Anton
liefhebber
Ik ben benieuwd wat nu eigenlijk een goede latency waarde is. Ik weet wel hoe dichter bij de 0 ms des te beter, maar vanaf welke waard kun je het nu eigenlijk goed noemen? Ik heb zelf een Edirol FA66 (firewire) met een latency van 10ms (in). Nu is dat voor mij goed genoeg om met een softsynth eigenlijk niets te merken, wat betreft vertraging. Klopt dat, of mis ik iets? Ik ben al lekker bezig geweest om de pc overstuur te krijgen door een aantal (zware) softsynth egelijkertijd te laten spelen, en m'n pc trekt dit wel. Ik heb de bufferruimte iets vergroot en dat ging verder prima (met 13ms latency). Ik gebruik een P4 2,6GHz met 512MB geheugen.
Ik heb al wel op diverse plekken gelzen dat mensen een Emu kaart hebben draaien met 2,5 ms. Poeh he! Moet ik eventueel nog m'n best doen met tweaken om een lagere waarde te krijgen of gewoon denken goed is goed genoeg? Kan ik snel tegen problemen aanlopen met die 10ms latency?
Ik heb al wel op diverse plekken gelzen dat mensen een Emu kaart hebben draaien met 2,5 ms. Poeh he! Moet ik eventueel nog m'n best doen met tweaken om een lagere waarde te krijgen of gewoon denken goed is goed genoeg? Kan ik snel tegen problemen aanlopen met die 10ms latency?

Is wel weer een stuk beter dan 10 ms.