ARP Sliders

user

Nieuwkomer
Hallo, na een eeuwigheid op dit forum gelurkt te hebben hier mijn (wellicht stupide) eerste post en tevens thread.

Ik heb een tijd geleden een ARP Solus overgekocht van iemand, helaas waren een hoop van de sliders afgebroken.
Hij is natuurlijk nog prima te bedienen en het probleem is ook wel op te lossen door kleine plastic pootjes op de sliders te lijmen, maar deze breken steeds opnieuw af en het is geen gezicht.

Na enig zoeken heb ik een winkel gevonden die verschillende arp pots verkoopt a 15 dollar per stuk.
Maar met meer dan 20 te vervangen sliders wordt dit te duur, kan ik net zo goed een 'nieuwe' kopen.
Dus vroeg ik mij af of die sliders niet gewoon te vervangen zijn door draai pots of is dit pure waanzin?

Wil m'n ARP graag weer in zo goed mogelijke staat brengen want ik vind het wel een fijne bak. Uiteindelijk ben ik van plan om 'm na midificatie in een andere behuizing te zetten zonder keyboard en er dus een desktop solus van te maken...

De Solus gebruikt andere pots als die van de Odyssey en z'n broertjes.

Overigens zijn dat betrekkelijk schappelijke prijzen. Moet je je auto eens in onderdelen aanschaffen. Laat staan je auto van 25 jaar oud in nieuwe onderdelen. Kom je ook 'iets' duurder uit als een complete.

Bedankt voor de antwoorden.

Ik snap wat je bedoelt SaintEric, en m'n post was ook niet bedoeld als klacht over de prijzen van arp pots maar ik vroeg me dus af of het mischien mogelijk is om deze sliders te vervangen door draaipots.

Realiseer me ook dat dat waarschijnlijk erg onpraktisch gaat worden, en mischien wel even prijzig als sliders ivm het regelen van een andere frontplaat, gigantisch veel soldeerwerk enz....
laat dat hele idee van die draaipots maar zitten :)

Had sliders gevonden op synthfool.com maar weet trouwens niet eens of daar wel de juiste voor de solus tussen zitten...

Origineel geplaatst door user

Had sliders gevonden op synthfool.com maar weet trouwens niet eens of daar wel de juiste voor de solus tussen zitten...

Nee dus.

Wellicht kan ik aan Solus sliders komen.

Helaas weet ik dat en een eventuele prijs pas over een maand.
En misschien kunnen we iets regelen met dat keyboard wat je over dreigt te gaan hebben.

Re: ARP Sliders

Origineel geplaatst door user
Hallo, na een eeuwigheid op dit forum gelurkt te hebben hier mijn (wellicht stupide) eerste post en tevens thread.

Ik heb een tijd geleden een ARP Solus overgekocht van iemand, helaas waren een hoop van de sliders afgebroken.
Hij is natuurlijk nog prima te bedienen en het probleem is ook wel op te lossen door kleine plastic pootjes op de sliders te lijmen, maar deze breken steeds opnieuw af en het is geen gezicht.

Na enig zoeken heb ik een winkel gevonden die verschillende arp pots verkoopt a 15 dollar per stuk.
Maar met meer dan 20 te vervangen sliders wordt dit te duur, kan ik net zo goed een 'nieuwe' kopen.
Dus vroeg ik mij af of die sliders niet gewoon te vervangen zijn door draai pots of is dit pure waanzin?

Wil m'n ARP graag weer in zo goed mogelijke staat brengen want ik vind het wel een fijne bak. Uiteindelijk ben ik van plan om 'm na midificatie in een andere behuizing te zetten zonder keyboard en er dus een desktop solus van te maken...

Laat die Arp Solus aub in elkaar zitten en breng hem naar Saint Eric...het is eeuwig zonde om het als desktop module te slopen en er draaipots op te zetten...koop dan een analoge module...Het is een betrekkelijk zeldzaam apparaat en een klassieker/collectors item...Niet slopen dus..

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor alle reacties.

Maak je geen zorgen Ralph, het idee van de draaipots is al van de baan.
Ga er wel een desktop module van maken maar hiervoor hoef ik niks te slopen, het enige wat dan nodig is om hem weer in originele staat te brengen is het kabeltje van het keyboard weer op de printplaat prikken en alles weer in de oude behuizing schroeven...

En hij gaat binnenkort sowieso naar Saint Eric toe.

Maar dan vind ik het nog krom..dat ding is in de fabriek met keyboard gemaakt...maar ja je moet het zelf weten..Ik hou van originele staat etc etc..

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Maar dan vind ik het nog krom..dat ding is in de fabriek met keyboard gemaakt...maar ja je moet het zelf weten..Ik hou van originele staat etc etc..

als je hem weer in de oude staat terug kan brengen is er toch niks aan de hand ? of ben je van de HOU JE ARP ORGINEEL ! stichting ? ;)

Nee ik beheer geen stichting maar ik ben voorstander van synths in originele staat te behouden en te onderhouden..vandaar...een desktop module van een Solus maken is niet mijn ding...maar zoals gezegd ieder voor zich

Ik wil niet zeuren maar je bedoelt waarschijnlijk technology transplant.

En die hebben helemaal niets van/voor ARP.

ouwe thread omhoog schop dag.....

ik zoek 2 arp solus sliders - is daar nog aan te komen? eric?

Back