Heb om die reden een tijdje mij uit de naad gewerkt om de komende maanden boodschappen te kunnen doen en weer eens veel tijd in de muziek te stoppen zonder (werk)afleidingen.
Als je niet de tijd neemt om verder te graven en door te zoeken kom je nooit snel op dat punt dat je wel iets vind, ondanks alle frustratie over dat het niet lukte en je het voor je gevoel eerst wel kon. Toen ik nog op school zat zat ik minimaal 2 uur per dag achter m'n apparatuur. De laatste jaren is dat vaak nog geen 2 uur per week geweest. Isniegoed ! :bekdicht:

KEn het precies!

Bij mij nog een ander probleem.

Ik werk een beetje vreemd (denk ik), ik maak muziek niet in lagen zoals: bedenk een basloopje, beatje, melodietje etc.
Ik begin gewoon bij de intro en gooi alles tegelijk erin (zeg maar op dr tracker manier). Dus dan heb je zo'n twee a drie minuten muziek. Het klinkt eigenlijk best goed, maar de dag is voorbij.

De volgende keer dat ik verder ga ben ik in een hele andere stemming en kan ik er bijna niet mee verder. Je kloot was aan maar het klinkt niet en past niet. Damn.

Dus, heb dozijnen aan leuk halve tracks liggen.
TJA!

Back