Is je studio setup compleet?

Is je studio setup compleet?

• Ja!

Stemmen: 17 18,5%
  • Nee, nog 1 doos en ik kan echt los!

Stemmen: 18 19,6%
  • Nee

Stemmen: 57 62,0%

• Totaal aantal stemmers
    92
nog 1 doos, en wel een VA en dan ben ik klaar. nou ja klaar. Dan kan ik beginnen met t sparen van drumcomputers of modulars ofzo :D

Ik heb 'nog 1 doos ingevuld' maar eigenlijk is ie compleet. Die ene doos is de sherman filterbank die ik binnenkort ga aanschaffen. Oh en cubase vst wordt cubase SX als ie uitkomt.

Kijk, alles wat ik heb valt te upgraden (behalve m'n nord rack 3) maar hoe het zaakje er nu bij staat, daar kan ik wel HEEEEL lekker me werken. Nog ff de lijst:

Akai S5000
Nord Rack 3
Waldorf Pulse
Spectral Audio Neptune
Doepfer MS-404
Mackie SR24-4 VLZ
Spirit Absolute 2
G4 800mhz, 768mb, 40+80gb, TFT Studio display
Cubase 5.1, Peak 2.5, Delta 66, Midex 8
Focusrite Compounder
Clavia Micro Modular
Lexicon MPX-100
Alesis Midiverb 4
Zoom 1201
ProCo Rat distortion
Boss delay, flanger en phaser pedaaltjes.
Draaitafels, vinyl, tapes, MD's, 'n wereldontvanger...

Volgens mij is mijn set-up nooit compleet:)
K ben op het moment wel erg tevreden over wat ik heb.
K heb een paar leuke synths en kan sinds een paar dagen bezig met HD recording.
Enige wat ik nog moet hebben zijn een paar goeie actieve monitors en ehm...nog meer synths;)

...Tja op een gegeven moment heb je gewoon ruimtegebrek!!!

Dat sucks!

Ik heb nee geantwoord, en dat is vooral omdat er nog
zoveel machines zijn die ik graag zou willen hebben.

Aan de andere kant: Ja, want ik heb alles (en meer) in huis
wat ik nodig heb om een goed geluid te maken.

Mijn motto is altijd: Om goede muziek te maken heb je
niet perse goede apparatuur nodig, om echt goed geluid
te maken wel.

Mvg.

CoolRunning

Ik verplaats altijd alles.. En meestal als ik iets verplaats is er dan ruimte over... En dan koop ik meestal weer een synth en die leg ik dan daar neer.. Lolz..:P

Dus mijn studio is nog lange na nie compleet..:P

Compleet in de zin van, hiermee zou het moeten kunnen
Niet compleet van, dit zou ik nog willen hebben...

Hmm, hij is nog niet helemaal compleet. Alleen nog een sampler, patchbay (remote controlled) en een SD 1/ VFX en ik kan helemaal los.

Dan is ie voor MIJ helemaal compleet. Alles wat ik er in wil heb ik dan. UItbreiding kan daarnaa altijd nog en eens komt er een tijd dat zo'n bak vervangen moet worden...

Origineel geplaatst door CoolRunning
Mijn motto is altijd: Om goede muziek te maken heb je
niet perse goede apparatuur nodig, om echt goed geluid
te maken wel.

Muziek is toch ook geluid? :confused:

Maar compleet? Zo lang er nieuw spul blijft uitkomen zal ik altijd m'n setup willen vergroten/veranderen.
Vind naast je setup qua synths ook de setup qua monitoring, mixer, meubels, patchbays, compressors etc etc ook erg belangrijk.

Compleet?

Compleet?

Ik denk dat een set up NOOIT compleet zal zijn. Er zal voor ´gear heads´ altijd wel iets zijn wat je nog net niet hebt. Losstaand van het feit of je het ook echt nodig zal hebben. Maar er zal altijd wel weer iets aantrekkelijk zijn wat je niet hebt! (En dus wilt hebben!)

Eric

Nee, om echt lekker professioneel aan de gang te kunnen gaan wil ik er nog goede monitors bij (heb nu gare hifi 10 watt boxies :(), een goede mixer en zo'n midigeval wat ervoor zorgt dat ik ook sysex van m'n virus op kan nemen enzo. Ik denk dat ik dan wel echt goede tracks kan maken...Maar daarnaast wil ik r nog zoveel bij, te beginnen met een leuke fm-synth voor freaky shit :)

wel bijna..... het is denk ik meer dat het veel tijd kost om uit te vogelen wat een prettige manier van werken voor je is..... ik vind het bv erg prettig om te werken op een PC, zeker wat arrangeren en afmixen betreft, voornamelijk vanwege de total-recall...ik ben een chaoot en slordig, dus ik haat het als ik patches moet zoeken en inladen en midi kabels moet patchen etc.etc. .... verder heb ik qua hardware 2 analoge bakken, binnenkort een VA synth met goed veel knoppen en sliders die ook als controller kan dienen, 2 outboard compressors met buizen, EQ en mic-preamp..... de rest gebeurt in de PC... daarom wil ik nog wel een DSP-kaart zoals de UAD1 en/of de TC Powercore in mijn computer.... sampling en FM synthese gebeurt in software.... beetje the best of both worlds zeg maar..... en dan heb ik nog mijn nord micromodular voor het freaky gebeuren, de nordlead sound, vocoding en vooral sound-bewerking.... 2 effectbakkies, de boss SE50 en SE70 voor monitor-mixes en om evt hardware en pc sounds mee te kunnen bewerken.... lexicon effect is eigenlijk bijna overbodig met die DSP-gebaseerde effecten...

wil nog wel een keer mijn RM1x vervangen door een RS7000 en daar een klein synthje bij kopen zoals bv de novation K-station...een portable kleine setup om snel en zonder PC dingen uit te kunnen werken, die ik dan thuis wil neerzetten...

naja...er blijven natuurlijk altijd nieuwe dingen komen, maar het begint zich nu echt goed uit te kristaliseren..

Olaf

pff.. ik wil nog veelsteveel

wil nog een 3tal hardware synths hebben, een control unit voor nuendo, goeie compressor, microfoon pre-amp, nieuwe monitoren, een paar geluidskaarten erbij, nieuwe 19" kast voor de pc(en wat andere onderdelen), een sampler, roland r800 (dacht ik) drumcomputer.. tja.. en flink wat isolatie :D

Yeah baby !!!

Afgelopen 9 jaar veel spullen gehad:

AKAI MPC2000
AKAI S3000XL
YAMAHA A5000 + AN1x + RY20
EMU Proteus2000
ALESIS quadrasynth nogwat + DM4
EVENT Gina
KAWAI K5000s
ROLAND JV30 + JV1080
LEXICON MPX1 + MPX500
ENSONIQ DP2
CREAMWARE PulsarII
FOSTEX VM200
MACKIE 1202VLZ

en weer weggedaan... floep...

(uiteraard wel muziek mee gemaakt he)... Uiteindelijk ben ik vorig jaar ergens blijven steken met 3 ziljoen vensters op een PC scherm... op zoek naar knoppen en submenu's... Vierkante oogjes en (bijna) een muisarm rijker ... inmiddels ben ik weer terug op de hardware en ik wil NIET anders... alles zit in flightcases, dus ik kan zo de hort op... en ik verkoop het nooit meer... :L

Anyway: mijn reactie op de enquete:

Het enige wat ik nog wil hebben zijn een paar leuke monitoren... maar voorlopig doe ik het met 15 jaar (!) oude B&O luidsprekers van mijn opa... hihi... ze zijn aan vervanging toe... maar ja... en ik heb thuis een ultra slechte acoustiek... wat alleen verholpen wordt door mijn komende verhuizing... dus wacht ik maar tot de sok weer vol is... er moet ook kaas op mijn brood ;)

(fraggles)
Maak muziek en lach, zorgen voor een andere track !
(/fraggles)

Ik heb ondertussen wel wat leuks bij elkaar gespaard, en ik kan er ook aardig mee werken, maar er gaan in de toekomst nog wel een paar dingetjes komen. Nieuwe geluidskaart, wat effecten (waarschijnlijk VST's) en nog een paar softsynths... hardware vind ik voorlopig wel goed zo.

mwoah ben wel tevreden met wat ik heb, kheb momenteel geen drang om iets erbij te kopen
kvind het wel leuk om aan te modderen met de middelen die ik heb

Back