effecten op vst instruments

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Re: Re: Re: Re: effecten op vst instruments

Re: Re: Re: Re: Re: effecten op vst instruments

Origineel geplaatst door BvdB
De arrogantie ten top vind ik dit! "Ik ben wijs en deel dit niet met domme mensen... ze zoeken het zelf maar uit." Zo komt dit op me over. Ben benieuwd of jij echt alles jezelf heb aangeleerd. Oh nee, je hebt het ergens gelezen! Er is nu eenmaal internet en dit schitterende forum, om elkaar verder te helpen en te inspireren!

Doet het jou niks als je iemand uit zijn 'worsteling' kan helpen?

Je kan ook de vraag aan jezelf stellen wat je zou moeten zonder internet, RTFM dus, zoals ik dat ook moest lang geleden achter me Atari, toen er alleen nog telefoon uit het PTT doosje kwam en TV op de kabel....

Ik vraag me wel af of de topicstarter inmiddels antwoord op zijn vraag heeft gekregen. Met alle respect voor alle meningen hier maar volgens mij is deze discussie al vaak genoeg gevoerd op dit forum, dus laten we daar niet elke aanleiding voor misbruiken om die discussie weer op te starten, maar gewoon mensen (ook beginners van cubase) een beetje op weg helpen met hun vragen, ook al is het waarschijnlijk in de vaak erg dikke, onhandig te lezen handleiding te vinden.

het was geenszins mijn bedoeling om wat olie op het vuur te gooien. Excuses als mijn reactie verkeerd over kwam. (ik had toch die knipoog smilie achter mijn eerste zin moeten zetten)

In ieder geval begrijp ik het argument dat je zeker de handleiding zou moeten lezen en dat doe ik ook. Ik gebruik cubase al een jaar of 8. Als ik ergens niet uitkom is het eerste wat ik doe, de handleiding raadplegen. En waarom zou je die niet op de wc kunnen lezen? Efficient je tijd gebruiken, noem ik dat! :P

Maar goed, het vraagstuk van de inserts etc verschuiven ben ik nooit tegengekomen, vandaar dat ik het maar even vroeg.

En btw, ook bij een gekraakte cubase zit een help pdf, dus zie niet in waarom die vraag jouw vermoeden zou hebben gewekt dat het hier om een illegale versie gaat. Anyway, ik besef ter dege dat er hier genoeg mensen zijn die niet koosjer bezig...

Origineel geplaatst door meesha74
Ik vraag me wel af of de topicstarter inmiddels antwoord op zijn vraag heeft gekregen. Met alle respect voor alle meningen hier maar volgens mij is deze discussie al vaak genoeg gevoerd op dit forum, dus laten we daar niet elke aanleiding voor misbruiken om die discussie weer op te starten, maar gewoon mensen (ook beginners van cubase) een beetje op weg helpen met hun vragen, ook al is het waarschijnlijk in de vaak erg dikke, onhandig te lezen handleiding te vinden.

ik denk idd dat voor beginners het moeilijk is om de workflow van dit soort programma's te snappen. Het staat wel in de handleiding, maar kan de beginner niets zeggen.
Tuurlijk, vaak is een vraag heel gemakkelijk te beantwoorden, maar vaak is het ook even nodig om dingen in het juiste perspectief binnen het programma te plaatsen.

Zoals de vraag van de topic starter, ik denk ook dat hij vst effecten aan een midikanaal wilde toevoegen. Voor ons doorgewinterde gebruikers een open deur, maar voor een beginner misschien niet helemaal duidelijk, de scheiding tussen midi en audio in cubase.

Vaak is het probleem niet één bepaalde functie, maar ligt het probleem dieper, bij het begrijpen van de hele materie rondom midi/audio.
Als dat duidelijk is, wordt de handleiding ook een stuk leesbaarder!

Zo, ik ga douchen en dan weer eens een paar pinten pakken. Fijn weekend iedereen!

Zowiezo snap ik niet wat je als beginner met SX3 moet.
Pak dan SL/SE en kan je minder en leert het wat sneller omdat je minder verzuipt in tonnen mogelijkheden.

Helemaal mee eens, je moet ook de materie snappen, en ik heb vaak het idee bij nieuwkomers dat die bijna volledig ontbreekt.
Zo van, ik heb wat proggies gedownload en nou ga ik ff muziek maken, ff wat rondvragen op een forumpie wat midi is en dan kom ik er wel...ofzoiets.
En dat werkt natuulk niet want muziek maken is niet makkelijke shit alsof je een briefie typt in je gedownloade word, als je muziek wil maken heb je (veel) basiskennis nodig, en dat leer je niet als alles je wordt voorgekouwd, daarvoor zal je zelf naar opzoek moeten anders zal je het nooit snappen, of je gaat naar een school, en dat is dit forum niet.
En zo moeilijk is die basis niet, iedereen die er de moeite voor wil doen heeft een seqeuncer als Cubase zo door als je genoeg basiskennis heb, ik heb zelf bijna nooit de manual nodig gehad.:)

Origineel geplaatst door richard2000
ik heb zelf bijna nooit de manual nodig gehad.:)

Kan soms best leerrijk zijn als je denkt je machien / software door en door te kennen

Origineel geplaatst door trancemo6
Kan soms best leerrijk zijn als je denkt je machien / software door en door te kennen

Heb je ook gelijk in, kom ik er achter dat iets veel makkelijker kan als ik de manual eens doorkijk, maar ik lees eigenlijk nergens de manual van zolang ik het niet nodig denk te hebben...8o)

Ik heb hier een TV overgenomen, kom er na 3mnd achter door in de manual te kijken dat ie picture in picture heb :D , niet dat ik het gebruik ofzo...

Origineel geplaatst door richard2000
Helemaal mee eens, je moet ook de materie snappen, en ik heb vaak het idee bij nieuwkomers dat die bijna volledig ontbreekt.
Zo van, ik heb wat proggies gedownload en nou ga ik ff muziek maken, ff wat rondvragen op een forumpie wat midi is en dan kom ik er wel...ofzoiets.
En dat werkt natuulk niet want muziek maken is niet makkelijke shit alsof je een briefie typt in je gedownloade word, als je muziek wil maken heb je (veel) basiskennis nodig, en dat leer je niet als alles je wordt voorgekouwd, daarvoor zal je zelf naar opzoek moeten anders zal je het nooit snappen, of je gaat naar een school, en dat is dit forum niet.
En zo moeilijk is die basis niet, iedereen die er de moeite voor wil doen heeft een seqeuncer als Cubase zo door als je genoeg basiskennis heb, ik heb zelf bijna nooit de manual nodig gehad.:)

Ik kom ook steeds meer mensen tegen die zeer veel (basis)kennis van Cubase en etc. hebben maar nog steed geen muziek maken.:)

Greetings van Defaulty

exact defaulty! ik zal niet zeggen dat ik alleen antwoorden serieus neem van mensen die tracks online hebben, maar het speelt heel erg mee...vooral als het gaat om 'welke synth/sound/effekt heb ik nodig voor zusenzo stijl liedje'

Mensen die daadwerkelijk eens een liedje afmaken, weten wat je kunt gebruiken en hoe. Ik snap ook heel goed dat je argwaan krijgt als mensen een beginnersvraag stellen en toch met Cubase SX werken... (heb zelf LE..gratis en nog legaal ook)

Origineel geplaatst door meesha74

het spijt me, maar ik ben het dus totaal met je oneens.
Het beantwoorden van cubase vragen is geen enkel probleem, echter , als iemand een vraag stelt die gewoon simpel in het getting started boekje staat dan weiger ik die gewoon te beantwoorden.

Als je al met een dermate complex pakket begint als cubase sx en je bent te beroerd om de basis door te nemen en dus tijd te investeren in het pakket wat je hobby moet ondersteunen, dan zie ik geen reden om zo iemand verder te helpen.

In het andere geval dat je het getting started boekje wel doorneemt maar gewoon simpelweg niet begrijpt, tsja, dan heb je het verkeerde pakket gekocht, want als je die basis al niet begrijpt ga je cubase gewoon helemaal nooit begrijpen.
Er zijn veel simpelere pakketten op de markt waarmee je best wel hetzelfde resultaat kunt bereiken (een track die af is).

dus helpen van mensen met problemen met cubase, ja daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar mensen die niet in staat zijn de basics te doorgronden zonder hulp, tsja, daar heeft verder helpen geen enkele zin, want dat is een bodemloze put.

en zo dik is die getting started handleiding helemaal niet. die is zelfs heel erg dun en in 1 avond met gemak door te werken.

Ja, quifster, daar heb je wel gelijk in. Ik bedoel ook niet dat we elk lullig vraagje moetn gaan beantwoorden, zeker als de getting started daar gewoon een antwoord op geeft. Ik bedoelde alleen te zeggen dat soms mensen wel erg snel roepen dat een topicstarter maar in de handleiding moet kijken.

Ik ben bijna altijd wel bereid om mensen op weg te helpen, ook met simpele dingetjes, maar als iets écht basis kennis is (met name bij Cubase) dan ga ik er vaak al niet eens op antwoorden, ipv weer de discussie te starten dat mensen maar in de manual moeten kijken. Dat vind ik zonde van m'n tijd. Je merkt snel genoeg wanneer iemand blijkbaar te lui is om zelf effe te gaan zoeken.

:okdan:

Misschien een handige tip voor starters, de tutorials in de manual, loop die ff door, is een klein avondje werk!
Dan snap je iig de basis van Cubase!
En ga daarna lekker met de manual naast je lekker pielen tot je er bij neervalt!

Origineel geplaatst door RadioHead
Even samenvattend; het is dus niet toegestaan een vraag te stellen?..

Is een beetje kort door de bocht, vind je niet?

Origineel geplaatst door djtt
Is een beetje kort door de bocht, vind je niet?
Nou, als ik zie hoe er tekeer gegaan wordt, naar aanleiding van een vraag..
Dan komt het toch over alsof iedereen graag even wil laten blijken hoe geweldig jij bent met Cubase, en hoeveel de vraagsteller nog moet leren, en dus maar vooral geen antwoord geven. Als de gestelde vraag je niet aan staat, zijn er mijn inziens 2 mogelijkheden:

1) reageer dan vooral NIET
2) probeer de vraagsteller toch op weg te helpen..

Maar het is natuurlijk een beetje sneu om een hele discussie over 'vragen stellen' te voeren, om vooral maar een antwoord te ontwijken.

Even samenvattend; het is dus niet toegestaan een vraag te stellen?..

Niet toegestaan:

- Illegale software downloaden maar niet de moeite nemen om gelijk even de handleiding te leechen
- Aartsluie mensen die wel legale software hebben maar nog niet eens in het 'quick start'-gedeelte van de handleiding kijken.

Origineel geplaatst door bikkel
Niet toegestaan:

- Illegale software downloaden maar niet de moeite nemen om gelijk even de handleiding te leechen
- Aartsluie mensen die wel legale software hebben maar nog niet eens in het 'quick start'-gedeelte van de handleiding kijken.
Dan vergeet je alleen de mogelijkheid dat het wel degelijk legaal is, maar een probleem niet in 2 woorden te benoemen is, waardoor je nogal makkelijk ergens overheen kijkt in een manual.

Maargoed, als er eerst een berg afwegingen gemaakt worden, voordat er eens iemand op het idee komt om een antwoord te geven... dan vraag ik me af hoeveel zin het heeft om een vraag te stellen. Als je er eerst hard voor moet vechten om duidelijk te maken dat je ergens voor betaald hebt en iets niet zomaar koopt. Dan ga je op een gegeven moment wel googlen naar een ander forum, waar men wat relaxter is...

Dan vergeet je alleen de mogelijkheid dat het wel degelijk legaal is, maar een probleem niet in 2 woorden te benoemen is, waardoor je nogal makkelijk ergens overheen kijkt in een manual.

Heb je gelijk in, maar dan is het niet een vraag in de categorie van de topic-starter!

Origineel geplaatst door djtt
Heb je gelijk in, maar dan is het niet een vraag in de categorie van de topic-starter!
Maar wat is dan voor jou de motivatie om dan TOCH te reageren?
Niet vervelend bedoelt, maar dat vraag ik me dan gewoon af.

Laat dit topic dan voor wat het is en laat het over aan iemand die wel antwoord wil geven.. iedereen blij toch?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back