Mc 303

Knuiver

Nieuwkomer
Hallo, ik ben een amateur MC 303 gebruiker, ik ken er eigenlijk niks van, ik heb dus een aantal vragen:

- Als ik mijn groovebox aansluit op mijn pc, heb ik dan geen software nodig om dat dan te gebruiken?
- Om mijn eigen muziek makkelijk te recorden, gebruik ik dan best een sampler of hoe zit het juist, kan iemand mij deftig uitleggen hoe ik het best zo'n MC 303 gebruik

Alvast bedankt,
LENNERT

Bericht door een moderator:
Verplaatst. Als je zelf even nadenkt, snap je ook wel dat 5x dubbelposten niet echt nodig is... :(

Allereerst is het aan te raden je vraag maar 1 keer te stellen en wel in een forum waar deze thuishoort! Deze bijvoorbeeld..

Om een apparaat, of muziek maken in het algemeen, onder de knie te krijgen zijn behalve creativiteit ook eigenzinnigheid en discipline een verreiste. Wat je moet doen is dus leren hoe het apparaat werkt, door er mee te experimenteren en door dit met regelmaat te blijven doen.

Over hoe je er geluid uit haalt, een effectje eropzet en het allemal opneemt, zal niemand je in 1 post antwoord geven, daar komt je eigen creativiteit weer om de hoek kijken.

Check het internet naar alles wat er over de mc303 geschreven is, begin met de handige zoekmachine in deze site! Verder zijn termen als 'midi' 'digital audio' etcetera een prima zoekterm om mee te beginnen.

Succes.

kortom

- Als ik mijn groovebox aansluit op mijn pc, heb ik dan geen software nodig om dat dan te gebruiken?

dat is niet nodig, hij functioneert ook zonder pc.

- Om mijn eigen muziek makkelijk te recorden, gebruik ik dan best een sampler of hoe zit het juist, [...]

daar hebben we cassetterecorders, danwel soundblasters en compatible voor.

- [...] kan iemand mij deftig uitleggen hoe ik het best zo'n MC 303 gebruik

hand-lei-ding

Re: Mc 303

Origineel geplaatst door Knuiver
Hallo, ik ben een amateur MC 303 gebruiker...

Bestaan er dan professionele MC303 gebruikers? 8o)

Sequencer extern (pc)

Sequencer extern (pc)

Om te beginnen zou ik zorgen dat je Steinberg Cubase of Cakewalk ofzo op je pc zet.. Regel een midikabel voor je aansluiting naar je geluidskaart. Brede Stekker zoals je gameport die verloopt naar je 303. een ronde "in" en een "out" plug. RTFM en Voila!!! :duivels:

Bram
2COMBINED

Back