Korg N5ex midi in

Ruubje

The Rubenizer
Hallo allen!

Ik kom er niet achter hoe ik mijn n5ex kan laten aansturen door een andere synth (yamaha an1x).
Ik weet wel dat: de midi out het doet, aangezien ik altijd met mijn n5ex mijn korg symphony aanstuur.
Ook weet ik dat de midi in het doet, want als ik van an1x out naar n5ex in ga, en van n5ex out naar symphony in, kan ik met mijn an1x (door de n5ex) mijn symphony aansturen. mijn conclusie tot zover is dat er iets verkeerd staat ingestelt in m'n n5ex. maar wat? ik heb de handleiding erbij gepakt, maar er staan maar een paar regeltjes in, hier kan ik niet echt veel mee.

iemand enig idee wat? met elke reactie ben ik al blij!

Ruben

MIDI in doet 't misschien wel, maar kijk eens op welk MIDI-kanaal de AN1x uitzend. Je zou ook even kunnen kijken of de Device IDs misschien hetzelfde zijn; komt niet vaak voor maar kan wel.

Ik heb alle midikanalen op kanaal 1, dus dat is uitgesloten. over de device id's kan ik niet iets vinden in de n5ex.
ik vermoed nog steeds dat het aan de instellingen van de korg ligt, maar ik zou niet weten welke:confused:

meer suggesties altijd welkom!:okdan:

Laatste schopje.

ik denk dus dat het aan bepaalde instellingen ligt van de n5ex. hetzij in de performance mode, het zij in de global of utility mode. ik heb geen idee. Ik hoop jullie wel.

Ik kan denk ik nog maar 1 ding verzinnen. Voordat er USB-MIDI interfaces waren had je een soort To Host verbinding achterop sommige synths - m'n XP-30 had zo iets. Ik heb een N5ex gehad (maar verkocht) en volgens mij zat daar ook zo iets op. Als 't net zo is als m'n XP-30 kun je dus niet tegelijk To Host en de gewone MIDI gebruiken.

ik gebruik mijn synths niet in combinatie met mijn pc, ik gebruik de 'to host' dus ook nooit. dus dat kan het ook niet zijn.
in ieder geval bedankt voor je meedenken:okdan:

Back