De grote Korg Poly Six thread

smackos

Gepokt en gemazeld
man met korg Poly Six:

a1___ray___keyboard.jpg

Laatst gewijzigd:
:D dan ben ik de man die de meeste polysix synth in bezig heb gehad

en de meeste heb gesloopt :D

ik heb een kit 2e hands van iemand gekocht, en zelf ingebouwd. er zijn meerdere versies verkrijgbaar van deze kit en de meeste plaats je tussen de kabel van je toetsenbord en de printplaat in,... hij simuleert dus gewoon toetsdrukken. ik weet dat er ook een zwitsersbedrijf is die kant en klaar dit soort kits verkoopt alleen wel prijzig.deze

ik heb zelf een andere maar die kon ik zo niet vinden op het net.
deze lijkt er wel veel op

hiero

Ik heb zelf een Poly61 en een Poly800 (Ja, die van jou Smackos). Waarin verschilt de de poly6 nu eigenlijk van (met name) de Poly61? Is het alleen de manier waarop je de parameters instelt of meer?

Ik vind zowel de poly800 als de poly61 zwaar onderschatte synths. Maar de poly6 doet het 2e hands nog best goed.

Of zit ik helemaal fout en heeft de marktwaarde geen drol te maken met de waardering van een synth?

Origineel geplaatst door shiftr
ik heb een kit 2e hands van iemand gekocht, en zelf ingebouwd. er zijn meerdere versies verkrijgbaar van deze kit en de meeste plaats je tussen de kabel van je toetsenbord en de printplaat in,... hij simuleert dus gewoon toetsdrukken. ik weet dat er ook een zwitsersbedrijf is die kant en klaar dit soort kits verkoopt alleen wel prijzig.deze

ik heb zelf een andere maar die kon ik zo niet vinden op het net.
deze lijkt er wel veel op

hiero

En ik vraag me nog steeds af of die p6retro ook in de poly61 past. Ik heb het hier al eens met matrixx over gehad, maar ben er nog steeds niet achter. Waarschijnlijk gebruiken ze hetzelfde toetsenbord, zodat het gewoon moet werken.

En wie kan die Eprom eventueel maken (branden/flashen/hoe heet dat?)?

De Poly six is toch heel anders dan de 61. Hij heeft maar 1 osc en een sub osc en een hele goede analoge effectsprocesser met chorus en phaser aan boord. Hij heeft ook VCO's in plaats van DCO's. Klinkt iets analoger omdat die niet in stapjes gaat zoals bij de 61.

Ik had op internet gelezen dat Hashim Al Naayfish met een Korg Poly 61 en TR808 was gemaakt
http://www.xs4all.nl/~awolfe/hashim.mp3

En dat die ook op de eerste house plaat is gebruikt Jesse Saunder's On & On.
Zie hier op youtube in de docu pump up the volume op 40. 30 minuten en erna..http://video.google.nl/videoplay?docid=6000267013777292744&q=history+of+house, je ziet er ook eentje ergens staan in het midden volgens mij.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Kraan
Ik heb zelf een Poly61 en een Poly800 (Ja, die van jou Smackos). Waarin verschilt de de poly6 nu eigenlijk van (met name) de Poly61? Is het alleen de manier waarop je de parameters instelt of meer?

Behalve dat de Polysix veel meer knoppen heeft (iedere functie een eigen draaiknop), zijn er intern best wel grote verschillen. De Polysix doet het met 1 VCO + subosc, terwijl de Poly61 2 DCO's gebruikt. Daarnaast heeft de Polysix nog de (algemeen beschouwd vet klinkende) SSM filterchips.

EDIT: Hummm... Smackos was me reeds voor :)

een ding wat zeker is dat de polysix cv word getriggerd via het toetsenbord en ik begijp ook niet waarom ze in het verleden bij korg geen Cv in/output hebben gemaakt want dat is wel mogelijk.

de polysix klinkt wel even wat dikker dan de poly61 ook daagt de poly6 veel meer uit wat bediening betreft

Origineel geplaatst door dissonantie
Behalve dat de Polysix veel meer knoppen heeft (iedere functie een eigen draaiknop), zijn er intern best wel grote verschillen. De Polysix doet het met 1 VCO + subosc, terwijl de Poly61 2 DCO's gebruikt. Daarnaast heeft de Polysix nog de (algemeen beschouwd vet klinkende) SSM filterchips.

EDIT: Hummm... Smackos was me reeds voor :)

de polysix gebruik de ssm 2044 VCF en de ssm 2056 EG chips per stem
de poly 61 de ssm 2056 EG per stem

is polyfone CV niet iets heel lastigs?

Origineel geplaatst door matrixxx
een ding wat zeker is dat de polysix cv word getriggerd via het toetsenbord en ik begijp ook niet waarom ze in het verleden bij korg geen Cv in/output hebben gemaakt want dat is wel mogelijk.

de polysix klinkt wel even wat dikker dan de poly61 ook daagt de poly6 veel meer uit wat bediening betreft

Dat van die knoppen was bekend, maar de verschillen in geluidsopwekking waren mij niet bekend. Weer wat geleerd dus. :geslaagd:

Als dit dan het grote Poly6-topic is, mogen er ook wel wat geluidsfragmenten komen met alleen de Poly6. :)

Origineel geplaatst door smackos
Maar ik zoek dus ook nog een Korg Poly 61 als iemand er nog eentje heeft liggen in de buurt van Den Haag :D

Sorry, hoewel ik de mijne amper gebruik doe ik hem niet weg. Het is mijn eerste synth (sinds 9 jaar) :luv: En daar komt bij dat je hem na het aanzetten eerst een tik op de juiste plek moet geven en de vorige eigenaar er een gitaar op heeft laten vallen waardoor er 3 toetsen naar de kloten zijn.

Back