Vraagje over ableton 5 live

The Beat Freak

Nieuwkomer
Ik probeer een mix te maken met mp3s in ableton live 5 ik heb een paar stukjes die ik uit 1 nummer heb geloopt door deze paar keer onder elkaar te copieeren in 1 channel en als ik hem afspeel in de seesion view dat loopje te horen krijg en maar 1 per channel kan spelen tegelijk en niet 2 uit hetzelfde nummer als ze onder elkaar staan zeg maar. Maar nu wil ik dit in het arragemant plaatsen wat met wat pij en moeite is gelukt. maar dan speel ik het arragement af ik zie de waveforms maar ik hoor geen geluid alleen in de session mode kan ik iets aan klikken en afspelen maar ik wil dat die loopjes op mijn arrangement reageren hoe kan ik dit werkend krijgen kan iemand mij helpen ????

groetjes Bas

Bericht door een moderator:
Dubbele berichten verwijderd. Dubbelposten is echt nergens voor nodig!

Re: Vraagje over ableton 5 live

Origineel geplaatst door The Beat Freak
Ik probeer een mix te maken met mp3s in ableton live 5 ik heb een paar stukjes die ik uit 1 nummer heb geloopt door deze paar keer onder elkaar te copieeren in 1 channel en als ik hem afspeel in de seesion view dat loopje te horen krijg en maar 1 per channel kan spelen tegelijk en niet 2 uit hetzelfde nummer als ze onder elkaar staan zeg maar. Maar nu wil ik dit in het arragemant plaatsen wat met wat pij en moeite is gelukt. maar dan speel ik het arragement af ik zie de waveforms maar ik hoor geen geluid alleen in de session mode kan ik iets aan klikken en afspelen maar ik wil dat die loopjes op mijn arrangement reageren hoe kan ik dit werkend krijgen kan iemand mij helpen ????

groetjes Bas

Ik snap echt geen donder van wat je nu eigenlijk zoal vragen wil met je vraag want je vraag is niet opgesteld met leestekens die doorgaans wel handig zijn om bijvoorbeeld een vraag duidelijk over te brengen op de lezer wat wel handig is bij vragen vragen want nu maak je het wel erg lastig voor ons om de vraag die je stelde te beantwoorden zelfs met enorm goede wil zou me dat nog niet lukken omdat ik je vraag gewoon niet goed kan lezen snap je????

ja het is voor mij moelijk te verwoorden wat ik moest weten. Met de Nadruk op moest want ik heb het uitgevonden dus de mix is onderweg ... dus toch bedankt

hey, ik zit momenteel met hetzelfde probleem..

-edit: even voor de duidelijkheid:

Het probleem is als volgt: wanneer ik stukken van een track maak in de session view werkt alles naar behoren.
wil ik hier echter een track van bakken in de arrangement view, reageren de midi en audio kanalen hier niet op.

De loopjes van de session view spelen dus gewoon door, en als ik deze stop komt er ook geen geluid dat aangestuurd wordt door de arrangement view.

- ik weet niet of het relevant is, maar ik draai Ableton Live 5.0.2 op MacOSX 10.4.7 Tiger

zou je (of iemand anders natuurlijk :)) even kunnen uitleggen hoe het opgelost kan worden?

bij voorbaat dank,

greetz

Laatst gewijzigd:
hey, ja nou dit was dus ook mijn vraag.

Ik heb het als volgt opgelost: Ik klikte het balkje in de session view en copieerde deze en plakte hem in the arragement view. Toen reageerde hij wel bij mij zeg maar. Moet allen wel kijken want boven bij het afspeel knopje zit ook een knop waarmee je je arrangement niet meer hoort als je erop klikt dan werekt het dus niet. Ik weet niet of je hier iets meekan maar zo kreeg ik het voor elkaar in eidere geval.

suc6

Greetz Bas

klopt, ik kwam er zelf net 2 minuten geleden achter! :)

bovenaan in het midden zit een knop "back to arrangement", waarmee je alle instellingen die je in de session view hebt veranderd weer terugzet naar de arrangement.

als je iets hebt veranderd en deze dus rood is, speelt ie je arrangement niet af tot je hierop hebt gedrukt

grtz

Back