Wie werkt er met fruityloops en de Delta1010

Dave Stephano

Ingeburgerd
Mijn vst instruments kraken enorm in fl. Het rare is dat ik hem niet hoger dan 44.000 kan zetten. Kan iemand me erbij helpen

Bij FL kan ik ook nog steeds niet op de 1 of andere manier met midi werken en leest hij nix af in FL

consider eerst is een betere pc zou ik zeggen en check je drivers en audio/midi instellingen in FL

ik rock ook de 1010 en werk op 96.000.. je softsynths moeten deze sample rate natuurlijk wel ondersteunen, zelfde voor je plugins..

vergeet niet als je met samples werkt dat je ze ook op 96.000 moet opslaan

verder zijn alle routingmogelijkheden gewoon perfect met 't vanuit je virtual mixer je outs toewijzen enzo..

je gebruikt toch wel de asio driver? hoe hoog staat je buffer?

-sommige asio drivers willen allleen werken op vaste samplerate!(maar meestal alleen cheapy soundblasters)

-Update je drivers, of gebruik asio4all als er geen echte asio driver voor de delta te vinden is.

-en die midi, dat moet je in options->midi settings-> je midiport activeren door er een cijfer aan te geven! en dit cijfer weer te gebruiken in de generator midi out(het cijfer rechts dat port heet)

Origineel geplaatst door Hallucinator
Heeft het wel nut om zo hoog te werken als je muziek uiteindelijk toch geconvert wordt naar 44.100?

Just curious.

wel als je geluiden opneemt in fruity, en sommige plugs klinken zelfs anders!!!

Raar van die plugins maargoed.

Humz.. maar ik bedoel als jij eerst op 96.000 opneemt en daarna ga je hem op een audiocd bakken dus op 44.100 dan heeft het toch totaal geen zin gehad om op 96.000 te recorden of het de produceren?

Origineel geplaatst door Hallucinator
als jij eerst op 96.000 opneemt en daarna ga je hem op een audiocd bakken dus op 44.100 dan heeft het toch totaal geen zin gehad om op 96.000 te recorden of het de produceren?

Precies. Opnemen op 96 kHz om het daarna op redbook cd formaat te bakken heeft inderdaad niet veel zin. Of je moet met een SA-CD of DVD productie bezig zijn (lijkt me niet als je Fruity loops gebruikt). Anyway, kost erg veel extra harddiskruimte en je krijgt er niets voor terug.

24-bits resolutie komt de kwaliteit van je muziek wel ten goede (ook al moet je die voor redbook weer omturnen naar 16-bits).

Back