Korg MS20 portamento

cuba7000

Ouwe rot
portamento werkt gewoon als ik op het toetsenbord speel

maar niet via de cv gate input, die overrult de portamento knop ,de knop niks meer... cv gate box( kenton Pro2) ik heb ook een kenton pro1 die kan portamento gewoon meesturen met het cv signaal) de pro 2 dus niet
is er iets wat ik kan patchen en die ik nog via een ander externe CV signaal kan aansturen op het patchpanel of een interne mod zodat hij altijd via de potmeter gaat

De externe CV zit na het portamento circuit, vandaar dat het niet werkt.
De portamento werkt dus alleen als je het keyboard van de MS20 zelf gebruikt.

thanks, maar daar was ik al achter,weet je een omweg of een mod om hem via cv gate aan te sturen... en dat portamento werkt

alles wat met pitch (osc freq) te maken heeft kun je tegelijk aanbieden aan de MS-20 middels de CV IN, tuning, coarse, modulatie en ook portamento... het is dus gewoon een simpele optelling naar 1 CV signaal...
uiteraard moet je dan ff een midi-2-cv converter hebben die deze opties aan boord heeft...

Op een degelijke converter kan je zelf een portamento waarde ingeven (bv. kenton) Da's wel iets minder leuk dan een draaiknop.
Ofwel een eenvoudige mod laten doen, door een forum techneut.

ik hen een kenton pro2 en een pro solo

bij de pro2 kan je geen portamento signaal meegeven en bij de pro solo wel, maar goed de pro solo staat al op een ander aparaat ingesteld,heletijd

omschakelen is ook z,on ding, ennuh de portamento instellen op de korg zelf is een stuk makkleijker/handiger

maar niemand die dus al een x een MOD gedaan heeft ,en een simpel schema,tje heeft(mischien alleen wat draden omleggen)

Back