hallo iemand bekend met het maken van breakcore

Een van de meest softwarematige genres ter wereld met hardware gaan doen: ik wens je succes! :D

Ik zie al die live-acts met laptops, en alles klinkt ook alsof het 100% software en gesampled is.

Dus zoek een andere hobby of heruitvind hardwarematige breakcore.

ok ,

ok ,

maar ben niet zo voor software heb al vanales geprobeert , maar je zit daar steeds met 1 vinger te werken
maar ik doe het liever met hardware , er moet toch een bakje zijn die an men wensen voldoet
kga eerst nog eens wat aan ruilhandel doen , en dan zal ik de opssy software nog wel eens bekijken

ik vrees dat breakcore zelden met hardware gemaakt wordt....

Probeer dit eens: http://illformed.org/glitch/

De E-mu en Yamaha A-serie samplers (en de RS7000) hebben Beat Munging (of hoe 't dan ook heet) - smijt er een break in, slice 'm, en laat de stukjes random rondspringen.

OFFTOPIC

OFFTOPIC

Origineel geplaatst door dj-epilepsy
dan zal ik het precfies toch mej softpaketje moeten doen ,,

thanks anyway

Schrijf jij nu express zo met die fouten in je tekst :confused: Ik begrijp soms gewoon niet wat je bedoelt :confused:

Re: ok

Re: ok

dan zal ik het precfies toch mej softpaketje moeten doen ,,

thanks anyway

Wat je misschien kunt doen, zijn een soort triggerpads kopen, en daarmee live je loops starten of juist laten haperen. Dat is al een stuk leuker. En dan nog een bak met knoppen waarmee je bij iedere track makkelijk distortion, filtering, retriggersnelheid enzo.

Maar dan ben je dus best wel een tijdje bezig om alle controllers te mappen zoals jij ze wil hebben, maar dan heb je dus wel een leuke live act.

jooops

jooops

over die schrijf fouten gaan we het effe niet hebben , (disilexie) taalgebrek)of hoe noemen jullie dat daarmeej ik schtijf wat ik denk
zal beetje meer moeite doen en een woordeboekje gaan zoeken

maar over die een soort triggerpads wat heb je daar voor in gedachte een soort sp404 ofzo
of gewoon een midicontrolles met triggerpads als een micro korg ,

of aan wat denk jij dan

mvg
:peukie:

ene

ene

kheb tijd zat , wil overal wel tijd insteken , tis niet dat ik een snel klaar trekt op niks plaatje ga meken eh

Re: jooops

over die schrijf fouten gaan we het effe niet hebben , (disilexie) taalgebrek)of hoe noemen jullie dat daarmeej ik schtijf wat ik denk zal beetje meer moeite doen en een woordeboekje gaan zoeken
mvg

ok Clear :okdan: ik heb niks gezegd :bekdicht:

over die schrijf fouten gaan we het effe niet hebben , (disilexie) taalgebrek)of hoe noemen jullie dat daarmeej ik schtijf wat ik denk
zal beetje meer moeite doen en een woordeboekje gaan zoeken

maar over die een soort triggerpads wat heb je daar voor in gedachte een soort sp404 ofzo
of gewoon een midicontrolles met triggerpads als een micro korg ,

of aan wat denk jij dan

mvg

Merken schieten me zo niet te binnen, ik weet dat ze op MPC's zitten van AKAI, maar dan heb je d'r meteen een sequencer en een sampler bij.

k

k

had deze tread al vroeger moeten starten ,
heeft a;l paar goeie ideeen na boven gebracht ,

:okdan:
ga al eens effe vanales uiproberen ,

Als je moet kiezen tussen een SP-tje en een MPC1000 - de SP-606 komt 't dichtst bij de MPC in de buurt (16 pads met een redelijk formaat), maar:

- lagere polyfonie (8 vs 32)
- minder tracks (4 vs 16) - dus meer overdubben en bouncen
- geen mogelijkheid om een harddisk in te bouwen
- persoonlijk vind ik de pads van de 606 niet echt om te juichen

De SP's zijn volgens mij meer om mee te triggeren dan echt beats mee te verkappen, dat laatste zul je dus zelf eerst moeten doen (even door ReCycle jagen oid) voordat je ze op de SP zet.

ok

ok

die sp404 en sp 606 die had ik al gehad , maar niks naar mijn zin eigelijk
zal die andere eens gaan proberen

maar nu eerst naart klote werk
gelukkig trekken die machiene sounds wel een beetje op breakcore ,
zal die eens moeten sample
hahahaaha
:okdan:

Back