HardwareSucks
Stamgast
Als ik hem teruglees zie ik dat ie persoonlijk overkomt. Het was eigenlijk als algemeen advies bedoelt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als ik hem teruglees zie ik dat ie persoonlijk overkomt. Het was eigenlijk als algemeen advies bedoelt.
Origineel geplaatst door dextah
Ik zit op oa Gearslutz te kijken naar comps en 2500 euro is niks voor een compressor .
Voor dat geld koop ik toch liever een dikke synth .
Ik ga maar eens een Really Nice amplifier op de gok kopen denk ik ."
"t zit me wel gebakken met die compressors ...
Ik zit op oa Gearslutz te kijken naar comps en 2500 euro is niks voor een compressor .
Voor dat geld koop ik toch liever een dikke synth .
Ik ga maar eens een Really Nice amplifier op de gok kopen denk ik ."
"t zit me wel gebakken met die compressors ...
Origineel geplaatst door bobaphat
Dat hele dure spul klinkt niet 2300 euro beter dan een FMR, dat hoor je ook iedereen zeggen op Gearslutz. De meeste gasten op Gearslutz komen veel meer uit de bandjes en commerciele recording hoek,,, en bijna niet uit de dance/homeproducer hoek. Zij hebben ook hele andere eissen aan een compressor denk ik,, veel meer vocals, en akoestische opnames ipv beats en basslines uit synths.
Ik heb zelf ook een FMR besteld bij Thomann,, de rnla kost 239 euro, ik lees er niets anders dan goeds over overal dus ik denk zowiezo niet dat je er een buil aan kan vallen.
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-190166.html
Dat hele dure spul klinkt niet 2300 euro beter dan een FMR, dat hoor je ook iedereen zeggen op Gearslutz. De meeste gasten op Gearslutz komen veel meer uit de bandjes en commerciele recording hoek,,, en bijna niet uit de dance/homeproducer hoek. Zij hebben ook hele andere eissen aan een compressor denk ik,, veel meer vocals, en akoestische opnames ipv beats en basslines uit synths.
Ik heb zelf ook een FMR besteld bij Thomann,, de rnla kost 239 euro, ik lees er niets anders dan goeds over overal dus ik denk zowiezo niet dat je er een buil aan kan vallen.
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-190166.html

Ik stond ook al op het punt om er een te kopen via Thomann ..
Hoe lang gaat het ongeveer duren denk je ?
Heb je al een bevestigins mailtje gehad etc .
Nederland was weer het enige land waar cash on delivery niet kon .
Heb jij getsort of met creditcard ??
Daar gaat het me nou om .
Hoe kan een FMR van die prijs zo goed klinken .
Is het nou ook niet een beetje de kleren van de keizer ?
Ik snap wel dat hoogwaardige componenten .. discreet etc duur is, maar zo duur .
Van bv Universal audio comps etc is de research toch al lang al terugverdiend ?
Is het dan zo duur om een mono compressor van dat niveau te bouwen ?
Ik las bij het verslagvan Radiance van het bouwen van de SSL clone dat je voor 200 euro aan materiaal klaar kan zijn, die van hem kwam op 450 .
De originele zag ik voor rond de 3,650.00 dollar ..
Is dat dan research waar je voor betaald ? Of zijn die elfjes die ze inelkaar zetten erg duur per uur ?
Ik heb me laten vertellen dat bij een hoop van die dure Neve Drawmer Avalon etc spullen er heel veel arbeid gaat zitten en het finetunen van de componenten. ZOdat bijvoorbeeld elke mogelijke instelling even mooi resoneert op de psychoakoestische schaal ipv db en dergelijke.
Waarschijnlijk is dit iets minder bij die fmr, maar agghhh who cares de signalen die wij in onze homestudios doorsturen zijn toch allemaal synths en samples itt akoestische zang opnames met microfoons van $6000 waar Britney Spears door staat te kreisen.
Ik zou denk ik liever investeren in goeie converters en goed bron materiaal, zoals goede synths idd.
Ik heb me laten vertellen dat bij een hoop van die dure Neve Drawmer Avalon etc spullen er heel veel arbeid gaat zitten en het finetunen van de componenten. ZOdat bijvoorbeeld elke mogelijke instelling even mooi resoneert op de psychoakoestische schaal ipv db en dergelijke.
Waarschijnlijk is dit iets minder bij die fmr, maar agghhh who cares de signalen die wij in onze homestudios doorsturen zijn toch allemaal synths en samples itt akoestische zang opnames met microfoons van $6000 waar Britney Spears door staat te kreisen.
Ik zou denk ik liever investeren in goeie converters en goed bron materiaal, zoals goede synths idd.
Origineel geplaatst door Nouveau
In de jaren60 konden ze producten voor een paar honderd dollar maken en nu dezelfde dingen voor vele duizenden dollars......
.
Origineel geplaatst door Backdrop
Nee hoor ze zijn beide analoog. Alleen de bediening is digitaal.
De frequentie response van de Fatso gaat tot 100kHz en die van de Distressor tot 200 kHz.
Origineel geplaatst door dione
Je moet ook niet vergeten dat de RNC en RNLA deels digitale bakjes zijn,waar die duurdere bestaan uit puur analoge componenten...
Aha .Zouden ze dan niet goedkoper moeten zijn omdat de bediening digi is, of maakt het dat juist duurder ?