Je Favoriete Roland TR

Heb de 808 en 909. Tijdje terug ook nog de 606 en 707 gehad, maar mijn favo TR op dit moment is toch wel de 808 :luv:

mijn favo tr blijkt de 808 te zijn
heb ze ondertussen al allemaal gehad en/of geleend.

heb momenteel 707 727 606 626
en doe ze zeker niet weg..

graag had ik een 808 maar voor 1 of ander reden is het me niet gegund.

Jeetje die TR606 is toch wel erg bruut.
Eergisteren een livesetje gedaan met de 606 voor de drum fills en SEQUENCING :okdan: Ik had zowel de 101 als de Juno60 aan de 606 hangen, echt super

Jeetje die TR606 is toch wel erg bruut.
Eergisteren een livesetje gedaan met de 606 voor de drum fills en SEQUENCING :okdan: Ik had zowel de 101 als de Juno60 aan de 606 hangen, echt super

ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n 606 klinkt..
kun je niet eens een stukje gefreak opnemen? :)

Ik vind de hihats uit mijn 606 vetter dan mijn 808, dus die 606 is ook een blijver

Ja de Snare en HiHats zijn onovertroffen zeker met een A.S.mod eroverheen.
Beter dan de 808 vinnik.

100% modded TR606

Druk op bovenstaande knop voor een impressie van de Tr606

klinkt lekker die gemodde 606!!
heb je ook n breakout boxje eraan hangen? ding heeft zo ontzettend weinig ruimte binnenin maar gemod klinkt ie zoooooveeel vetter! :okdan:

ja de 606 is super

ene trigger op juno 60.. andere op sherman filter.; en gaan maar :)

maar toch niet mijn favoriet.
hihats klinken idd beter dan 808.. 808 is vooral de Kick, Clap en Snare lekker. vooral die clap zo mooi :)

zo ziet ie eruit

met blauwe leds op step 1,5,9,en 13 , individuele outs en midi2trigger mod.

Ik zit er ook steeds over te denken om me 606 te laten modde door AS maar ja, je weet wel ;) orgineel enzo.
Ik zou zowiezo een andere breakoutbox nemen, dit is mij echt veel te krap. Voor live gebruik zou ik de knoppen veel te dicht op elkaar vinden zitte. Je hebt ook indv. outs zie ik en midi-trigger-baar.
Ik zou wel eens een goede demo willen horen van die mod. Gewoon echt ff alle knoppen naar het uiterste draaien en laten horen hoe diep die nou echt kan ;)

Ik zit er ook steeds over te denken om me 606 te laten modde door AS maar ja, je weet wel ;) orgineel enzo.
Precies zo denk ik ook. Of je neemt er een 2e bij die je laat modden.

Ik snap die breakoutboxjes soiso niet. Heb je een bak met een kabel deruit met een kassie deraan en zo mooi is dat ding nou ook weer niet.
Ik heb mijn 606 ook gemod (12 mods.) en vind de aparte volume knoppen voor oHH en cHH erg fijn. De bass van een 606 modden met tune en decay zou verplicht moeten zijn wat een kut biet heeft dat ding.
Ik moet alleen nog de behuizing van de 606 vergroten om de mods erin te verwerken.
groet,
Maarten

Wat me wel heel erg opvalt aan mijn 606 is dat ik de cymbal niet kan programmeren op een positie waar ook een accent geprogrammeerd staat. Dan komt er een dikke vette overdrive over de cymbal waardoor ie kut klinkt en alles wegdrukt.

Hebben jullie daar ook last van?

tr review van een verwend nest

tr review van een verwend nest

ik was een beetje verwend natuurlijk (haha) maar gisteren voor het eerst droge samples uit een mc909 gehoord en vergeleken met een de orginele 808 sounds ... je kan horen dat er aan de bassdrums sampels moeite is gedaan om er iets leuks van te maken (wat jammer genoeg niet zo wil vlotten)...maar oei al het ander is echt wel anders en chemische ..zo als de hihats en cybels ...sorry voor het apparaat op zich want zo slecht is zoon ding niet.. zelf leuk. al die samples die je zelf maakt .Nou was het forumlid waar ik was natuurlijkwel erg geevalueerd met de mc909 dat scheelde dan weer een boel.
oud analoog klinkt gewoon als een klok. nieuwe analoog laten we maar zeggen is niet slecht maar tja alleen dat maar al ...:bekdicht:

mijn favos zijn tr-909 en tr- 808 onvervangbaar en voor al de hihats van een 808 en de bas drum van de 909 snare van de twee zijn allbij erg leuk en swingende

Laatst gewijzigd:
De 808 heb ik in 1985 gekocht voor 1000 gulden en tot mijn grote spijt een jaar later verkocht voor 300, toen analoog uit was. De 808 is meer mijn ding dan de 909; die heeft volgens mij alleen een betere snare. De 707 heb ik al 20 jaar, gekocht voor 800 gulden en die mag nu eindelijk wel eens weg, maar niet voor minder dan 200 euro (zeker niet met cartridge). Wel leuk om te lezen dat de 707 nog zo geliefd is.

tr-606 om de lekkere hihats, snare en cymbal :luv:

:okdan:

Al speel ik nu wel met het id om mijn xbase en 606 weg te doen en een 808 te scoren. Voordeel (en nadeel ook) van de xbase is dat je wel wat diverse soort kicks kunt uitknijpen. En desnoods ook wat bass achtige geluiden (of zachte 'tussenkicks' zeg maar).
505 vond ik niets, 707 heb ik in sampleformaat wel een tijdje gebruikt, beter voor de italo achtige dingetjes.

mijn favo tr blijkt de 808 te zijn
heb ze ondertussen al allemaal gehad en/of geleend.

heb momenteel 707 727 606 626
en doe ze zeker niet weg..

graag had ik een 808 maar voor 1 of ander reden is het me niet gegund.

verkjoop je tog gewoon een van je drie 303 vrienden :D

iig momenteel in huis cr78 ...synmc niet helemaal nog netjes ....
lkmoet wel zeggen we hebben de bassdrum aangepast ...dikke 808 sub bas komter uit ...leuke andere analoge roland sounds guiro pikie & hatas
een tr 606 staat constanty in verbinding met mn cs30
cs30 trigger ik via de trvdsu en de out gaat in de ext in vd cs30 lekkere combi
ikkan m routen naar [byna waar ik wil ...]hats worden erg lekker asje der een reverbje over saust en ,....en low lfo over de filtertjes !
de tr909 dient vaak hier as master clock in mn regel werk [die weer de rest analoge spullen aanstuurrt
leuk voor asje bv een filmpie aan t downloaden / iets andeer sop de pc moet doen ,..
werkt iig kei goed ! [verders wel boring t vult vaak wat aan is niet altyd mn basis qa sounds

een tr 808is hier nog nooit geweest moet verandering in komen ,...tsja die prijzen ,..
drumastation twee keer gehad leuke bak voor de opnames zekers ...hats tunes eh ncongas en opnemen inmidi
doe datmaars met een tr ,...
en er staat hier twee keer een cr8000...gemodded
toppie instant electro sounds kost wel wat moeite ...afstel werk juiste ...fx tube distortion
lukt aardig

de tr707/727 benik niet soo t spreken over want ,..
. yet niey soo dikke sounds
liever een setje goed vst drums erby / of een setje drums uit mn drumulator/esq1/tg 55/rx5/asrx...evt samplers
voor de live setters kank me voor stellen ,..dat t wel werkt

Wat me wel heel erg opvalt aan mijn 606 is dat ik de cymbal niet kan programmeren op een positie waar ook een accent geprogrammeerd staat. Dan komt er een dikke vette overdrive over de cymbal waardoor ie kut klinkt en alles wegdrukt.

Hebben jullie daar ook last van?

yeps = minder anders afstellen dus ,...;
de acc tilt t niveau van de aangeslagen crash eg heel ver op en de open hats ook
dus meestal staat tie op 20 % out
en de hats op 50 en de rest iets hogfer zekers de snare en bassdrum ,...alsje alles door een multiband compressie doet ist goed te regelen ,..
elke afstelling geeft een ander verhaal

zekers omdat ik de tr6069 meestal as xtra gebruik door t filter van een synth [cs30...ofso ]

Ik snap die breakoutboxjes soiso niet. Heb je een bak met een kabel deruit met een kassie deraan en zo mooi is dat ding nou ook weer niet.
Ik heb mijn 606 ook gemod (12 mods.) en vind de aparte volume knoppen voor oHH en cHH erg fijn. De bass van een 606 modden met tune en decay zou verplicht moeten zijn wat een kut biet heeft dat ding.
Ik moet alleen nog de behuizing van de 606 vergroten om de mods erin te verwerken.
groet,
Maarten

xplain istie simple die volume apart van de tr606 o hats en cl hats ??
leuk !

Back