Staan of zitten...

Galo

Ey, n eigen titel, Sjiek!
Vraag het me toch af of ik de enige ben,

Ik sta vaker dan dat ik zit, tenminste bij het daadwerkelijk "creeren" (inspelen, drummen, etc..) van je tracks/muziekstukken,... waarom, weet ik niet eigenlijk omdat ik dan kan bewegen op de beat, weet niet ik moet dan echt ff gaan staan...

Iemand anders ook... *D

ik heb mijn keyboard in de hoogste stand van mijn standaard staan, ervoor staat een barkruk. ik speel pianopartijen en dingen met 2 handen liever zittend maar solo's en snelle of groovende dingetjes liever staand.

maarre, ik sta meestal niet echt te headbangen tijdens het spelen...

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep
maarre, ik sta meestal niet echt te headbangen tijdens het spelen...

bliepbliep

Nee jij staat te BLIEPEN tjidens het spelen! :D

Op de piano speel ik zittend. De synth erboven is de V-synth, en da's een lekker 'solo-instrument'. dan ga ik meestal staan.
Maar om te drummen op de DTXpress MOET ik toch wel echt zitten... :D

Allebei eigenlijk.

Ik sta in 't begin, totdat ik na een tijd een beetje moe word.

Staan werkt lekker: moet live ook, en dat oefen ik dan ook vaak. Maar we moeten zelden enkele uren achter elkaar live knallen, dus dan ga ik maar zitten.. :D

Re: Staan of zitten...

Origineel geplaatst door Galo
Vraag het me toch af of ik de enige ben,

Ik sta vaker dan dat ik zit, tenminste bij het daadwerkelijk "creeren" (inspelen, drummen, etc..) van je tracks/muziekstukken,... waarom, weet ik niet eigenlijk omdat ik dan kan bewegen op de beat, weet niet ik moet dan echt ff gaan staan...

Iemand anders ook... *D

Je staat bij het drummen???:confused:

nah, idd jah als ik op de SPD moet meppen wel, goeie stress releaser trouwens ;)

Live speel ik altijd staand, moet natuurlijk wel kunnen bewegen achter m'n synths! Thuis speel ik staand achter m'n synths, maar m'n digitale piano bespeel ik toch liever zittend: achter een echte piano sta je ook niet.

thuis eigenlijk altijd zittend op 'n burostoel. Dit vanwege wendbaarheid en toch niet heel de avond hoeven te staan.
Met de band in het oefenhok zit ik op 'n barkruk. Dit omdat ik weinig zin heb om de idiote uren die wij spelend met elkaar doorbrengen te staan en omdat ik op 'n lagere stoel niet over de drumkit heen kan kijken en dus geen oogcontact heb met de drummer.
Bij gigs altijd staand, dit vanwege het onzinnige idee dat ik dan toch misschien nog wat aan het visuele aspect kan toevoegen.

staan, zitten, het maakt mij niet veel uit eigenlijk.
het ligt heel erg aan de situatie.

maar het liefst zou ik in gewichtloze toestand willen spelen, ondersteboven ofzo met allemaal synths die om me heen zweven :D

Dat is te doen, 1500 euro geloof ik kan je in rusland gewichtloze vlucht maken, wat hebt u aan bagage bij, erm... mijn studio whahahaha... zou wel lachuh zijn idd :engel:

Ik zit altijd, Maar ja, ik speel jazzgitaar, en daar mag je bij zitten.
(misschien ben ik wel erg lui)
Als ik gitaar speel, terwijk ik sta, maak ik fouten!:o:

Ik speel alltijd zittend is naar mijn mening ook het beste qua zetting hand positie en pedalen.
Keyboards zijn in principe ook gemaakt om voorte zitten.
Voor mijn synth moet ik helaas wel staan om dat die boven mijn masterkeyboard staat.
Het kan in dat geval misschien wel handig te zijn met solo's in spelen in combinatie en pitch bend controlers om staand te spelen geeft je misschien wat meer expressie.
Maar zittend speel je gewoon beter dan staand.

Last edited by a moderator:
Binnenkort ga ik een dj meubel in elkaar timmeren. Kan ik eindelijk gaan oefenen met staan. Nu zit ik en dat bevalt me prima.

Au

Au

Met TonyBlack stonden we live altijd... veel te dynamisch en actief om bij te gaan zitten. Met Franky Vampire sta ik altijd piano te spelen.. maar dat gaat ten koste van je nagels (altijd kapot, gebroken of gescheurd na afloop).. maar goed, zitten is voor mietjes :)

haha, dat had ik ook met de nagels, daar kon je wel wild van worden want dat doet echt "§§$!! pijn als er eentje breekt en je moet verderspelen! In elk geval, met coverband speelde ik staand en springend, andere bands zittend. Nu ik m'n Rhodesje heb doe ik alles zittend want dat gaat niet anders en met Rhodes zie je sowieso cool en groovie uit ;)

Back