Wat doen jullie bij een systeemcrash???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Dj Tony-E

House Dj/producer
ja ja het is weer zo ver je hebt een hele berg met muziek gemaakt en je pc doet stoer...
wat doen jullie dan
want ik weet dat je in cubase alle vstis en al die onzin in precies dezelfde map moet zetten omdat anders je projecten het niet meer doen:(
hoe lossen jullie dit op
ik zit eraan te denken om is een keertje een autoinstaller te maken zodat alles automatisch installeerd maar dan moet ik eerst even uitvogelen hoe dat werkt:P
ik ben benieuwd hoe jullie dit oplossen.....

Tony-E

Re: Wat doen jullie bij een systeemcrash???

Origineel geplaatst door Dj Tony-E
ik zit eraan te denken om is een keertje een autoinstaller te maken zodat alles automatisch installeerd maar dan moet ik eerst even uitvogelen hoe dat werkt:P

http://en.wikipedia.org/wiki/Symantec_Ghost - opgelost :)

ik ben benieuwd hoe jullie dit oplossen.....
Aparte partities. Als ik Windows wil herinstalleren ben ik niks van mezelf kwijt; staat op een andere partitie. Format C? Geen probleem, er staat niks op wat moet blijven staan. Goed, ik moet m'n software wel opnieuw installeren en de updates na SP2 uitvoeren; ik heb het hier ook niet perfect geregeld.

Nog iets: Aparte fysieke drives om je spul mee op te slaan. Van alles backups maken. Externe drives voor de files die je niet al te vaak gebruikt - als de drive niet aan hoeft kan 'ie ook niet stukgaan.

Alles wat je wilt bewaren nooit op je C-schijf zetten, het beste is 2 of meer schijven, 1 voor windhoos en de andere voor je data.
En als je echt paranoid bent zoals ik heb je nog een 3e schijf waar je afentoe een backup opzet van je 2e schijf.
Ik heb al me VST's op me 2e schijf staan, scheelt een hoop installatiewerk, ok sommige moeten toch opnieuw omdat ze ook wat in je register doen ofzoiets, maar je hoeft iig niet die 86 CDrommetjes van Interface na te pluizen...

http://en.wikipedia.org/wiki/Symantec_Ghost - opgelost
goede tip thanks

Externe drives voor de files die je niet al te vaak gebruikt - als de drive niet aan hoeft kan 'ie ook niet stukgaan.
ik heb eigelijk al mijn projecten op een externe staan maar ben bang dat ik alles kwijt raak als ie toevellig een keer valt ofzo:P dus had ook nog 3 kopietjes gemaakt op dvds beetje te gestoord denk ik maarja wel lekker veilig:D

maar het ging mij meer om de software vstis enzo het is echt vermoeiend om telkens alles opnieuw te installeren enzo was wel een goede tip met die ghost ik ga dat ff uitproberen thanx

omdat ze ook wat in je register doen ofzoiets
is er dan geen mogelijkheid om je register te backuppen ofzo?? maar dan alleen die vsts enzo?

Is ..... dat...... niet ....... de ...... bedoeling ...... dan?

(een stoere PC)

maar het ging mij meer om de software vstis enzo het is echt vermoeiend om telkens alles opnieuw te installeren enzo was wel een goede tip met die ghost ik ga dat ff uitproberen thanx

is er dan geen mogelijkheid om je register te backuppen ofzo?? maar dan alleen die vsts enzo?
Nee, tenzij je dus een image maakt; en dan alles "bevriest". Het idee is dat je bij een verse installatie eerst alles update, dan je persoonlijke instellingen goedzet, je software installeert en alles zo clean mogelijk houdt, en vervolgens een image maakt. Je hoeft dan bij het later terugzetten alleen maar de updates uit te voeren; de rest staat er allemaal al correct op.

Het alternatief (vroegah) voor het register was dat je allemaal aparte .ini files had. Die kunnen verstrooid raken over je schijf en dat is al helemaal ellende.

Ik maak gewoon een image na een kale installatie van XP en alles zo geinstalleerd te hebben zoals ik het wil. Het enige wat ik dan backup zijn de nummers zelf ;) en wel op een externe hardeschijf. Maak ik een wijziging of voeg ik iets toe aan me windows dan maak ik weer een image van, nix geen gezeik of stress. Even image terug zetten, koffie drinken, nieuws kijken en klaar is klara.

Ik heb windows XP dus mijn PC crashed niet.:D
Eigenlijk nooit een echte crash gehad.
Wel formatteer en installeer ik eens per halfjaar alles opnieuw.
Maar dat is meer om de overbodige troep kwijt te raken.

Origineel geplaatst door richard2000
Maarre wat doe je allemaal met je PC dat je hem helemaal opnieuw moet instaleren?
Ik heb wel eens dat windhoos vastloopt ofzo, gelukkig niet zo vaak maar helemaal opnieuw installeren heb ik al jaren niet gehad... snel afkloppen hier...

Alles internetten, natuurfilms kijken:D het is niet alleen een daw zeg maar:D daarom loopt ie wel eens vast

Is ..... dat...... niet ....... de ...... bedoeling ...... dan? (een stoere pc)

:D

ik ga eens proberen om zo een schijf image te maken lijkt me idd handiger ja
wat voor software kan ik daar het beste voor gebruiken?
ik zou die image dan graag op een dvd hebben of is dat niet mogelijk?

thnx voor jullie reacties trouwens!!

Re: Wat ik doe bij een systeemcrash

Re: Wat ik doe bij een systeemcrash

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Dan zet ik mijn pc/mac uit en ga ik schagerijnig op de bank een blow roken :) :peukie:

100%

Alles internetten, natuurfilms kijken:D het is niet alleen een daw zeg maar:D daarom loopt ie wel eens vast

:D doe ik ook allemaal hier, en me PC loopt ook regelmatig wel een keer vast, op dit moment is me PC echt een bende, heeft 10min nodig om op te starten ofzo8D , maar het gekke is dat me PC alleen vast loopt als ik niks belangrijks doe, met cubase of een printplaat tekenprogje ofzoiets blijft ie het altijd goed doen...., best wel eng eigenlijk =) :D

:bekdicht:

mijn macje start op in 10 seconden en crasht nooit

8~

gewoon een exacte kloon maken van je HD met alle programma's, zou er iets mislopen moet je iig geen 10000 dingen meer installeren..

alle presets (voor plugins, software etc), Sysex-banken/patches etc bewaar ik op een USB-stick :eureka:

alle muziek op een 2e HD, die ik eens in de 2 maanden op een DVD brandt. Tenslotte vervang ik de HD's om de twee jaar preventief.

Tenslotte heb ik een image van mijn C:\ gemaakt met een of andere linux-rescue-cd waar ik de naam ff niet meer van weet. Oh toch wel: SystemRescueCD

MAAR: Linux ervaring is geboden...!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back