House Track: Remix van Keane - Crystal Ball

tof, probeer eens te kijken of iemand het kan masteren, ik geloof dat forumlid Resonance daar pas een advertentie voor had staan, hij wou wat oefenen.

misschien leuk om een korte en een soort 12 inch versie te maken, gewoon voor de feel...

bliepbliep

nu ik herluister... heb je de vocals in Live op beats gesynced staan? sync em is op tones, met de grain size een end open: dan gaan die schokkerige breakjes eruit

Bedankt voor de positieve reacties allemaal!

@ Maks: dat ga ik eens proberen van die gesuncede beats/tones, heb er namelijk niet over nagedacht om dat te veranderen. Goed dat je het zegt, want hij klinkt idd wat h-a-p-e-r-e-n-d.

8)

@ Binaural: heb je misschien tips om de kick beter in de mix te krijgen? Samen compressen met de basslijn ofzo? Of juist met de lijn van Keane? Of een andere kick?

Verder heb ik geprobeerd hem een beetje te masteren met Wavelab, PSP Mastercomp, en wat andere kleine aanpassingen gedaan. Vond het persoonlijk niet heel erg onder doen voor gemiddelde housy producties die ik hier op mijn computer heb staan, alleen mag de kick iets voller en punchyer, ligt nu net wat te los van de rest - hij zit niet helemaal in de mix.

Misschien moet ik de basslijn (uit de KS-rack) opnemen in Ableton en hem zo in Ableton finetunen en sidechainen ofzo. Ik ga nog wel ff aan de slag iig.

Ik moest gisteren draaien en daar klonk hij redelijk vet. Ook best een goede reactie van de crowd, dus da's mooi. (weliswaar om half vier 's nachts toen er nog 30 man waren ofzo, maar dat ff terzijde*D )

Goed, nu weer aan het werk...

BTW iemand nog ideeen/suggesties/tips waar ik het heen kan sturen of mailen of wat dan ook? Ik verwacht niet echt dat ik nu een contract ermee krijg ofzo - zou wel cool zijn natuurlijk - maar ik denk wel dat hij best gedraaid kan worden door DJ's en radiostations etcetera. Weet iemand of er ergens remixcontests zijn of waar men op zoek is naar dit soort dingen?

leuk gedaan zeg! Had eerder een kutgevoel over die kick... tot 1:30 toen je er meer punch en laag in deed, kzou dat bij het intro ook doen. Verder vind ik hem juist wel redelijk tot goed in je track staan. Basslijn zou ik iets anders doen, maar das smaak.

heb je dit met dit gemixt met stukken uit een hele track? Of heb je losse samples weten te krijgen?

erg leuk!!

hmmm nu ik em herluister lijkt t toch wat minder gesteld met die kick :P. Werk er is aan probeer eens wat uit.

Ik ga deze week nog ff met de track aan de slag, want hij kan nog wel interessanter... Ik zal hem natuurlijk weer posten hier.

Trouwens; voor deze track heb ik gewoon het origineel gebruikt en in stukken geknipt enzo. De acapella´s etcetra kon ik niet vinden helaas. Als iemand ze heeft of weet waar ik ze kan vinden, laat dit kij dan svp weten!

Iemand nog suggesties waar deze track heen kan (in de zin van labels, etc) als hij af is?

Zat gisteren in de auto naar Radio3 te luisteren (wat ik eigenlijk nooit doe), hoorde ik opeens een bekend deuntje: 'dit ken ik ergens van'.

Wat bleek? Ik hoorde het origineel! Wel grappig, zo de omgekeerde volgorde. En: jouw remix vind ik veel leuker! Keane heeft hetzelfde als Coldplay had op de laatste cd. Ze willen allemaal als U2 klinken en persen het geluid compleet af. Jammer.

Maar props voor jouw remix dus!!!

Cool gedaan gast, zo ga ik Keane nog een beetje aardig vinden.

n.b. Keane sucks big-time!

Back