Triton probleem (crash)

Recto

Sambal bij?
Gister crashte mijn Triton plotseling vanuit het niets.
Heb hem al 2 jaar tot grote tevredenheid en nooit problemen.

Echter gister startte ik hem op en reageerde hij niet meer op de knoppen.
Wat ik ook deed. Er kwam ook geen geluid meer uit. Daarna stroom eraf en opnieuw opstarten
maar zelfde verhaal en normaal verschijnt de tekst op het display ook ineens, maar nu ging hij
echt langzaam van links naar rechts. En wederom crashte hij. Tekst in display blijft wel staan maar verder
kan ik er niets meer mee.

Op www.tritonhaven.com (forum) kan ik niets vinden en ook niet via google.

Nou kan ik wel een factory-reset doen (heb toch weinig eigen patches) maar heeft iemand zoiets eerder
gehad? Vaag probleem.

Thanks.

:walker: het is de midi kabel die dit veroorzaakt.
Zodra ik de midi in eruit trek fungeert de Triton weer gewoon.

:confused: de PC maar eens resetten qua midi instellingen in Cubase.
Heel raar want ik heb niets veranderd.

Gelukkig heb je de oorzaak grotendeels gevonden.... misschien is je kabel gewoon kapot, of open je in Cubase een song die automatisch een enorme hoeveelheid sysex data verstuurt?

Ik kom er niet verder mee.
De midi kabels zijn in order. In Cubase kan ik zien dat hij midi signalen ontvangt van de Triton als ik speel en als ik een midi file afspeel dan zie ik dat hij een signaal verstuurd.

Echter zodra ik de midi in aan sluit op de triton blokeert de triton ofzo. Er komt dan geen geluid meer uit.
Als ik dan iets inspeel dan onthoudt hij dat tot ik de midi kabel eruit trek en dan hoor je alles wat ik in heb gespeeld.

Ik heb alle midi settings nagelopen in Cubase/WinXp. Heb alles op SB Midi Uart staan aangezien ik de gameport van de SB Live kaart gebruik. Heeft nog nooit problemen opgeleverd. Ik draai alles op midi kanaal 1.
Ik ben geen professional midi gebruiker. Gebruik het alleen maar om partijen in te spelen en af te spelen op de triton.

Hellup.

Ik weet van mijn Yamaha AN1x dat je Local aan/uit kan zetten, dit zorgt voor dat die als een gewone midiboard kan gebruikt worden die alleen data zend. Ik ken die tritons niet, maar misschien zit er een soort Local op oid en heb je per ongeluk aan gezeten. Alhoewel, je zegt dat als je de midi eruit hebt dat die dan wel goed doet, hmmmmm lijkt alsof het een instelling is van je triton? al geprobeerd met een andere midiprogramma ?

Ik heb hier nog een Yamaha PSR 225 liggen en die heb ik even aangesloten.
Precies hetzelfde verhaal. Die crashed ook als ik de midi in aansluit.
Kan niks meer met de keyboard, geen programma wisselen of wat dan ook.

Moet dus in de instellingen van de pc of cubase liggen.
Ik zal een vriend van me vragen om instellingen door te geven want die heeft exact dezelfde hardware.
(Terratec + Cubase 5.1 VST + Triton)

Ik had zijn gegevens al gekopieerd maar midi gegevens nog niet gedaan.

Back