Yamaha CS1x > Reason 3.0 probleem! Help!

Nokki

Nieuwkomer
Ik heb zojuist een topic gelezen over iemand die ook problemen had met z'n cs1x combi reason maar dat is niet hetzelfde probleem als bij mij. Ik heb alles juist ingesteld reason preferences staan allemaal op midi interface (ESI Midimate / midi in midi out naar usb) vanuit de yamaha cs1x en die is verbonden met mijn pc. Boven in het groene gedeelte staan de midi instellingen ook goed.
Als ik een NNXT in laad en daarin bv een pad dan zou ik mijn cs1x moeten kunnen horen maar er komt helemaal geen geluid uit ik baal hier echt van ik ben nu al een kleine 2 maanden bezig om dit aan de praat te krijgen. Daarom dat ik nu een kabel heb getrokken van mijn cs1x naar mijn mixer djm600 dus vanuit de headphones uit naar de mixer en speel nu alles in met behulp van een externe metronoom en deze samples laad ik dan weer in reason en dan nog het nodige knip en plakwerk. Weet iemand mischien een oplossing voor dit probleem.

Laatst gewijzigd:
Wat is precies het probleem?? En wat werkt niet?? Ik begrijp je verhaal niet helemaal :D

1.Je wil de Pad in de NNXT afspelen met je CS1X via Reasons MIDI in?
2.Je wil de AUDIO uit je CS1X opnemen in Reason?
3.Je wil de AUDIO uit je CS1X alleen horen (en niet opnemen dus) via je geluidskaart?
4. anders nl. :

1.Piano icoontje (MIDI Symbool) aanklikken in de Track Lane vd NNXT
2.Dat kan niet want Reason heeft geen AUDIO in (en ook geen MIDI out), Dus in een extern programmaatje opnemen (Zoek eens op Audicity, is gratis... Of anders Adobe Audition of zo, keuze zat)
3.Mixertje ertussen (wat je nu hebt in feite) of een Audio programmaatje waar een Monitor functie in zit
4. anders nl. :

Helpt dit? :D

Nou het probleem is gewoon dat ik de samples uit reason niet kan aansturen doormiddel van de cs1x er komt gewoon geen geluid uit? En nu neem ik het geluid vanuit de phones uitgang van de cs1x op doormiddel met wavelab en daar maak ik dan waves van en die laad ik weer in maar dit schiet niet op. Maar ik heb al verschillende mensen gevraagd wat het kan zijn maar niemand schijnt het te weten? :confused:

audio midi mixed up?

audio midi mixed up?

volgens mij haal je audio en midi vreselijk door elkaar...
je heb t een audio interface?
reason maakt namelijk zelf geluid, dit klinkt dus niet door je cs1x, midi is simpelweg alleen een signaal wat in reason een module aanstuurt, deze maakt dan het geselecteerde geluid, ook dat neemt reason op als midi, elke keer als je de sequence afspeelt.

zoek anders ff naar audio/midi op het forum.

Nou ik heb ongeveer hetzelfde probleem als in topic > (www.synthforum.nl > Midi & de studio > Midi & audio > probleem midi-interface) alleen ik gebruik ipv zijn Roland XP-30 een yamaha cs1x en een ESI Midimate / midi in midi out naar usb) usb/midi interface dus waar hij vast zat zit ik ook vast en heb de mogelijke oplossing van de replys ook al geprobeerd maar dan nog werkt het niet? Weet iemand mischien toch een oplossing voor dit probleem

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Nokki
Nou het probleem is gewoon dat ik de samples uit reason niet kan aansturen doormiddel van de cs1x er komt gewoon geen geluid uit? En nu neem ik het geluid vanuit de phones uitgang van de cs1x op doormiddel met wavelab en daar maak ik dan waves van en die laad ik weer in maar dit schiet niet op. Maar ik heb al verschillende mensen gevraagd wat het kan zijn maar niemand schijnt het te weten? :confused:

eerst zeg je dat de samples wil aansturen binnen in reason. Oftwel de virtuele synth in reason aansturen zodat het geluid uit de synth van reason komt? Okay,je hebt de cs1x met midi aangesloten op je computer? Voeg een nieuwe midi apparaat toe dmv de knop Find, beweeg nuw at op je cs1x als het goed detecteerd reason heb. Zo niet dat is dit je eerste punt wat je moet verhelpen

Punt twee is weer heel iets, of wil je dmv midi uit reason je cs1x aansturen en dat geluid binnen in reason meteen opnemen
?

Origineel geplaatst door m.u.f.f

Punt twee is weer heel iets, of wil je dmv midi uit reason je cs1x aansturen en dat geluid binnen in reason meteen opnemen
?

en dat kan dus niet. Je kan vanuit Reason geen externe hardware laten triggeren. Volgens mij stuurt reason niet eens midiclock uit.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeatĀ®
en dat kan dus niet. Je kan vanuit Reason geen externe hardware laten triggeren. Volgens mij stuurt reason niet eens midiclock uit.

precies, maar de telleurstelling voor hem leek me groter als hij dacht ik een oplossing had :D

Origineel geplaatst door RockSteadyBeatĀ®

En Audio kan je ook niet opnemen in Reason... Eigenlijk is het gewoon een slecht programma!

Maar ik kan er niet vanaf blijven!!!

Origineel geplaatst door MokuM
En Audio kan je ook niet opnemen in Reason... Eigenlijk is het gewoon een slecht programma!

Reason een slecht programma???? Het is een van de beste music production progs die ik ken. Het is ook niet bedoeld als audio recorder. Het is gewoon een gigantisch virtueel rack met synths, samplers FX en daar bovenop nog een complete midi sequencer. Het feit dat het programma niet kan wat jij wilt, wil niet zeggen dat het niet deugt. Dat is net zoiets als zeggen dat een ferrari een slechte auto is omdat er geen 19" flightcase met rack gear in past....

(of bedoelde je het ironisch..?)

Origineel geplaatst door meesha74
Reason een slecht programma???? Het is een van de beste music production progs die ik ken. Het is ook niet bedoeld als audio recorder. Het is gewoon een gigantisch virtueel rack met synths, samplers FX en daar bovenop nog een complete midi sequencer. Het feit dat het programma niet kan wat jij wilt, wil niet zeggen dat het niet deugt. Dat is net zoiets als zeggen dat een ferrari een slechte auto is omdat er geen 19" flightcase met rack gear in past....

(of bedoelde je het ironisch..?)

8o)

Vandaar dat ik zei :
De grap kwam niet zo goed over :D

PS: Ik ben t totaal met je eens wat je hierboven zegt...

Nou ik heb eindelijk geluid met behulp van jullie. Als ik nu bv een pad in de NNXT inlaad vanuit de reason factory sound bank dan kan ik deze besturen doormiddel van mijn cs1x dus ik ben weer een stapje verder. Ik had het idd een beetje verwarrend uitgelegt eerder sorry. Maar ja het enige wat ik nu nog voor elkaar moet krijgen is zorgen dat de tonen die ik aansla op de cs1x kan opnemen in de sequencer van reason en de samples die in de cs1x zitten te gebruiken in reason. Mischien dat iemand daar ervaring mee heeft? Thnx:)

Maar ja het enige wat ik nu nog voor elkaar moet krijgen is zorgen dat de tonen die ik aansla op de cs1x kan opnemen in de sequencer van reason
Op Record + Play drukken

en de samples die in de cs1x zitten te gebruiken in reason. Mischien dat iemand daar ervaring mee heeft? Thnx

Opnemen in een programma dat wel een AUDIO IN heeft (bijv Audicity (=gratis), Adobe Audition, Wavelab, etcetcetc)
Of ReWiren naar een Master Host (bijv Cubase SX of Logic Pro etcetc) en Reason als Slave laden en t zo proberen (Zelf geen ervaring mee)
En dan de samples laden in de NN-19, NN-XT of ReDrum... Of ReCyclen en dan in de Dr:Rex gooien... Mogelijkheden zijn eindeloos!

:biertje:

Met de record + play methode krijg ik nog niks opgenomen, wat ik overigens erg vreemd vind heb al verschillende kanalen geprobeerd maar dan nog helemaal niets. Zie ik iets over het hoofd of zijn er nog andere methodes? :confused:

Origineel geplaatst door Nokki
Met de record + play methode krijg ik nog niks opgenomen, wat ik overigens erg vreemd vind heb al verschillende kanalen geprobeerd maar dan nog helemaal niets. Zie ik iets over het hoofd of zijn er nog andere methodes? :confused:

als je bv een synth in reason laadt, zeg maar de nn-tx, je drukt op het keyboard icoontje die naast de track staat van nn-tx, hoor je dan geluid komen uit reason als je op de cs1x speelt?

Als je vervolgens op records drukt, de rode knop, daarna op play, dan wat inspelen, als het goed is neemt hij nu je midi signalen op.

kort samengevat:

reason ontvangt alleen maar midi en zend alleen maar audo, reason zend geen midi en ontvangt geen audio

wanneer je bvb ableton zou gebruiken als master over reason, dan kan je bvb op een audio-track het geluid laten binnenkomen van toestel, en op een midi-track de midi ervan opnemen...
Maar dan heb je eigenlijk meer dan je nodig hebt...Je kan dus of de audio opnemen en dan kan je de samples afspelen, of de midi opnemen en die kan je dan terugsturen naar je toestel.
Het kan ook tot nieuwe toepassingen leiden: je neemt de sample en de midi op, maar zend die midi dan naar reason bvb, dan heb je geluid van je toestel en geluid van reason maar met dezelfde noten :biertje:

hmm ok maar ik heb hetgeen gedaan wat m.u.f.f als laatste zei
Origineel geplaatst door m.u.f.f : als je bv een synth in reason laadt, zeg maar de nn-tx, je drukt op het keyboard icoontje die naast de track staat van nn-tx, hoor je dan geluid komen uit reason als je op de cs1x speelt?

Als je vervolgens op records drukt, de rode knop, daarna op play, dan wat inspelen, als het goed is neemt hij nu je midi signalen op.
En ook hiermee kan ik de midi signalen niet opnemen in de sequencer van reason. Het moet namelijk wel mogelijk zijn. Als ik de opneem methode aanzet en dan op de piano lane van de sequencer klik met m'n muis, dan neemt reason de tonen vreemd genoeg wel op. Ik ga nog maar is kijken of het op een andere manier wel lukt?! :Z

audio is geen midi

audio is geen midi

dit is echt basic audio -midi kennis audio is geen midi:Z

Back