Alternatief MAGICIAN T1950

BananaWorld

Addicted to Music
Ik vroeg me af of er eigenlijk een alternatief is voor de Behringer MAGICIAN T1950 aangezien die niet meer gemaakt wordt.

Wat die eigenlijk doet is wat buizenwarmte toevoegen aan het signaal (althans, daar moet het voor door gaan).

Een linkje naar de website:
http://www.behringer.com/T1950/index.cfm?lang=ENG

Attachments

• t1950_medium.jpg
    t1950_medium.jpg
    20,4 KB · Bekeken: 117
moet ie 8 kanaals zijn?

De Charisma 2 is een lekkere scheurbak, prima geschikt om een lead of solo partij mee naar voren te brengen, kan heel subtiel werken maar ook met brute kracht en bakken vervorming. Je kunt hem naar mijn mening niet toepassen op een stereo eindmix. Dit komt omdat buizenbakken in deze klasse (onder de 2000 euro) geen detail laten horen van hoge frequentie's, >~8kHz?

Re: Alternatief MAGICIAN T1950

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik vroeg me af of er eigenlijk een alternatief is voor de Behringer MAGICIAN T1950 aangezien die niet meer gemaakt wordt.

een natte krant :D

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Klopt toch niet hoor;
Zet eens een SPL stereo vitalizer MK-2-Tube over je eindmix en je weet niet wat je hoort (en ja dit is positief bedoelt ;) )

De SPL stereo vitalizer is er op gebouwd om met stereo signalen om te gaan en heeft een heel ander doel dan de SPL Charisma.

Volledig akkoord, maar hij bevat ook buizen, is onder de 2000E (ongeveer 800) en levert een heel mooie klank met een groot detail ook in de hoge frequenties. Ik reageerde enkel op onderstaand zinnetje.

Origineel geplaatst door FrankH
Dit komt omdat buizenbakken in deze klasse (onder de 2000 euro) geen detail laten horen van hoge frequentie's, >~8kHz?

Je hebt natuurlijk wel gelijk, de STEREO Vitalizer is echt gebouwd voor stereo en mastering toepassingen.

@ BananaWorld: Misschien kan je proberen om jouw audio door een Electro Harmonix LPB 2ube te halen. Daar heb ik al veel mooie dingen over gehoord, en je kan hem stereo gebruiken. Warmt je sound op met buizen en kost rond de 190E dacht ik.

Attachments

• e_lpb2ube.jpg
    e_lpb2ube.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 101
Back