Je Favoriete Roland TR

Resonance

Turn up the reso!
Nu ik de laatste tijd mezelf wat meer in acid en aftakkingen daarvan aan het orienteren ben begin ik langzaam erg gecharmeerd te raken van de andere Roland TR bakkies ipv alleen de 909..

Behalve de TR 808 waar ik erg gecharmeerd door begin te raken om zn zwoele zachte maar toch harde kick (kan t ff niet anders in woorden uitdrukken) kosten de andere bakkies uit de TR serie bijna niks al zijn ze volgens mij toch erg populair

waar ik erg benieuwd naar ben:

Wat is jullie favoriete TR? en welke geluiden uit je favoriete TR vind je t mooist en welke t lelijkst?

En het mooiste is natuurlijk een combi van TR's dus waar ik ook erg benieuwd naar ben is welke combi jullie t best bij elkaar vinden passen voor welk type muziek

Als iemand trouwens nog leuke sample kitjes heeft van een TR laat niks je ervan weerhouden deze te posten :)

verder is natuurlijk alle info en wist u datjes over de TR's welkom ik wil zoveel mogelijk te weten komen over deze magische bakkies

:halleluja

Ik heb de TR707, TR727 en TR626 gehad, nu nog alleen de 606 en de 808 over.
Van de 707 vond ik de rim shot geweldig.
Van de 727 kan ik me niets bijzonders herinneren, ja die kutfluit
Van de 626 eigenlijk verder niets.
Van de 606 de ride (tssssssssssssssss)
Van de 808 natuurlijk de kick (bwhoooooooooooeeeeeem) en eigenlijk de Toms, Rimshot, Claves, Cow bell (debiel), en Closed hihat ook wel

TR909 heb ik nooit onder handen gehad, al schijnt de Drumstation daar een heel end bij in de buurt te komen. Kick en snare dan maar. TR66 en TR505 ken ik niet

TR 707 en 606 vind ik allebei de bom.

707 vanwege zijn harde crunchy sound. favo sounds: bassdrums, snares, hihats, ride, rimshot, toms
606 vanwege zijn rondheid die toch erg punchy is. favo sounds: bassdrum, snare, hihat,

misschien omdat:
ik ze heb
het drumcompjoeters zijn die niet 909/808 zijn.
ik muziekstijlen luister waarin de 909 808 niet vaak voorkomt.

naast de tr909, de tr707, en dan vooral om de sequencer en de layout/programmering van de tracks die zichtbaar zijn op het lcd schermpje , en ook het feit dat de samples erin eventueel te verwisselen zijn spreekt me erg aan. weet niet hoe ver dat inmiddels gevorderd is ?

verder de tr606 lijkt me ook wel leuk om een keer aan te schaffen, en dan vooral om zo,n 606 mod als impolex hier op het forum heeft gepost in elkaar te brouwen.

de lagere trtjes zoals de 505 en 626 etc interreseren me weer totaal niet.

De Tr707...de enige echte house drummachine...die keiharde lompe toms, die punchy bassdrum met prachtig laag en die kruimelige hihats...en die tambourijn....en de stepsequencer en de ingebouwde mixer.

Ik vind de 909 overigens echt kut...inspiratieloos ding...nuja er zijn genoeg platen mee gemaakt die ik geweldig vind..ik kan gewoon niet overweg met dat ding het is gewoon te ruig ;)

de 626 en 505 vind ik ook ok klinken maar die hebben nog altijd een paar leukje truukjes in huis wat hun erg interessant maakt voor live te spelen...
De 626 stuurt trigger out voor je SH101 sequencer (dat doet de 707 ook overigens)
en de 505 kun je gebruiken als MIDI noten sequencer om melodieen mee te sequencen...soort van hele simpele MPC ;)

TR707 en als 't even kan samen met de 727. Je kunt ermee beuken of je kunt er mooie zwoele tracks mee maken (zeker in combinatie dus met de 727), en dat alles voor een zo'n schandalig laag bedrag... Steeds als ik er weer eentje zie voor 150 euro denk ik: goh, das toch wel goedkoop, misschien moet ik er maar gewoon eentje bij kopen...

606 is natuurlijk ook leuk, vooral de basdrum en de hats. Toch een beetje 'the poor man's 808'.

Origineel geplaatst door smackos

Ik vind de 909 overigens echt kut...inspiratieloos ding...nuja er zijn genoeg platen mee gemaakt die ik geweldig vind..ik kan gewoon niet overweg met dat ding het is gewoon te ruig ;)

had ik er ook mee... veel te veel power in dat ding, ik wil eerst zeker zijn dak ik hem 'aankan' voor ik nog ene koop :)

Geef mij maar eerst een 808.. 8~

overigens vind ik de 727 ook wel heel cool.. ben gewoon nog niet zo goed in dit type percussie programmeren.
die fluitjes zijn wel suuuupercool in alle vormen van acid

Herkent misschien iemand deze hat of ride? geen idee wat t is, t lijkt een OH

ik vroeg me iig af of deze uit 1 van de TR's komt of dat er een TR is waar een hat/ride in zit welke bijna identiek klinkt
ik was iig opzoek naar een type hat als deze in een TR, heb net van anoniempje een set hi-hat samples gekregen en deze lijkt er nog t meest op, maar ik weet niet zeker of dit m ook is

Attachments

• hihat (32).wav
    82,1 KB · Bekeken: 171
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Herkent misschien iemand deze hat of ride? geen idee wat t is, t lijkt een OH

volgens mij een 909 ride?

Geef mij toch maar een 909 voor de sound. R8 voor de interface (helaas geen tr)
707 en 727 vindt ik fantastisch! 808, lijkt me duidelijk..

Origineel geplaatst door rvooh
volgens mij een 909 ride?

haha nu je t zegt :P

volgens mij heb je gelijk.. dan zal dit wel niet de ride of hi-hat zijn die ik zoek..
toch nog maar eens t stukkie muziek opzoeken waar ik m hoorde want ik wist toen iig zeker dat t geen 909 geluid was
maar nu ik deze sample terug hoor lijkt me dit idd een 909 ride :stupid

de 909 en 808 vond ik beide geweldigge bakken die hun reputatie waarmaken!
de 606 vond ik maar niks, op de hihats na dan.

Heb zowel de TR-808 als TR-909 gehad, en heb - zonder enige spijt trouwens - enkel de TR-808 overgehouden. Maar de TR-909 vind ik wel nog steeds goed klinken (en mss. koop ik er nog wel eens een terug), begrijp me niet verkeerd.

Ik denk toch wel de TR909.

Maar ik zit wel te denken aan een TR-707 voor erbij.

Favorieten bij mij zijn de 808 en 909. De 606 is ook wel tof. De 505 en 707 lijken mij ook heel leuk, die hebben echt zo'n housy karakter.

Na dat de moderne mens zich heeft aangepast aan synthetische drums is het voor mij toch de 909 deze en de 808 is ook leuk alleen de bassdrum is zo laag dat je spieker er uit vliegt das niet zo mooi natuurlijk meer is niet altijd beter

Back