Rhodes Chroma CC+ upgrade

lekker off topic:
Tja, ik wil na een upgrade geen sequencer-opdruk meer op het frontpaneel. Daarom is LAMMen vanaf de oer-versie voor mij de beste optie (natuurlijk kun je ook een nieuwe overlay kopen, zoals een forumlid recentelijk, en een nieuw naamplaatje, maar toch).
Zodra de oerversie een upgrade heeft (bv verbeterde autotune zoals die van mij), rekent Rudi al met de wat duurdere prijs van een upgrade vanaf de plus-versie).

Ik heb een EMC-versie. Dan is het hout opgefrist en je krijgt er een fraaie case bij. Ik weet niet of dat ook standaard-routine is zodra je je eigen memorymoog onder handen laat nemen...

Qua klank schiet je er niets mee op, de LAMM klinkt gelijk aan de andere versies. Maar omdat de scanning dankzij de snellere processor sneller gaat, kun je veel beter traploos tweaken met de draaiknoppen. De overige voordelen mogen duidelijk zijn: midi etc. En dat staat weer in relatie tot deze thread.

ik ook even off topic...het is niet mijn ding die MM...ik weet niet waarom maar ik zit liever aan mijn Axxe te pielen of mijn Source....Ik ben er nog niet helemaal achter wat hem nou zo geweldig maakt...maar je smaken verschilllen en ik heb er ook geen weken aachter gezeten...

Je moet om te beginnen de vco's in de mixer-sectie laag insturen, zeg maar op 20-25. Als je dat niet doet, krijg je continu hetzelfde moog-smaakje. Verder kan ik er de specifieke minimoog geluiden mee maken. Bijvoorbeeld de sweeps in KC and the sunshine-band's "please don't go" of die van Bob Marley's "Stir it up", natuurlijk dankzij het moog-filter.
Op de mono-stand, en met een beperkte unison (bv 2 of 3 stemmen) krijg je een HELE vette "monosynth". Leuke bassen dan hoor. Er zit helaas geen unison-detune op, maar als je met je vingers van de autotune afblijft evenaar je dat wel.
Toetsenbord is helaas wat minder.

Maar je hebt gelijk: ik zal met de verkoop van m'n Odyssey wel dat eigenzinnige van het ARP-filter missen: wat een hels kabaal bij hoge resonantie. Ach, ooit kruis een 2600 mijn pad...

Origineel geplaatst door bikkel
Ik zou mijn Six~Trak altijd nog een keertje willen laten servicen, individuele outputs er op en die laatste EEPROM er in. Het is de ideale bak voor van die losse effectgeluidjes in multimode.

waar kan je die mods laten doen ? ook bij Wine Country ? en wie kan hem goed servicen ?

En suf dat ik eigenlijk niet effe een topic heb aangemaakt .. moest $12 betalen voor 1 epromtje .. hadden er dus ook wel 2 ingekunt .. naja

Origineel geplaatst door wouw
Maar je hebt gelijk: ik zal met de verkoop van m'n Odyssey wel dat eigenzinnige van het ARP-filter missen: wat een hels kabaal bij hoge resonantie. Ach, ooit kruis een 2600 mijn pad...

Ja dat is idd een mooi filter...ik heb nog niet genoeg getweaked met die MM vandaar mijn niet zo onder de indruk situatie...
Maar een 2600 is toch ook soort van mono/duofone synth...dan zit je toch weer met dat mono probleem???
Ik vind een 2600 echt een geweldig ding..maar ik ben net zo onder de indruk van een 1 VCO Axxe ondanks zijn beperkingen..
Koop 6 x een 2600 dan heb je een Poly Arp...helemaal jouw stijl om meerdere bakken te verzamelen...8o)

Origineel geplaatst door MadR
waar kan je die mods laten doen ? ook bij Wine Country ? en wie kan hem goed servicen ?

En suf dat ik eigenlijk niet effe een topic heb aangemaakt .. moest $12 betalen voor 1 epromtje .. hadden er dus ook wel 2 ingekunt .. naja

Dat word een duur grapje dan..helemaal naar de USA met dat ding en terug en de Mods...poeh...PB Saint Eric eens..mischien dat die er aan wil

Back