Mooie strings voor op podium...

karmahead

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

ik speel in een band en ben in het bezit van een yamaha p80 digitale piano en een cs2x synth eveneens van yamaha. Als ik door een willekeurige muziekwinkel loop valt het me op dat de meeste keyboards/synths van die verschrikkelijk slechte string geluiden hebben. Toch zie ik soms artiesten op het podium met een supermooi string/viool geluid wat ze live gebruiken. Iemand een idee wat dat is? Is dat een sampler? Wat is qua strings de beste module om aan een digitale-piano te hangen? Ik heb de manic street preachers een keer live gezien en die hebben ook vette strings check (geluid totaal is wat minder): http://www.youtube.com/watch?v=uXtvDWRp7fk&mode=related&search=

Re: Mooie strings voor op podium...

Origineel geplaatst door karmahead
Hallo allemaal,

ik speel in een band en ben in het bezit van een yamaha p80 digitale piano en een cs2x synth eveneens van yamaha. Als ik door een willekeurige muziekwinkel loop valt het me op dat de meeste keyboards/synths van die verschrikkelijk slechte string geluiden hebben. Toch zie ik soms artiesten op het podium met een supermooi string/viool geluid wat ze live gebruiken. Iemand een idee wat dat is? Is dat een sampler? Wat is qua strings de beste module om aan een digitale-piano te hangen? Ik heb de manic street preachers een keer live gezien en die hebben ook vette strings check (geluid totaal is wat minder): http://www.youtube.com/watch?v=uXtvDWRp7fk&mode=related&search=

Solina string ensemble heeft hele mooie strings....ik weet niet of ze die gebruiken hierzo.

Met deze string heb ik een keer de hele zaal plat gekregen

Attachments

• b00006wmhn.01-axb63z8te6ii3._aa280_sclzzzzzzz_.jpg
    b00006wmhn.01-axb63z8te6ii3._aa280_sclzzzzzzz_.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 129
korg triton (le) is jouw bak!!!!!!!

Origineel geplaatst door pal
Met deze string heb ik een keer de hele zaal plat gekregen

:D :dubbel: je kon het niet laten.

Bijna alle synth-strings die niet synthetisch moeten klinken, klinken in hun eentje vaak erg kut. In totaal met de rest van de sound vaak prima (mits goed gespeeld!). Wat veel (grotere) bands ook doen is een backingtrack gebruiken met echte strijkers.

Dat fragmentje van de MSP vind ik er nou niet echt uitspringen kwa 'mooie strings'
dat is dus ook meer een 'solina' achtige patch of sample die je daar hoort. Meer een
soort reincarnatie van een string bak uit de jaren zeventig dan dat het nou een
echt 'mooi' strings geluid is...

Just my 2€cents...

Back