House Track: Remix van Keane - Crystal Ball

Fokov

Stamgast
overleden lid
Tijd niets gedaan, maar toen ik het nummer een tijdje geleden hoorde, meende ik dat er wel een remixje in zat. Vandaag had ik tijd, dus ben aan de slag gegaan.

Nou?

Voornamelijk Ableton 5.2, Wavelab 4 en wat geluiden uit de KS-Rack.

Track is nog niet helemaal af, maar het idee is wel duidelijk, denk ik. Laat weten wat je vindt!

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=872191&T=1532

Goed gedaan, maar ik word helemaal gek van dat ducken! Tis als een audio-stroboscoop, ik krijg er spontaan koppijn van.

Ducken vind ik over 't algemeen niet erg, maar 'k zou 't hier inderdaad een beetje minderen (op z'n minst) :D

:) Maar verder zeker een leuke/goeie remix! Kun je best eens (na 't een beetje te hebben ge-fine-tuned) onder de aandacht brengen bij hun (platenmaatschappij)! Gewoon proberen!

:biertje:

Ok dan!

Ik ga er zeker nog ff aan zitten om hem wat beter te krijgen en nog een stukje langer. Misschien is het het proberen waard...

Hoi de beats klinken goed al mag de kick van mij iets steviger in de mix.
Ik vind die gate idd ook niet zo. Ik zou proberen om de boel lekker weg te laten zuigen door de beats met side chain compressie. Ik zou goed luisteren naar call on me van eric prydz. Ook zou ik een iets meer groovende electro bassline erin knallen zonder teveel gates. Zorg dat het lekker gaat zuigen en je hebt een hit in handen. Dit soort tracks zijn tegenwoordig veel te hip..
Succes!

Het rare is dus dat het wel een sidechain is. De kick drukt het gesamplede werk van keane weg. Maar ik hem misschien iets te ruw ingesteld... Ik neem aan dat jullie dit bedoeln als je het over ducken hebt. (btw hij staat ook op ducking en neit op keying)

Wat raden jullie aan? Ik gebruik de sidekick sidechain comp. En hij sidechaint hem met d ekick. Moet ik hem ergens anders over gooien (beats, loops, bassen?)

Dank overigens voor de adviezen!

ha! geinig! loopt lekker. ik ben een absolute onbenul op remixgebied en vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt :D. Als ik nou echt perse wat te zeuren moet hebben, zeur ik dat het allemaal ietsje sneller mag loosgaan, niet teveel hihatjes aan het begin.

opsturen met die hap!

Die lange intro is meer voor de DJ om lekker in te mixen. Dan kan je hte een beetje opbouwen in d emix en dan gooi je hem er vol in als die basslijn er in komt. Ga ik vanavond iig doen als ik moet draaien. De radio-edit komt later pas
;)

Love it, bass sound zit goed.. beats vind ik ook goed... maar misschien in de coupletten stukken de side chain laten, de vocals klinker erg raar als de kick erachter zit.. ik vind hem zeker vet, vooral de instrumentale stukken na de coupletten, met dat leuke riffje

Hallo! Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik ben aan de slag gegaan en heb het nummer afgemaakt.

Vinden jullie het beter zo? Is het zo inderdaad 'af'? Btw de (gratis) audioconverter heeft de laatste anderhalve minuut erafgeknipt, maar het nummer loopt gewooon uit, dus wat je hoort is het zo'n beetje.

Zelf vind ik hem best OK geworden; geen bizarre of revolutioanire fratsen erin verwerkt ofzo, maar gewoon geprobeerd er iets tofs mee te doen...

Ik hoorde een aantal van jullie al over opsturen enzo, maar ik vraag me af naar wie... Naar het label van Keane?

En de link:

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=873309&T=9318

Leuke remix maar zoek iets wat ouder is ipv dit. Ietsjes te recent nog en idd de gate moet nog wat aan gedaan worden. Gaatjes die gedicht moeten worden!

mooi werk
er is nog zo'n remix van tall paul
ik dacht al even dat je gaan pikkedieven was ;)

leuke basje bij het refrein - crystal bass (c) 8o)

latere edit: lol, NU pas zie ik dat je het ook crystal bass hebt genoemd. grappig

Goed man! Floorfiller inderdaad. Nog geen profi productie (de kick zit er imho niet supergoed in), maar goed genoeg om je een deal te krijgen...:) Erg catchy melodietje, mooi bassgeluid, dromerige topping. Cool!

Jasper

Back