(beginners)vraag over .GPK

deins

ADEMDUIF
Hallo,
Ik ben sinds kort bezig met Wavelab Lite,

Waneer ik een .wav bestand geladen en bewerkt heb en ik sla hem weer op wordt deze opgeslagen als een .gpk bestand

mijn vraag is, kan ik daar weer een .wav van maken?

Als het goed is slaat Wavelab de file zowel op als .wav als .gpk. Je zou dus naast die .gpk file ook een .wav file moeten hebben met dezelfde naam. Ik gebruik zelf Wavelab versie 4.0, maar ik ben ervan overtuigd dat Wavelab Lite dit op dezelfde manier doet.

Hoi,

Wellicht helpt het als ik je even uitleg wat een .gpk bestand is.

Een gpk bestand wordt door wavelab aangemaakt om de visuele representatie van het geluid sneller te kunnen weergeven op het scherm wanneer je het bestand een volgende keer opent. Laadt maar eens een wav bestand van twee minuten, dan zie je dat wavelab door het wav bestand heen raast om het te kunnen weergeven.
Als je het bestand daarna sluit en weer opent heeft ie hem meteen. Het is dus een handigheidje van steinberg en niet iets waar je actief mee aan de haal gaat of wat je edit.

Groeten,

Merlin

Jullie hebben helemaal gelijk, :okdan:

om 1 of andere reden kwamen de .wav's in een ander mapje terecht en ik nam meteen aan dat je daarom de .gpk's moest converteren.

(Na altijd op hardware gewerkt te hebben ben ik net met software begonnen, meestal kom ik een eind maar zo afentoe blijf je steken op iets en ga je jezelf erop blindstaren) :stupid

Maar nu snap ik het, bedankt voor de uitleg.

Back