Wat heb ik allemaal nodig

olav

Stamgast
Hallo,

Pas geleden mijn eerste synth gekocht: de korg tr 76. Tot groot genoegen geruild voor een Nord Lead 2x (daar ik mee van diepgaande electronische muziek hou als commerciele pop en allround) .... Wat een machine is dat zeg.

Nu bestaat mijn "gereedschap" uit:

Cubase SX3
Nord Lead
Redelijke comp, slechte geluidskaart.
muis

Ik wil puur als hobby muziek gaan maken, maar wel met een kwalitatief hoogwaardig geluid.

Nu wil ik op korte termijn een nieuwe geluidskaart gaan kopen en heb naar aanleiding hiervan 2 vragen:

1) welke geluidskaart kan ik het beste aanschaffen (budget ca. 150 EUR) als ik wil aansluiten:
-nord Lead
-midicontroler
-microfoon
2) Heb ik aan slechts een nieuwe geluidskaart voldoende om mijn set-up voorlopig compleet te maken. (de enige hardware die ik wil gebruiken is de nord lead en evt. een mic.) De rest software.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden

Origineel geplaatst door bliepbliep
in dit budget zou ik naar een audigy kaart van creative gaan kijken, die dingen zijn echt niet zo slecht

Dit meen je niet, gun hem op zijn minst een Budget E-MU kaartje.
Kijk eens op www.feedback.nl voor wat verschillende kaaten van E-MU.
Ze beginnen rond de 100euro en zijn net wat serieuser dan zo'n Creative.

Deze bedoelde ik dus.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=70EM880306001

Ook is het belangrijk dat je afluistering in orde is.
Je kan wel een hele dure geluidskaart kopen en die aan je PC-speakers/HiFi-set hangen maar dat werkt natuurlijk niet. Je wilt naar "what u hear is what u get"

Dus behalve een goede geluidskaart zijn goede monitors (speakers) of een goede koptelefoon ook wel een vereiste. Kijk eens naar AKG-koptelefoons of van BeyerDynamic. Beide erg goed en niet te duur. Als je goede monitors wilt ben je snel een paar honderd euro per stuk kwijt en een goede koptelefoon kost tussen de 100 en de 150euro.

Ik hoop dat ik je geholpen hebt .

:doei:

De 0404 is een goede kaart. Maar aangezien olav ook een microfoon aan wil sluiten, is het denk ik beter om een kaart met mic-preamp te zoeken.

Misschien is dit dan nog wel een goedkopere oplossing (en naar mijn idee een goede)
Kan je je geen buil aanvallen. Heb je voor 138euro een goede geluidskaart met een goede pre-amp

http://www.feedback.nl/?id=55&b=ATMP

Attachments

• art-tube_mp_350_fffef1_75.jpg
    art-tube_mp_350_fffef1_75.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 100
Ik heb zelf de emu1212m en een art preamp, dat werkt wel goed! maar de sound uit mijn 1616m is toch nog net iets beter en dat mag ook wel voor dat geld!!

Hallo allemaal,

Was inderdaad vergeten te vermelden dat ik al een redelijke hoofdtelefoon en monitors heb dus daar kan ik voorlopig mee vooruit.

Zat zelf ook al te denken aan de emu1212. Misschien een lompe vraag maar dus ik heb voor een mic aansluiting buiten de EMU nog een preamp nodig?

Wat ik vooral even wil weten is of ik aan de geluidskaart dan genoeg heb om alles aan te sluiten (direct naar de kaart)?

Thanks,

Olav

als je een condensator mic(zo eentje die stroom vreet) hebt wel een preamp nodig.

je kan kan 1 keer stereo of dus 2x mono opnemen maar in gruwah kwaliteit

Back