Wat doen jullie bij een systeemcrash???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door richard2000
:D doe ik ook allemaal hier, en me PC loopt ook regelmatig wel een keer vast, op dit moment is me PC echt een bende, heeft 10min nodig om op te starten ofzo8D , maar het gekke is dat me PC alleen vast loopt als ik niks belangrijks doe, met cubase of een printplaat tekenprogje ofzoiets blijft ie het altijd goed doen...., best wel eng eigenlijk =) :D

artificial intelligence, je pc denkt laat me met rust en zet zichzelf uit:D :D

gewoon een exacte kloon maken van je HD met alle programma's, zou er iets mislopen moet je iig geen 10000 dingen meer installeren..

ik ga nu even een lekkere broodje kaas eten en daarna ga ik me hele pc en al die zooi opnieuw installeren
en daarna ff ghosten met norton ghost dat is wel een goeie toch??

ik duw mn pc af en start hem trug op. ik open Live en daar komt een berichtje in de aard van "would you like to recover your work?" ......... Hell yeah! :D

maar die moeder...bord is te lelijk:D

deze draad gaat de verkeerde kant op haha
ik ga zo ff een format doen en alles opnieuw installeren als dat allemaal klaar is een image maken

als alles klaar is zeg ik wel of alles het nog doet
bedankt voor jullie tips!

Even een dingetje over Ghost, ik weet niet of het nog zo is, maar een paar jaar terug was het wel zo: Een ghost backup overschrijft de volledige partitie waar je die backup op zet! Een Ghost backup naar een harde schijf moet je dus alleen op een lege partitie doen!

ghost

ghost

c partirie ga je ghosten en die image van die c partitie zet je op de d partitie. (of e, whatever)
ik maak diverse b.v. een xp kale partitie xp met muziek soft en 1 met video bewerking soft.
en het mooie is het werkt als een zonnetje, nooit meer windows installeren.

von haulshoven

yes bedankt voor de tips dat wist ik nog niet:okdan:
ik heb net windows en alle drivers opnieuw geinstalleerd nu nog cubase en al die zooi
heb wel een extra hdd liggen ergens dan ghost ik het wel naar die schijf

Tony-E

Origineel geplaatst door Exzit
Ik heb windows XP dus mijn PC crashed niet.:D
Eigenlijk nooit een echte crash gehad.
Wel formatteer en installeer ik eens per halfjaar alles opnieuw.
Maar dat is meer om de overbodige troep kwijt te raken.

Maar afin, al dat ge formateer en geherinstaleer, da's toch voor niks nodig. Sinds ik win xp heb draait dat spul al 4 jaar zonder te moeten alles herinstalleren ofzo (weet zelfs niet meer hoe zo'n 'blue screen of death' eruit ziet). Als je er gewoon voor zorgt dat je een goeie virusscanner hebt (en ook een spam filter + spy ware killer en firewall als je ook internet met je pc) en je weet wat je doet loopt dat echt niet vast. Het enige wat ik wel af en toe doe is defragmenteren en nadat ik weeral eens een boel demo's enzo heb getest alle rommel die wel eens durft achterblijven in 't register opkuisen met een register cleaner proggie. (vroeger, met win me, dat was ellende, maar nu met xp nog nooit problemen gehad (en pc wordt ook gebruikt om te internetten).

Re: Wat doen jullie bij een systeemcrash???

Origineel geplaatst door Dj Tony-E
Wat doen jullie bij een systeemcrash???

Stoppen met surfen en vervolgens wat muziek maken op echte instrumenten... :W

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Maar afin, al dat ge formateer en geherinstaleer, da's toch voor niks nodig. Sinds ik win xp heb draait dat spul al 4 jaar zonder te moeten alles herinstalleren ofzo (weet zelfs niet meer hoe zo'n 'blue screen of death' eruit ziet). Als je er gewoon voor zorgt dat je een goeie virusscanner hebt (en ook een spam filter + spy ware killer en firewall als je ook internet met je pc) en je weet wat je doet loopt dat echt niet vast. Het enige wat ik wel af en toe doe is defragmenteren en nadat ik weeral eens een boel demo's enzo heb getest alle rommel die wel eens durft achterblijven in 't register opkuisen met een register cleaner proggie. (vroeger, met win me, dat was ellende, maar nu met xp nog nooit problemen gehad (en pc wordt ook gebruikt om te internetten).

Geen virus scanner aan dat vertraagd alleen de boel bij audio en ook geen anti spy software en geen firewall.
De boel is al meteen een stuk sneller.
Ik heb eigenlijk dual boot 1 voor internet etc en de andere voor audio.
(Alleen in de praktijk werkt dat niet ga dan toch naar internet op de audio boot al is het om een driver te downloaden of synthforum.)
Merk gewoon dat als alles weer geformatteerd alles ook weer lekker snel is alle troep weg en weg fragmentatie.
In het verleden virus scanner anti spy ware bleef het toch wat traag. Maar vast lopers met XP heb ik nooit gehad en dat zegt toch wel wat.
Alles installeren kost me een uurtje. Voor een paar keer in het jaar vind ik dat niet erg.

De ideale oplossing is wat mij betreft vrij simpel.
Geen internet ! Minimale software.
Mijn pc is het laatste half jaar geen 1 keer gecrashed.
Internetten doe je maar op je werk:D

Origineel geplaatst door Exzit
Geen virus scanner aan dat vertraagd alleen de boel bij audio en ook geen anti spy software en geen firewall.
De boel is al meteen een stuk sneller.
Ik heb eigenlijk dual boot 1 voor internet etc en de andere voor audio.
(Alleen in de praktijk werkt dat niet ga dan toch naar internet op de audio boot al is het om een driver te downloaden of synthforum.)
Merk gewoon dat als alles weer geformatteerd alles ook weer lekker snel is alle troep weg en weg fragmentatie.
In het verleden virus scanner anti spy ware bleef het toch wat traag. Maar vast lopers met XP heb ik nooit gehad en dat zegt toch wel wat.
Alles installeren kost me een uurtje. Voor een paar keer in het jaar vind ik dat niet erg.

verdiep je dan ook even in de AV software, een van de beste is nod32, laat die nou minimale systeemresources gebruiken, werkt top en merk je niets van qua performance. Voor 30 euro per jaar scheelt het een hoop ellende, gevloek (dus geen plek in de hemel) en sigaretten

Ik heb hardware synths gekocht. Nooit meer gezeik met incompatibiliteit.

MIDI === MIDI

Origineel geplaatst door m.u.f.f
verdiep je dan ook even in de AV software, een van de beste is nod32, laat die nou minimale systeemresources gebruiken, werkt top en merk je niets van qua performance. Voor 30 euro per jaar scheelt het een hoop ellende, gevloek (dus geen plek in de hemel) en sigaretten

NOD32 is echt de meest fantastische virusscanner sinds jaren. Pakt niet alleen een hoop virussen, maar irriteert me ook nog eens helemaal niet. Symantec troep wil altijd heel graag laten weten dat het er is, het zelfde geldt voor alle andere 'grote namen'.

Roken bij je computer is slecht voor je hardware en dan crashed je pc sneller! (bijvoorbeeld vastgelopen harde schijf).
Maar goed, ik heb ook dual boot, een met alleen cubase + plugins erop en een met internet, virusscanner (Avast, is gratis), antispyware (hitmanpro, ook gratis !), games en de hele zooi. Mijn pc loopt nagenoeg nooit vast en de audioinstallatie start in 30 seconden op. En dat met een pc die toch al een paar jaar meedraait.
Sinds XP gaat er weinig meer fout!
Norton Antivirus had ik eerst altijd en die vrat echt vreselijk veel geheugen op. Avast is sneller, efficienter met geheugen en als je gratis versie download is het nog legaal ook :)

Origineel geplaatst door krachtwerk
asjeblieft gooi die pc uit het raam en koop een echte computer

een mac:duivels:

is goed geef geld:P :D

alles draait weer maar ik krijg reason niet werkend:confused:
ik krijg allemaal rare foutmeldingen van reason er moet altijd wel wat mis gaan he:r

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back