De grote Korg Poly Six thread

de polysix en vooral de mono/poly hebben standaard geen midi of wel ? en is dit in de mono/poly te zetten ? mij lijkt die mono/poly ook een erg leuke bak om mee te spelen

Origineel geplaatst door anoniempje
de polysix en vooral de mono/poly hebben standaard geen midi of wel ? en is dit in de mono/poly te zetten ? mij lijkt die mono/poly ook een erg leuke bak om mee te spelen

Geen midi. De M/P heeft wel cv/gate, dus om daar midi in te zetten is een beetje overbodig, tenzij je voor een volledige midikit gaat die alles aan kan sturen, zoals die van Kenton.

dus met alleen cv kan ik al uit de voeten ? ik heb een akai asq10 met cv dus die zou hem kunnen aansturen

knoppen draaien en opnemen is er niet bij met cv of wel ? daarvoor heb ik wel die midi kit nodig ?

edit> stom ik keek net even op de akai en het is een sync in en out, geen cv dus

dus met alleen cv kan ik al uit de voeten ? ik heb een akai asq10 met cv dus die zou hem kunnen aansturen

Een ASQ10 heeft toch geen cv/gate? Of heb je een midi-cv converter bij?

knoppen draaien en opnemen is er niet bij met cv of wel ? daarvoor heb ik wel die midi kit nodig ?

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de midikits alleen midi-in ondersteunen en niet alle knoppen naar buiten sturen. Kenton deed dacht ik nog wel het keyboard. Maar goed, zo'n Kenton kit kost dacht ik iets van 400 euro, dus dat moet je wel heel graag willen...

dat is ook niet niks voor alleen de midikit al, de akai heeft inderdaad geen cv, maar sync in en uit, heb me vergist. ik heb de post al aangepast

en een mono/poly met kit en een mono/poly zonder kit zit daar nog steeds 400 verschil tussen of wordt het dan al een stuk minder ?

en een mono/poly met kit en een mono/poly zonder kit zit daar nog steeds 400 verschil tussen of wordt het dan al een stuk minder ? [/B]

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een M/P met volledige midi te koop gezien.

De Kenton kost inderdaad nog steeds 293 pond. Ietsje meer nog dan 400 euro dus.
Hij heeft helemaal geen midi-out:
http://www.kentonuk.com/kenton/retrofit_kits/kgmp-rk.html

Laatst gewijzigd:
Pinneaples - come on closer, uit 83, is volledig met een oberheim drummachine en polysix gemaakt http://www.flexx.be/stream.php?id=flexx001_1&type=mp3 . Best wel geinig nummer :o:

De polysix is een leuke synth voor meer standaard geluidjes. Ik vind dat die redelijk goed elektrische piano's / 80's strings/ bell-clavecimbel achtige pads doet. Voor sound effects etc. is deze echter iets minder geschikt. Spijtig dat er geen noise source en mixer op zit(voor vco + subosc).

Ow ja en in unison doet ie ook goede bas geluiden (wat ppg achtig).

287.jpg

Experimental products gebruikte er ook eentje op glowing in the dark, maar die staat niet op het plaatje helaas :D

(ook zo een nummer met een vreselijke zeikstem als pineapples ;) )

Ik heb nog een complete bovenkap liggen van de Poly6.
De metalen plaat waardoorheen de knoppen steken dus...

Mocht iemand een Poly6 hebben die er slecht uitziet en een nieuwe kap willen.
Stuur maar een PB of mail.
Ik gebruik die kan toch nergens voor.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik heb nog een complete bovenkap liggen van de Poly6.
De metalen plaat waardoorheen de knoppen steken dus...

Mocht iemand een Poly6 hebben die er slecht uitziet en een nieuwe kap willen.
Stuur maar een PB of mail.
Ik gebruik die kan toch nergens voor.
die van mij ziet er behoorlijk slecht uit.... de vorige eigenaar is er veel mee op tour geweest,... maar ik ben er ook wel aan gehecht zo:)

Nou matthijs over die bovenkap begint vraag ik me af of iemand wel eens zo'n ding in bijv. een 19" formaat heeft weten om te bouwen, zeg maar alle toetsen eraf, (die bespeel ik toch nooit) prints op elkaar stapelen ofzo en de knoppen in een nieuwe frontplaat bouwen.
Ik geef graag livesets maar probeer ze een beetje compact te houden, lukt eigenlijk nooit, ik heb toch meestal 2 tafels nodig, maar ik vertik het in ieder geval om zo'n heel klavier mee te zeulen, maar daarom heb ik nooit een polyfone synth bij me.
Verder gaat het hierboven erg veel over de vergelijking met de monopoly, idd een erg mooie bak, maar kwa opbouw, technisch plan, vind ik de poly6 erg op een juno60 lijken, toch. Ik kan me voorstellen dat de poly6 en juno 60 erg van elkaar verschillen in klank door andere elektronika enzo Juno 60 heeft volgens mij een DCO. Met de juno 60 ben ik redelijk vertrouwd, wereld bak, hoe zit het met de vergelijking juno 60- poly6!

juno60 en poly6 zijn kwa opbouw en functionaliteit heel vergelijkbaar maar ze klinken toch echt volkomen anders....

ik vindt zelf de arpegiator van de juno 60 fijner,... deze triggert noten altijd op de klok van de arpegiator,.... terwijl de poly6 eerst triggert op de toetsen en alle volgende noten op de arpegiator....
als je de juno arpegiator synced is alles wat je speeld hoe onstrak ook toch strak, op de poly6 niet....

Voor alle Poly 6 freaks moet de LP 'Flyer' van Martin Agterberg eigenlijk standaard uitrusting zijn. Juweeltjes van muziek met een heerlijk Korg sausje (met de Poly 6 in de hoofdrol). Hier een wat recentere foto uit m'n privé collectie van Martin (met dezelfde Poly 6 als die van de LP...)

matin%20agterberg.jpg

:kroon:

Origineel geplaatst door smackos
En 's nederlands poly six meester MARTIN AGTERBERG :D:

attachment.php

Ok de Poly 6 is in the house :D

Het geluid van een Poly 6 is wat rauwer, ouderwetser en meer uhmmm `zinderend´ elektrisch en niet het mooie ronde laag van de juno 60. De Juno klinkt wat gerafineerder ofzo.
De grote kracht van de poly 6 is natuurlijk de chord memory...das jammer dat Roland dat niet op zijn synths heeft uit die tijd....ow wacht er zit wel een geheime chord memory op de Juno 60 maar die is niet zo gebruiksvriendelijk.

Op mijn Poly Six zit ook een rare knop onder de pitch wheels. Ik begrijp niet helemaal wat die doet, je kunt er de cut off mee veranderen af en toe maar soms ook niet...iemand die hier iets meer over weet?

Wat is precies het ensemble effect op de Poly Six en hoe en wat verschilt dat van een chorus (ik dacht altijd dat ensemble hetzelfde was als chorus)??? Maar er zit dus Chorus en Ensemble op.

Kunnen de mods misschien een keertje een Q&A doen met meneer Agterberg?:eureka: :eureka: :eureka:

smackos: is die poly61 al binnen
ik zou graag in Smackos lingo vernemen waar nu precies de klankmatige verschillen tussen de beide poly's liggen

ik heb enige tijd geleden een poly61 bekomen van Fender Bender tegen een fles whisky (single malt) en vind hem bruut, ook in de bass departement waar ik dat echt niet in had verwacht;
poly 6 is echt fors duurder (ik denk zo'n 10 flessen whisky), ik zou wel eens weten of dat allemaal wel gerechtvaardigd is

Back