Wat doen jullie bij een systeemcrash???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door krachtwerk
asjeblieft gooi die pc uit het raam en koop een echte computer

een mac:duivels:

En vooral voor de overdadige hoeveelheid software die beschikbaar is voor een Mac.:D 8o):kont:

less is more

and less crashing:eureka:

Ik denk dat de beschikbaarheid van Logic voor de Mac toch wel echt een dikke + is aan de softwarekant.

less is more

and less crashing:eureka:

wat ik daarmee wil zeggen:_

ik heb tot voor 3 jaar ook met pc gewerkt.
en had inderdaad door het overdreven grote aanbod van gratis vst, dat arme ding helemaal vol met plugin-rotzooi staan.
wat 1 van de redenen was dat ik elke maand dat ding opnieuw kon instaleren met windows 2000, xp yp of zp..

nu met mac (inderdaad de nieuwe is met intel, maar goed) heb ik ableton lopen met als enige extra vst's:
mda effecten , buzzer en automat..
niet veel.. maar gratis, goed en stabiel.

hier doe ik het mee, en het is voor mij meer dan genoeg.. kan dr alles uithalen wat ik wil.

cheers:koffie:

Origineel geplaatst door bikkel
Ik denk dat de beschikbaarheid van Logic voor de Mac toch wel echt een dikke + is aan de softwarekant.

Sonar rulez. Face it Mac verliest langzamerhand marktaandeel.
Windows is momenteel net zo stabiel. En er is een factor 100 meer aan diverse software en niet allemaal grati.s
Voor degene die meer dan alleen audio doen sowiezo interssanter.
Maar het is wat je gewend bent. Waarshijnlijk als ik met een Mac was begonnen had ik hetzelfde.
Vroeger had Mac op audio en grafisch gebied absoluut het voordeel.
Dat verschil is er nu eigenlijk niet meer of nauwelijks.
Het enige is dat in de audio en grafische wereld de Mac nu al jaren zo ingeburgerd is dat men blijkbaar niet meer anders kan omdat iedereen in die wereld een mac heeft.
Maar ik moet dan wel weer lachen als ik zo'n toko binnen kom en dan naast de mac ook weer een windows PC zie staan noodgedwongen voor andere zaken. lekker handig werken met twee verschillende interfaces. Zou niks voor mij zijn.

Nou ja ik moet noodgedwongen weer met Linux werken omdat Windows nog niet eens in de buurt komt van de prijs / prestatie verhouding van Linux voor webservers.

Origineel geplaatst door bikkel
Nou ja ik moet noodgedwongen weer met Linux werken omdat Windows nog niet eens in de buurt komt van de prijs / prestatie verhouding van Linux voor webservers.

Maar OSX dan voor webservers?
Specifieke toepassingen zal altijd wel bepaalde uitzonderingen kennen.
Dat was ook met de Mac voor audio en grafisch maar die markt is dusdanig uitgebreid onder Windows door de vraag.
XP is op dit moment gewoon een volwaardig alternatief voor een Mac.
Plus bijkomend: Een Mac is gewoon 2 x zo duur is als een windows PC.
Ik kijk ook in mijn portemonnee.

Origineel geplaatst door Exzit
Maar OSX dan voor webservers?
Specifieke toepassingen zal altijd wel bepaalde uitzonderingen kennen.
Dat was ook met de Mac voor audio en grafisch maar die markt is dusdanig uitgebreid onder Windows door de vraag.
XP is op dit moment gewoon een volwaardig alternatief voor een Mac.
Plus bijkomend: Een Mac is gewoon 2 x zo duur is als een windows PC.
Ik kijk ook in mijn portemonnee.

Volgens mij krijg je voor 2500 euro niet veel meer workstation bij andere PC bouwers. De prijzen van Apple laptops zijn in het middensegment ook redelijk concurrerend geweest lange tijd (nu weet ik het niet meer).

Maar we werken hier nog met DTP'er op Macs, ik weet niet zeker of dat het echt zoveel gaat opleveren om over te stappen. DTP'ers die zweren bij Mac zijn nogal eigenwijze types die totaal niet openstaan voor dingen die beter werken. Zo probeerde ik de term LaTeX voorzichtig te brengen gisteren. Het was blijkbaar niet voor drukwerk geschikt, al worden er complete wetenschappelijke publicaties mee gemaakt.

Technologie en creativiteit zijn als Ying en Yang, water en vuur maar ze kunnen niet zonder elkaar. Techneuten zijn eerder in voor Windows en creatieve mensen voelen zich over het algemeen nu eenmaal meer aangetrokken tot Mac OS, persoonlijk hang ik daar een beetje tussen. Zuiver functioneel maakt het niets uit, het zijn de subjectieve dingen die tellen, hoe voelt de interface aan, etc. Als iets lekkerder aanvoelt dan mag dat best wat meer kosten.

Er zijn ook genoeg creatieve mensen die alleen genoegen nemen met een hands-on interface, ook wel hardware genoemd en daar valt veel voor te zeggen. Geen zorgen over buffer size, latency en ander software ongemakken, gewoon bezig zijn met creëren.

Bericht door een moderator:
Dit is geen Windows vs Mac topic. Gaarne ook zo houden!

pc gebruikers zijn gewoon jaloers }:|

idd nutteloos om een pcmac discussie voor de 10000000000000000 X te voeren...

het is gewoon een algemeen geweten feit dat windows pc's vaker crashen (meestal door onwetendheid of onvoorzichtigheid van de gebruiker dan nog) dan osx of linux pc's..

Maar laat dat vooral geen reden zijn om niet te backuppen!
Hardware kan altijd falen, denk dan vooral aan je harde schijven.. en dat heeft helemaal niets te maken met de fabrikant van je computer..

Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
Dit is geen Windows vs Mac topic. Gaarne ook zo houden!

inderdaad, ga muziek maken inplaats van deze nerd praat.

to each its own (weetje)

Origineel geplaatst door FrankH
Technologie en creativiteit zijn als Ying en Yang, water en vuur maar ze kunnen niet zonder elkaar. Techneuten zijn eerder in voor Windows en creatieve mensen voelen zich over het algemeen nu eenmaal meer aangetrokken tot Mac OS, persoonlijk hang ik daar een beetje tussen. Zuiver functioneel maakt het niets uit, het zijn de subjectieve dingen die tellen, hoe voelt de interface aan, etc. Als iets lekkerder aanvoelt dan mag dat best wat meer kosten.

Er zijn ook genoeg creatieve mensen die alleen genoegen nemen met een hands-on interface, ook wel hardware genoemd en daar valt veel voor te zeggen. Geen zorgen over buffer size, latency en ander software ongemakken, gewoon bezig zijn met creëren.

Nogal generaliserend zeg! ik ben verre van techneut en dus nu ook nog eens volgens jou niet meer creatief.=(

Origineel geplaatst door rvooh
pc gebruikers zijn gewoon jaloers }:|

idd nutteloos om een pcmac discussie voor de 10000000000000000 X te voeren...

Dat vaker crashen klopt allang niet meer.
En als het al dat doet waarschijnlijk omdat er veel en veel meer software op draait.

Maar waarom beginnen die Mac gebruikers er dan ook steeds weer over?
verdacht! Zie in deze thread wie dit begonnen is een Mac gebruiker.:D
daarnaast heb ik niks negatiefs over de Mac gemeld alleen gezegd dat de huidige Windows PC
er niet meer echt voor onder doen.

Origineel geplaatst door Exzit
Nogal generaliserend zeg! ik ben verre van techneut en dus nu ook nog eens volgens jou niet meer creatief.=(

Je over het volgende stukje heengelezen "over het algemeen".

... Zuiver functioneel maakt het niets uit, het zijn de subjectieve dingen die tellen, hoe voelt de interface aan, etc. Als iets lekkerder aanvoelt dan mag dat best wat meer kosten.

Er zijn ook genoeg creatieve mensen die alleen genoegen nemen met een hands-on interface, ook wel hardware genoemd en daar valt veel voor te zeggen...

Jouw conclusies deel ik niet.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back