Roland TR 909 vraag (Dringend)

Je zou makkelijk alle knoppen en uitgangen kunnen checkken.

Misschien nog batterij lekkage ofzo?

Maar dat zijn de standaard checks die voor elk apparaat gelden.

Veiligste optie: even een harde reset geven en kijken of-ie dan netjes de default song afspeelt.
Harde reset:
Power on whilst holding down TRACK #1 and Pattern #1.

Luister elke individuele out, en ook de mixed out.

Luister of knopjes kraken bij het verdraaien. Een beetje geeft niet, maar dan eventjes een paar keer naar de uiterste waarden bewegen. Blijft het erg, dan moeten de pots worden schoongemaakt. NIET MET CONTACTSPRAY! :(

Controleer het serienummer en achterhaal welke revisie het is (staat meer op dit forum over dit verhaal bij de 909).
Zie: http://mitglied.lycos.de/raf909/hardware.htm

Luisteren voor een soort hisssssssss geluid. (Ze maken zo en zo een zachte geluid maar als ie te hard is kan er wat misssssssss zijn)

Origineel geplaatst door disgrace
Luisteren voor een soort hisssssssss geluid. (Ze maken zo en zo een zachte geluid maar als ie te hard is kan er wat misssssssss zijn)

Tja, dan is tie lek 8o)

tr909

tr909

Ik was vergeten dat ik een opblaas 909 had! Kon hem anders niet betalen! :stupid

Re: tr909

Re: tr909

Origineel geplaatst door disgrace
Ik was vergeten dat ik een opblaas 909 had! Kon hem anders niet betalen! :stupid
Ooh, dus dat gat aan de onderkant is in jouw geval NIET voor de batterij 8o)

kijk of alle knoppen orgineel zijn

kijk of de schift knoppen aan de linker kant nog mooi in de bak zitten anders is er erg hard op gedrukt (omdat deze maar met een klein schoefje vast ziten.

dit geld ook voor de track pattern tempo/back enz knoppen

tip: stop het lopen van de machine,.... druk eerst op pattern 1 knop..... daarna op shift+tempo.... start de machine daarna zie je automatische de bass drum pattroon lopen nu kan je kijken of de toetsen van 1 tot 16 het nog goed doen.

luister idd of de pots kraken

mischien handig om een ander midi machine me te nemen +kabel voor de midi te checken.

veel suc6

hou de shift toest ingedrukt en druk op pattern bank 1, 2, 3 of 4. dan gaat dat rode lampje knipperen, selecteer een pattern door op een van die computertoetsjes te drukken (1 tm 16). Druk dan op play en je kunt gaan invullen.

ik doe die van mij trouwens de deur uit, zie het aanbod forum.

Heb je er een manual bij anders heb ik een engelse liggen.

je moet gewoon letten op die "Bassdrum"?! als die knalt? dan zit je goed.. ;)

Back