[latency] Hoe lat. compenseren in Live5?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Ola,

Wanneer ik een noot van een externe synth op 1.0.0. laat beginnen in een midi track en de midi track vervolgens op een audio spoor opneem begint de noot in het audio spoor op 1.0.2. Dit wordt ongetwijfeld veroozaakt door de latency van 12 ms van mijn geluidskaart. Dit los ik op door de warp marker te verplaasten tot het begin van de eerste noot.

Dat moet gemakkelijker kunnen, dus ik ga ervan uit dat ik door de functie track delay te gebruiken [op de audio track], op 12 ms, alles sync zou moeten gaan. Het verschil is echter net zo groot als dat ik geen track delay gebruik. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

In het manual staat een hele episode over je probleem.
En je kunt ook latency comp aanzetten.
Maar kijk eerst eens bij die projecten die er standaard bijgelevert worden, daar moet er 1 tussen zitten, om je probleem op te lossen

Origineel geplaatst door trash
In het manual staat een hele episode over je probleem.
En je kunt ook latency comp aanzetten.
Maar kijk eerst eens bij die projecten die er standaard bijgelevert worden, daar moet er 1 tussen zitten, om je probleem op te lossen

Ga nogmaals door de manual heen, vorige keer echter tussen wal en schip geraakt, maar met de droogte van het moment iig geen nat pak meer.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ga nogmaals door de manual heen, vorige keer echter tussen wal en schip geraakt, maar met de droogte van het moment iig geen nat pak meer.

Ik zit op moment achter een andere pc, dus kan je niet helpen, maar je begrijpt wat ik bedoel met die demo projecten?

heb je al geprobeerd de warps uit te zetten en het startpunt van de clip uit te trekken en vervolgens de clip wat naar rechts te schuiven?
of -> options: "delay compensation"
bij mij bounced die perfect. mn vst latency mag op 64 samples of op 2000 samples staan... Het is altijd correct

Origineel geplaa door INLAND EMPIRE
heb je al geprobeerd de warps uit te zetten en het startpunt van de clip uit te trekken en vervolgens de clip wat naar rechts te schuiven?
of -> options: "delay compensation"
bij mij bounced die perfect. mn vst latency mag op 64 samples of op 2000 samples staan... Het is altijd correct

Bijna opgelost maar het blijft wazig:

bij een buffer van 512 samles heeft mijn systeem een latency van 12.3 ms. In de verschillende documentatie lees ik [of meen ik gelezen te hebben :) ] dat ik bij opnemen enkelt de om input latency moet denken. Nu vertraag ik de midi track waarvan ik de data wil opnemen met 25 ms. , maar houdt een vertraging in de opname van .3 ms. Laatste is niet hoorbaar, uiteraard.

hoe maar de midi input en de directe audio input hebben toch geen latency? De latency is toch enkel aanwezig als die inkomende midi een vsti ofzo triggert of wanneer de inkomende audio door een vst of rtas gaat...? of zit ik er nu helemaal naast?

want
audio opnemen zonder vst = geen latency
midi opnemen naar een midi track = geen latency

audio vanop track door vst = latency
miditrack triggert vsti = latency

Daarmee dat een twee computer voor vst instruments zo handig is ....

Toch?

Wanneer ik een noot van een externe synth op 1.0.0. laat beginnen

Midi triggerd externe synth. Extern signaal komt geluidskaart in, dus geen VSI in dit geval :)

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
hoe maar de midi input en de directe audio input hebben toch geen latency? De latency is toch enkel aanwezig als die inkomende midi een vsti ofzo triggert of wanneer de inkomende audio door een vst of rtas gaat...? of zit ik er nu helemaal naast?

want
audio opnemen zonder vst = geen latency
midi opnemen naar een midi track = geen latency

audio vanop track door vst = latency
miditrack triggert vsti = latency

Daarmee dat een twee computer voor vst instruments zo handig is ....

Toch?

Op de 2e computer hebben de vsts toch ook tijd nodig om het geluid te berekenen, dus latency?

Back