Je Favoriete Roland TR

elke telg uit de TR reeks heeft zijjn sterke en minder sterke kanten.

Ik vind ze allemaal even lekker, maar er gaat niets boven een volledig gemodde TR606

tis toch vooral de sequencer uit die bakken wat ze ook byzonder maakt!

als ik m,n 909 met midi notes aanstuur.. swingt hij tich echt een stuk minder

Heheh... leuke draad!

Heb de 727, 606 en den 808.
727 is nie heul bijzinder, maar wel leuk. Die van mij hangt met plakband bij mekaar.. schroefjes kwijt, fader dopjes kwijt, linker output kwijt, battery klepje kwijt, eigelijk alles kwijt behalve het huis en de printplaat. Maar vooral die ene trigger out en die fijne sequencer... in combi met de JX3P, da makt um af!
606 is al tijden un beetje raar... maar als ie het doet doet ie het VET! Losse outputs op gemaakt...

808 is vet geworden door het eruit slopen van de midi rommel die erin zat. lol

Er is ook ooit un 505 geweest en 'n 707, maar zijn al heel lang weg. In rook op gegaan ofzo, wiet was op denk ik.

Heb nog nooit 'n 909 bespeelt. Als ik de lotto win koop ik er wel ene...

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik heb helaas geen enkele TR........=(

Als ik moest kiezen dan zou het zijn tussen een 808 en een 909. Ik had graag iets origineler uit de hoek gekomen maar ik denk dat het gewoon alletwee goedklinkende en fijne machines zijn. De 909 heb ik bij een forumlid uitgebreid in actie gezien en dat heeft sowieso indruk gemaakt. En de 808 hoor ik natuurlijk heel vaak in electro en hip hop voorbij komen terwijl het mij nog steeds niet verveelt.

Moet ik er wel bij zeggen dat het natuurlijk alles met de programmering te maken heeft :)

Ach, misschien komt ooit een van deze bakken nog wel eens in mijn bezit :biertje:

Is inmiddels alweer een jaar geleden dit, en ik heb sinds een tijd een 909.....geen spijt van! Ik vind het echt een inspiratiebak, en hij gaat (voorlopig) echt niet weg.

Overigens ook een 303 gescoord een tijdje terug. Is misschien off topic, maar op de een of andere manier matchen die Roland bakkies gewoon lekker met elkaar dus vandaar dat ik hem even noem.

Ik begin toch nog een ouwe Roland adept te worden zo :D

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
TR-909

tja ik kan gewoon echt niet stil blijven staan naast dat ding, stom eigenlijk

Nou dat is ondertussen wel anders geworden. Niet dat de 909 niet meer tof is maar de andere hebben ondertussen ook mijn oortjes geopend :)

Ondertussen heb ik 606,727,808 en 909.
Ik zit er nog weleens aan te denken om die 707 erbij te halen zodat ik geen 808 of 909 hoeft mee te slepen voor een livesteje.

Ik denk dat stiekem de 808 de 909 heeft overtroffen in me studiootje.
Hij luisterd gewoon wat prettiger bij lange nummers. :confused:
De 727 ben ik echt mega blij mee, mede door de staat waarin die is (MINT)
Die 727 sounds die hebben gewoon iets.
De 606 is echt erg vet. De mijne is niet gemod en ga het denk ik ook niet doen (twijfel)

Wat ik voornamelijk heb gemerkt met de TR serie tov bijv. ER-1, Xbase of Drumstation
is dat het geluid blijft staan als ik het door mijn IbanezUE400 of AD202 haalt.
Bij de ER-1 (heb ik een tijd gehad) bleef er niks meer van over :erm: modderboel.

Ik denk dat dat laatste wel erg kenmerkend is voor de Roland TR-serie.
De sounds zijn gewoon RockSolid!!

Origineel geplaatst door dsil
Dit is de grootste onzin die ik in jaren gelezen heb!!

:confused: Hoezo?, klinkt een TB303, TR909 en TR606 niet lekker bijelkaar??
Ik vind het toch aardig smaken in mijn oren. maar das persoonlijk;)

Origineel geplaatst door dsil
Dit is de grootste onzin die ik in jaren gelezen heb!!

Nou dan heb je blijkbaar weinig onzin gelezen de laatste jaren. Maar dan weet ik nog steeds niet waarom je dat vindt.

Heb alleen de 505, dus die is tot nu toe favoriet :D

Met enig efx-je erover is 't best leuk voor erbij :)

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®

De 606 is echt erg vet. De mijne is niet gemod en ga het denk ik ook niet doen (twijfel)

Wat ik voornamelijk heb gemerkt met de TR serie tov bijv. ER-1, Xbase of Drumstation
is dat het geluid blijft staan als ik het door mijn IbanezUE400 of AD202 haalt.

mja modden... die aparte outputs zijn niet altijd evengoed naar horen zeggen

verder vind ik de tonal mod wel interessant, weet niet wat analogue solutions nog allemaal aanbiedt, is al een tijdje geleden dat ik nog eens gekeken heb

Bwa, als ik mijn XBase door een pedaal jaag dan klinkt die toch nog altijd heel erg vet!! Zou die ook nooit wegdoen, heerlijke bak gewoon

nr 1 voor mij is de 9, brute kracht maar als je hem in de mix weet te plaatsen is het de meest fantastische bak die ik ooit heb gehad. Hij is op sterven na dood en bij boemtsjak opt moment(blikseminslag...) maar hopelijk komt ie ooit terug..

vervangers voor nu zijn de 606 en de dr55, allebei heel specifieke bakken. de 606 is heel carl craig, lomp maar ook erg soulfull, de dr55 moet ik nog even mee stoeien. op het eerste gezicht is het de dr55 kick die wint, maar de rest van de 606 is zo dik..

de 727 was altijd mn beste vriend maar sinds ik een MPC heb gebruik ik meestal mn zelfgemaakte samplekit. of dit terecht is vraag ik me wel ns af, vooral de shaker en cabasa uit de 727 zijn klassiek en moest ik maar ns loopen ipv los samplen.

de 808 heb ik nooit gehad, en de cr78(8000?) ben ik erg benieuwd naar qua feel.

wellicht dat als ik em heb de 8 ooit op nummer twee komt, maar niets wint van de 9. als je hem weet te temperen is dit de beste bak ter wereld, hij hangt de mix punaise-stijl als een plaatje aan de muur :)

808 is fantastisch!!!
:halleluja

(ik wil er één ik wil er één ik wil er één!!!! waarom zijn ze grmbldegrmbl zo duur? =( )

Een maat van mij (en SF'er) heeft er een met een decay mod voor de kick... Dat ding zou heiligverklaard moeten worden alleen al om die kick...

Heb zelf helaas alleen een poor man's 808, de Novation Drum Station. Moet zeggen dat ik het wel de beste emulatie vindt die ik tot nu toe gehoord heb.

Verder heb ik een 707 die ik erg waardeer om zijn snare en hihats, doe ik niet meer weg...

Ook wel eens gespeeld met een 606 en die is cute! :)
Zou ik ook nog wel willen!

727 wel grappig, andere bakjes meh... 909 boooooooooooooooring....
:D

vergis je niet in de 9, het is een swiss army knife(vooral de kick). Het fijne is vooral dat je de kick niet hard of met vol decay in de mix hoeft te zetten maar dat je hem prima helemaal dichtgeknepen toch de boel recht kan laten trekken. Hij is subtiel genoeg om niet echt te kleuren, maar alles trekt ie sync(zelfs mn R8, wat een midiimplementatie 8o) en je stereobeeld is in één keer in balans. Het is echt een toverkick :)

en met de toms stuitert ie zo heerlijk, luister alleen al naar model 500 en derrick may met "the wanderer"

en ja, de 808 moet maar weer eens zakken in prijs ja. zo kan ik em natuurlijk nooooit betalen :)

TR-606 is mijn favoriet.
Ik heb hem nog niet gemod. De enige mods die ik evt zou willen zijn: hihat decay en een iets langere kick. Maar orgineel is het al zo goed, dat ik nog geen behoefte heb om te gaan knutselen. Als ik een langere kick wil, pak ik m'n DR-55 die wel gemod is.

Ik heb ook een TR-909.
Alle mods die ik kon vinden en meer heb ik op de kick los gelaten. Hoop geleerd (oa hoe de ene kick zo vet klinkt en de andere minder), maar nu zijn de enige mods die ik gebruik: Compressie, extra attack, en heel ietsje pitch. De andere mods vind ik na lang gebruik niet bruikbaar. Oh ja de hihat staat ook permanent op de hoogst mogelijke frequentie.

zijn er nog modders in de regio noord-holland? Boemtsjak zit volgens mij overvol..

wil mn 606 en dr55 modden nl, maar heb hier totaal geen ervaring mee...

Tja denk voor de meeste cliché maar goed. 303, 909 dan 808 en 606.

heb hier de 909 en sinds kort ook de 707 en de 727, moet zeggen dat dat toch wel erg lekkere bakkies zijn, heerlijk die grid layout op display en de sound valt me zwaar mee, vooral die 707 kick layert erg lekker met een 909 kick.

op naar de 808 en 606 om het rijtje compleet te maken :{

persoonlijk vond ik de kick van de 707 eigenlijk erg tegenvallen beetje slapjes
de 707 vond ik zelf eigenlijk alleen leuk voor broken beats..

maar de kick op 1/4 non stop vond ik toch erg slap klinken dan liever een 909/808 variant. layeren met de 707 nooit geprobeerd

wat vooral erg leuk is op de 707 is de mixer leuk freaken met een acid lijntje erbij :)

Back