fx's voor vocalen

Trigger

Ingeburgerd
Tips wanted!

Ik zoek een effectenbak die ik in de eerste instantie voor vocalen wil gebruiken. Lekker reverbs en delays die lang op de maat terug blijven komen. Dit apparaat moet ook goed live te gebruiken zijn.
Ik gebruik een RS7000 als secuencer. De ingebouwde delay effecten in de RS voldoen niet voor die zang-dingen die ik wil(Sasha/John Digweed achtige fx's)
Ik zoek dus of een sampler met ingebouwde effecten of een losse effectenbak. Het nadeel van de laatste optie is dat ik niet al te lange samples kan gebruiken en dus complete zangpartijen wel kan vergeten.
Voor ik het een en ander ga uitproberen zou ik graag willen weten wat er zoal op de markt is (geweest). Zo las ik bv. dat Speedy J graag een Ensonic DP4 gebruikt. Kortom, in hoeverre tipt een sampler met ingebouwde effecten aan een goeie effectenbak als je kijkt naar delays en reverbs?

De 'kenner' zou zeggen voor zang: LEXICON! (vanaf de MPX1 tot 'beter en duurder'). Een leuk alternatief de TC M-One XL.

Zelf hou ik het lekker op mijn geheime wapen: Roland SRV330.

vocal fx's

vocal fx's

Origineel geplaatst door Cozko
De 'kenner' zou zeggen voor zang: LEXICON! (vanaf de MPX1 tot 'beter en duurder'). Een leuk alternatief de TC M-One XL.

TNX!
PS. Ook nog laat wakker?!

Origineel geplaatst door Cozko

Heeft die TC M One meer of betere delay mogelijkheden dan de Lexicon MPX-500? (zelfde prijsklasse)

Een effecten bak die gespecializeerd is in vocal fx, is de
Digitech Vocalist.
Er zijn een aantal uitvoeringen van, de ene wat completer dan
de andere, de top of the range is de Vocalist Workstation EX.

De meeste van deze effecten zijn ook uit een normale effecten
bak te verkrijgen, al heeft de EX wat meer opties voor het
creeren van harmonies.

Heb het bakkie nog niet aan een uitgebreide test kunnen
onderwerpen, maar een vriend van mij gebruikt hem voor live
werk (guitaar pop), en daar voldoet ie erg goed... maar dat
wil natuurlijk niets zeggen over hoe ie het in de studio zal
doen... ik zou het gewoon eens uitproberen!

Mvg.

CoolRunning

Mag zelf graag de TC D-Two Delay gebruiken
prettige bediening
DMV tip toetsen heb je snel een filter, spatial,pingpong etc over je delay wat een prettig eefect kan geven.
Gaat het puur om galm, doe dan maar een Lexicon

Back