Welke versie JX3p

Paul Jenner

Stamgast
Ik kan me vaag herinneren dat één van jullie had gezegd dat er een ROM versie van de JX3p bestaat die op ieder willekeurig midikanaal gezet kan worden.

Is dat inderdaad zo en zo ja, waaraan kan ik die nieuwste versie dan herkennen ? De aanwezigheid van een midi-thru poort ?

Hoe zit het met de corresponderende MKS ?

Groeten,

Paul.

Volgens mij was dat in de thread "modificeren Juno-60" als ik het mij goed herinner.
Is het zo'n groot probleem dan als je de JX3p alleen op kanaal 1 reageerd?, je kunt toch ook gewoon de midi channels van de andere apparaten veranderen... tsja tenzij je nog meer 'channel 1 fixed' synths hebt nutuulk :D

Laatst gewijzigd:
in de tread van jx3p te koop staat hoe je hem op een ander kanaal ken zetten. want ik had er 1 met een nieuwe os die nu in het bezit van stickx is. en je ken nog steeds een nieuwe rom bij roland kopen.

groetjes dennis

Re: Welke versie JX3p

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Hoe zit het met de corresponderende MKS ?

De MKS30 (da's dus de JX3P moduleversie) kan je zelf een midi-kanaal toewijzen.
Speciale ROM versies zijn hiervoor niet nodig.

Voor de rest had de MKS30 nog wat meer pluspunten t.o.v. van de JX3P maar die weet ik ff niet meer.

R.

Mijn JX-3P heeft idd een midi thru en reageerd alleen op midi kan 1.
Er is ook een mogolijkheid om dit uit te schakelen zodat ie op alle midi kanalen reageerd. Weet alleen niet meer pcies hoe :)

Oh ja! De MKS30 reageert ook op velocity!
En je kan zo'n kekke cartridge er in pluggen voor 64 extra patches.

Resumé, de MKS 30:
- kan een willekeurig midikanaal toegewezen worden
- is aanslag gevoelig (velocity dus)
- heeft een cartridge optie (M-16C) voor 64 extra patches.

Dat maakt 'm misschien ietjes aantrekkelijker dan de JX3P.
Beide synths zijn bijna onbruikbaar zonder de PG200 programmer. Vergeet dat niet!

R.

Dank allemaal voor de reacties jongens en meisjes.

Maar, hoe herken je bij die toetsenversie nu welke ROM versie erin zit en wat kost deze nieuwe chip eventueel bij Roland Benelux ?

Ik vind overigens de JX zonder PG helemaal niet zo onbruikbaar, de MKS natuurlijk wel, dat is een regelrechte ramp denk ik zo ...

Paul.

Origineel geplaatst door Paul Jenner

Ik vind overigens de JX zonder PG helemaal niet zo onbruikbaar,
Paul.

idd dat bedoel ik maar. de jx3p is qua programmering helemaal niet zo ingewikkeld... er is een value slider aanwezig, 32 parameters verdeeld over A & B x 16 buttons... ff een zelfgemaakt overlay maken met 32 vakjes met desbetreffend plaatje/text van parameter er op en klaar!

* JX klinkt delicate ten opzichte van een JU

Paul, ben je toch wel weer geintereseerd in een JX dan? tja het blijven nou eenmaal gave bakken qua mogelijkheden. 8)

Nou ja, ik zag er eentje voor zeer weinig. Als ie dan niet bevalt kan ik hem altijd weer wegdoen, toch ? De JX vind ik overigens wel een geinige synth om te zien , echte retro-kitsch he :)
Maar alleen luisteren op midi kanaal 1 heb ik nix aan dus ....

Paul.

P.S. Sixtrak, ik zag ook een Jup 6 staan, ook niet te gek duur ....

En ik bedoelde trouwens de JX3p als redelijk te programmeren zonder PG, dus niet de JX8 of JX10, voor alle duidelijkheid, dat vind ik zonder PG gewoon k*t !

Paul.

Ik heb inderdaad al een Kawai SX240 die alleen op midikanaal 1 te zetten is. Die thread ga ik vanavond even bekijken. Cubase mixermap ?

Paul.

Volgens mij zit er trouwens z'n midikanalen filter op mijn Roland A889 patcher ...

Alleen, hoe werkt dat f*cking ding %$%#@!&*^% Ik heb weleens op het punt gestaan om hem het raam uit te flikkeren ...

Paul.

Back