TLAudio zooi

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik vind dat verschil allemaal zwaar overtrokken.
Altijd maar opmerkingen als: "je hoort de buizenkleuring" en "buizen zijn vet".
Gelul in de ruimte.
Ik ken veel buizen apparaten die helemaal niet mooi zijn.
Ik ik ken veel transistorapparaten waar ik een moord voor zou doen.
(andersom ook wel natuurlijk)

Uiteindelijk moet er toch geld betaald worden voor kwaliteit. Of er nu buizen if transistors inzitten.

Voilà !

Mijn ervaring :o:

Ik heb net een Tl audio ivory 2 5021 verkocht :)
En ik moet zeggen voor die prijs en het kwaliteit is hij net iets te duur.
Ik heb hem toen 3 maanden geleden 2de hands gekocht voor 500 € en 400€ is die vorige week deur uit gegaan.
Nieuw prijs is die zo'n 700 € ongeveer.
Als je voor het drums wilt gebruiken kun je beter C1 kopen of gelijk duure buizen comp kopen.
Want echt warmte voegt hij niet en de drums hebben nog al beetje warmte nodig en compressie.
Ik heb zelfs nieuwe sovtek buizen gekocht zelfs dat helpt niet het ligt echt aan Tl audio.
Hij voegt wel een klein beetje kleur toe.
En min punt vind ik hij Squashed niet ratio settings zijn vrij laag kan niet hoger dan 1:30.
Nieuw zou ik helemaal niet kopen 2de hands markt is die al verkrijgbaar voor 400 €
Dan is die ook wel waardt ! :)

Koop 2dehands of gelijk een goede als je toch al 700 € voor uit wilt geven :z

Origineel geplaatst door Patat Met
Ik denk dat ook de Focurite Platinum serie, en eigenlijk wel de meeste "prosumenten" spullen, een net iets minder dan belaberde kwalitijd hebben.

TL-Audio (Ivory) is niet meer/minder dan die spullen.

Ja klinkt leuk wat je nu zegt maar uhhh wat zijn dan apparaten voor mensen met het budget van een normale sterveling?

Focusrite platinum spullen zie ik vaak genoeg in pro studioos staan, waar ook drawmers en Urei;s staan.

Origineel geplaatst door bobaphat
Ja klinkt leuk wat je nu zegt maar uhhh wat zijn dan apparaten voor mensen met het budget van een normale sterveling?
FMR?

Origineel geplaatst door bobaphat

Focusrite platinum spullen zie ik vaak genoeg in pro studioos staan, waar ook drawmers en Urei;s staan.
Er staat dan ook vast wel een behringertje ergens.

Alle aparaten zijn bruikbaar, ook prosumer spullen.

!

!

Origineel geplaatst door KURZWEIL-2600
...
En min punt vind ik hij Squashed niet ratio settings zijn vrij laag kan niet hoger dan 1:30.
...
Een ratio van 1:30, dat is geen compressor maar een limiter!

Re: !

Re: !

Daar heb je niet veel aan, als je voor het drums wilt gebruiken heb je minimaal settings van 4:1 nodig of 6:1
Waarom die dan nog een compressor heet :stupid
Origineel geplaatst door FrankH
Een ratio van 1:30, dat is geen compressor maar een limiter!

Re: Re: !

Re: Re: !

...
Waarom die dan nog een compressor heet :stupid
Ja dat is inderdaad erg raar. Zeg maar gerust onbruikbaar.

Re: Re: Re: !

Re: Re: Re: !

Origineel geplaatst door FrankH
Ja dat is inderdaad erg raar. Zeg maar gerust onbruikbaar.

weten jullie uberhaubt hoe een compressor werkt ? en wat het verschil is tussen een compressor en limiter ?
en er zitten al Sovtek's in ... ECC83/12AX7A to be precise
:stupid

Re: Re: Re: Re: !

Re: Re: Re: Re: !

Origineel geplaatst door MadR
weten jullie uberhaubt hoe een compressor werkt ? en wat het verschil is tussen een compressor en limiter ?
en er zitten al Sovtek's in ... ECC83/12AX7A to be precise
:stupid

Er wordt geklaagd over een onbruikbare ratio op een compressor waarbij de aanduiding 1:30 bij mij overkwam als een 30:1 limiter ratio. 30:1 is onbruikbaar en 1:30 is ook onbruikbaar voor compressie. In real life heb je een ratio nodig die regelbaar is tussen 2:1 en 6:1 en het liefst nog een beetje daar buiten.

Een compressor en een limiter zijn exact dezelfde apparaten, het verschil zit hem in de gebruikte ratio. Van beiden zijn nog variatie's in PEAK, RMS en SPL met of zonder look-ahead.

De dynamische verzadiging en harmonische vervorming van een 12ax7 buis is voor sommige bronnen zeer bruikbaar maar voor anderen weer totaal onbruikbaar omdat de verzadiging en vervorming niet als zodanig regelbaar zijn.

Om weer even terug te komen op de Fatman, dat ding heeft mij een jaar of 7 geleden niet kunnen overtuigen een bruikbaar apparaat te zijn voor wat ik doe.

Bij een gewone A classe compressor geldt dat ook !
Als je niet boven de 1:30 komt dan heb je echt een probleem zet maar eens van 1:30 naar 4:1 of 6:1 :)

Bij een piano vaak vragen ze zelfs hoger ratio 7:1 of viola 9:1 en pads
Voor drums en bass is 4:1 voldoende.
Eindmix zou je mischien kunnen gebruiken met een ratio settings van 1:1:peukie:

Bij een gewone A classe compressor geldt dat ook !
Als je niet boven de 1:30 komt dan heb je echt een probleem zet maar eens van 1:30 naar 4:1 of 6:1 :)

Bij een piano vaak vragen ze zelfs hoger ratio 7:1 of viola 9:1 en pads
Voor drums en bass is 4:1 voldoende.
Eindmix zou je mischien kunnen gebruiken met een ratio settings van 1:1:peukie:

Nou wil ik niet dom klinken...maar 1:30 ? Dat heb ik nog nooit gezien op een compressor...bedoel je niet 30:1 ?
1:30 zou betekenen dat elke Db die boven de treshold komt 30 keer versterkt wordt ? ...

*edit* : verrek...in de handleiding van TLAudio zelf hebben ze het ook over 1:30...hahaha...drukvautje of zijn er verschillende manieren om de ratio te omschrijven ? :confused:

Origineel geplaatst door dione
Nou wil ik niet dom klinken...maar 1:30 ? Dat heb ik nog nooit gezien op een compressor...bedoel je niet 30:1 ?
1:30 zou betekenen dat elke Db die boven de treshold komt 30 keer versterkt wordt ? ...

*edit* : verrek...in de handleiding van TLAudio zelf hebben ze het ook over 1:30...hahaha...drukvautje of zijn er verschillende manieren om de ratio te omschrijven ? :confused:

het gaat eigenlijk alleen om de verhouding natuurlijk ! bij tl audio staat idd dat ie 1:5 , 1:6 en 1:30 doet !
Mijn compressoren hebben het idd altijd over 1:1 2:1 etc. maar het gaat uiteindelijk om de verhoudingen en niet persee wat waar staat .. ook al klinkt dat een beetje onlogisch !

En volgens mij maakt KURZWEIL-2600 het hopeloos verwarrend door de normale en de tlaudio standaard door elkaar te gebruiken ... Hij bedoelt gewoon 30:1 en zo aflopend naar 1:1 ..

Tis denk ook meer een muzikant dan een studio freak ! drm ook dat ik zei dat er al sovjets in zaten ! al kan je ze met dezelfde vervangen .. heb ook geen kaas gegeten van alle soorten buizen en kan je er dus misschien verschillende sovjets in stoppen .. maar die kurz 2600 schrijft zo wazig dat de logica ver te zoeken is ( skunk freak misschien ? ik heb ze al 2 weken laten liggen .. met die hitte wordt ik er helemaal debiel van ;) )

Hij dreunt ook de verhoudingen op alsof hij het uit de handleiding heeft en eigenlijk maar altijd wat gedaan heeft ipv zich in de materie te verdiepen .. 't bekende bel/klepel idee ;)

drm ook dat ik zoiets had van :stupid .. zeker als frank niet effe zegt dat ie poep praat !

En bij 1:1 is er geen sprake van compressie ! :stupid .. een eindmix wil je limiten over het algemeen .. 1: oneindig ! en langzaam insturen totdat ie net gaat limited .. althans als je de dynamiek wil behouden

En leuk trash .. zijn we weer bezig ? :D

Ik denk dat een hoop meer profesionele aparaten ook ernstig overprijst zijn.

Dan denk ik vooral aan Avalon, Focusrite en Manley.

Sterker nog ik denk dat er maar heel weinig echt goed bruikbare en betaalbare spullen worden ontworpen.
Uitzondering is meschien Emperial labs.

Sterker nog ik denk dat er maar heel weinig echt goed bruikbare en betaalbare spullen worden ontworpen.

ook echt mee gewerkt ? of is het alleen denken ?

Uitgezonderd FMR Audio? Ik moet die spullen binnenkort echt een keertje gaan beluisteren.

Re: Re: Re: Re: Re: !

Re: Re: Re: Re: Re: !

Hehe, wat een boekenwijsheid weer. Niet om vervelend of betweterig te doen (ja, ik heb praktijk ervaring, ja en die is professioneel en ja ik verdien al 15 jaar mijn brood met die apparaten, en ja, ook urei en tla en neve), maar ik kan je melden dat met een goede compressor je zonder problemen 20:1 op een leadvocal kunt compressen/limitten.

Origineel geplaatst door dione

*:1 is volgens mij de algemeen gebruikte benaming bij compressors.

1:* lijkt mij een expander.

maar ach, als je op je produkt "COMPRESSOR" zet, dan snapt de klant het toch wel lijkt me. of je nu *:1 of 1:* gebruikt.

0:0 is overigens geen limiter, "oneidig":1 is een limiter (in theorie dan, écht oneindig is geloof ik natuurkundig onmogelijk)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Origineel geplaatst door HardwareSucks
Hehe, wat een boekenwijsheid weer. Niet om vervelend of betweterig te doen (ja, ik heb praktijk ervaring, ja en die is professioneel en ja ik verdien al 15 jaar mijn brood met die apparaten, en ja, ook urei en tla en neve), maar ik kan je melden dat met een goede compressor je zonder problemen 20:1 op een leadvocal kunt compressen/limitten.

Kijk ! Dat vind ik interessant . Iemand met ervaring .

Wat is een goede allrounder .. ik zat zo te denken om mischien maar eens een goeie comp te kopen .
Al moet ik zeggen dat ik niet zo heel veel compress maar .. belastingtechnisch moet er wat geinvesteerd worden .
Ik wil niet een een Teleluanevesslureidistres van 10.000 euro die mooi klinkt op vocals ..Dat Ratio gebrabbel zegt me niks .
Ik wil een compressor die VET klinkt .. zeg maar :) ( ik ben simpel .. ik weet het)
Waar ik een eindmix mee kan compressen en een kick ..
Ik lees altijd .. ik gebruik een distressor voor zus een Teletronix LA2A voor zo .. ik wil gewoon met 1 comp klaar zijn .

Back