Je Favoriete Roland TR

Origineel geplaatst door smackos
Het hangt er ook vanaf wat voor sampler, als je een 808 sampled in een EMU SP12(00) klinkt die alleen maar beter natuurlijk

Als je hem sampled in een Akai MPC2000 of S3000.....tja :D

klopt ja... ik gebruik de sp1200 ook om de 808 mee te samplen
maar meestal dan wel beatloops die ik eerst in de 808 geprogrammeerd heb

of de kick met lange decay op multipitch zetten zodat je kickdrumbassen met verschillende toonhoogtes kan maken a-la dynamix-II :duivels:

Origineel geplaatst door bounce
schijnt dat ie heel goed klinkt.
misschien een idee voor op je begravenis?

attachment.php

ja t scheelt de familie wel weer kosten :P

en om in een echte vintage (misschien wel het eerste type TR zoals er eerder gemeld werd) Roland TR bak begraven te worden dat heeft natuurlijk wel wat 8o)

Origineel geplaatst door R-ond
en een atje 4000 asje de lofi mode gebruik en op 11 khz ofso sampled ,..is toch nie t zelfde he,...
bv in een sp met analoge filter/vca knalt t er toch ,...rauwer uit
ligt het ander aan de dacs die modernere sampler gebruiken ,...? ...

lijkt me een logish iets lower bit rate en khz ok maar asje ielige dac in en out hebt op a4/5000/s5/6000
dan blijft t priegel drums
:engel:

Origineel geplaatst door Chinetti
TR707 en als 't even kan samen met de 727. Je kunt ermee beuken of je kunt er mooie zwoele tracks mee maken (zeker in combinatie dus met de 727), en dat alles voor een zo'n schandalig laag bedrag... Steeds als ik er weer eentje zie voor 150 euro denk ik: goh, das toch wel goedkoop, misschien moet ik er maar gewoon eentje bij kopen...

606 is natuurlijk ook leuk, vooral de basdrum en de hats. Toch een beetje 'the poor man's 808'.

Lijkt de 606 zoveel op een 808 dan...qua geluid bedoel ik?

Origineel geplaatst door D Sinister
Lijkt de 606 zoveel op een 808 dan...qua geluid bedoel ik?

Dat ze beide puur analoog (TR-ansistor) opwekken idd.
TR-606 zijn "vaste" klanken, 808 is nog eens flink te tweaken.

H-hats en snare zijn zeker erg goed van een 606.
Kick en toms zijn wat minder, zeker in vergelijking met de 808.

Leuk voordeel van de 606 is dat hij tijdens het syquencen is
te editten in een pattern, werkt erg goed live.

Toch maar eens aanschaffen dan die poorman's 808 :)

Ja de 606 is vet. Als je hem overstuurd klinkt hij ook lekker...8)

Hier een trackje met de 606 met dist.
Klik

Klinkt lekker ruig...heerlijk.....ik heb dit toch niet gemist Zaterdag in Breda hoop ik?
Is Bionic Bassline op Dropbass ook niet met een 606 gemaakt?

Thanks!
Nee ik was er helaas niet bij in Breda...
Ik zal die plaat weer ff moeten horen. Het kan best een 606 zijn.

Staat dacht ik in de outgrooves.

Origineel geplaatst door M.Raven
Ja de 606 is vet. Als je hem overstuurd klinkt hij ook lekker...8)

Hier een trackje met de 606 met dist.
Klik

Typische M.Raven kwaliteit! Fijne track voor 's ochtends. VET. Misschien dat ik toch weer een 606 erbij wil, maar dan wel een gemodde.

Mijn favoriete TR is de 909! De 808 is ook mooi, maar ik ga nu echt even voor de 909. Met de verlengde decay op de BD klinkt ie ook behoorlijk dicht bij een 808 BD, maar dan met meer presence ofzo...de hats vd 808 zijn helaas niet te vervangen...maarja. :)

effe wijzen op hetvolgende:

Oberheim DPX-1
Oberheim dpx-1 sample player van s900 prophet200(2) en ensoniq mirage en de emulator 2.. heeft dezelfde ssm filters aan boord

en klint ook dik, zitten floppies bij zowel drums als sounds mischien een leuk alternatief voor emu sp1200 sp12 aangezien die gebaseerd zijn op de Emulator 2 en de dpx1 ook weer,ik heb ze nooit naast elkaar gehoord.......

ik ga ruimen ,doe al mijn drums nu met een mpc, ik heb 2 dpx,en staan 75 euro per stuk ik heb ook een SCI prophet 200(2) te koop

leuk setje met een dpx1 link info http://www.emulatorarchive.com/Samp...x1overview.html

cuba7000 heeft deze bijlage geplaatst:

samplen met de s900 en door de dpx knallen!

606 hats zijn lekkerder dan de 808!

ik kwam net dat stukkie tegen met de hi-hats uit een mix die ik eerder al wou laten horen..

valt me op dat er heel zachtjes ook hi-hats zijn te horen, weet niet of t erin hoort of dat t een foutje van de dj is..
t gaat iig om de hardere hats en dan vooral de open hat die je soms hoort..

komen deze hi-hats uit een TR? zo ja, welke?

Attachments

• hats.mp3
    212,6 KB · Bekeken: 128
klinkt vet ! welke track is dat ? het klinkt naar mijn iedee niet als een tr, eerder iets van een `niet-roland sample based drumbak.

hihats

hihats

Ik vind de hihats uit mijn 606 vetter dan mijn 808, dus die 606 is ook een blijver

Origineel geplaatst door elektrovolt
klinkt vet ! welke track is dat ? het klinkt naar mijn iedee niet als een tr, eerder iets van een `niet-roland sample based drumbak.

ik weet niet welke track t is .. t komt uit een mix

http://www.acidmixes.com/filth.zip (.zip renamen naar .mp3)

Om deze thread nog maar eens te kicken (was eigenlijk op zoek naar een antwoord) ...

Ik heb me eerder eens een TR laten aanraden (door R-ond?) ik weet alleen niet meer welke ..

Welke TR kan of is het best in externe midi triggeren? ik wil graag een xOx sequencer die op midi kanaal 10 drums kan triggeren dus hij moet op 1 kanaal verschillende noten kunnen triggeren (je weet wel, net zoals GM drums)

Leuke thread, was me nog nooit opgevallen :o:

De TR's blijven gewoon heerlijk klinken, en werken allemaal weer op een eigen fijne manier.

Ik denk dat als ik een favoriet moet kiezen het de 808 wordt, die blijf ik echt fantastisch vinden. Die kick, whoahaohaoa, zoooo VET! En die cowbell, heerlijk, hhmmmm

De 606 hats en cymbals blijf ik ook echt heerlijk vinden. En de kick klinkt overstuurd ook echt goed.

De 707 kick is zo lekker direct en de rest van de 707 werkt ideaal, vooral de volume schuiven.

De 909 stampt gruwelijk, maar gebruik ik de laatste tijd niet zo veel. Soms zit ik zelfs te twijfelen om 'm om te ruilen voor een 808, maar dat kan ik ook weer niet over m'n hart verkrijgen.

Ik zie maar één oplossing :D Dus, geld sparen en een 606 en 808 kopen.

ik heb gehad: 808

ik heb gehoord: 909, 707, 505

ik heb: 606

ik vind de 606 allround gewoon de leukste... past ook heerljk bij mijn andere drumbak.

de 808 mag dan wel een klassieker zijn, mij kon hij niet echt ten volle bekoren zoals die dat duidelijk bij anderen wel doet, dan heb ik hem maar weggedaan.

de 909 is ook wel heel erg vet, mss dat ik die er ooit nog eens bijneem maar heb mezelf een tijdelijke koop-stop opgelegd!

de andere zijn leuk om erbij te hebben maar niet echt als volwaardig te noemen vind ik. De 606 net wel en zijn compactheid vind ik een xtra pluspunt, oogt ook mooi naast zijn neef de 303 ;)

Back