Welke synth heeft die rank1 sound?

Origineel geplaatst door Auxillary
Vaak heb je bij soort muziek, de vettere trance, geluiden die opgebouwd zijn uit meerdere lagen. Zo heb ik van een producer gehoord, dat veel van de Rank 1 strings opgebouwd zijn uit soms wel drie layers (3 string pads) plus elke layer heeft zijn eigen effecten. En er wordt veel gewerkt met filters. Dus je kunt niet zomaar zeggen het is deze synthesizer preset van dat en dat merk. Je zult er aan moeten werken.

Eric

Daar heb je absoluut gelijk in, dat is wat ik ook vaak doe met mijn Supernova, ik leg dan bv 3 strings over elkaar, en dan heb ik bij string 1 een lichte delay, op de 2 de string een langzamere attack, en op de derde een beetje distortion en een klein beetje quad chorus.

Ik zal wel es een voorbeeldje maken als ik zodadelijk thuis ben en als mp3tje toevoegen (net als de voice messages) !!

Origineel geplaatst door Thaizer
Absoluut de Nord Modular. Prakkie effecten erover........!!!!!

zijn het vrinden van je ofzo? :D

bleh waarom zou je nou die sound na willen maken... doe toch je eigen ding, immitatie is er al veel teveel

Origineel geplaatst door Bahamut
bleh waarom zou je nou die sound na willen maken... doe toch je eigen ding, immitatie is er al veel teveel

mee eens:biertje:

meestal is dat het probleem waarom zoveel stylen hetzelfde zijn
(were living in a copycat age)

waar is de inovatie:confused:

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Eehhmm, op dit moment staat er een Novation Supernova 1 te koop voor 800 euro bij feedback Rotterdam, en daar haal je vettere superstrings uit dan uit de JP 8000........ (ik heb em ook, en hij heeft echt HELE VETTE sounds) ga em eens checken zou ik zeggen..........(het is wel een occasion)

Ik denk dat de Novation Supernova in de buurt zal gaan komen naar wat ik zoek.

Denk alleen wel dat ik de Novation Supernova 2 ga nemen.
Dat word nog even sparen dan. :(

Maar ga zeker ook effe de Nord Rack Modular uitproberen.

Iedere tot zover al bedankt voor jullie advies en info!

Greetz,
Wolfx

Waarom wil je dan per se een nieuwe....ik snap em effe niet....
Op het moment dat je de winkel uitloopt ben je al 200 euro kwijt !

Plus de Supernova 2 is niet veel verschillender als de 1. De enige verschillen zijn:

Iets meer geheugen
Iets meer stemmen
En eigenlijk maar in "echte" extra: een input.

Als je alleen de string geluiden wil gaan gebruiken heb je aan de 1 meer dan genoeg !!

En het scheelt je op de 2 ook nog es de helft....De 2 is nieuw 1698 euro, en de 1 is nu dus tweedehands 800 euro (plus 3 maanden garantie bij feedback).......ik zou het wel weten.........800 euro voor die supernova 1 en 800 euro over voor nog een leuke bak/mengtafel/monitor...of whatever. Het gaat er namelijk uiteindelijk niet om WAT je hebt, maar wat je er mee doet.

Waarom wil je dan per se een nieuwe....ik snap em effe niet....
Op het moment dat je de winkel uitloopt ben je al 200 euro kwijt !

Plus de Supernova 2 is niet veel verschillender als de 1. De enige verschillen zijn:

Iets meer geheugen
Iets meer stemmen
En eigenlijk maar in "echte" extra: een input.

Als je alleen de string geluiden wil gaan gebruiken heb je aan de 1 meer dan genoeg !!

En het scheelt je op de 2 ook nog es de helft....De 2 is nieuw 1698 euro, en de 1 is nu dus tweedehands 800 euro (plus 3 maanden garantie bij feedback).......ik zou het wel weten.........800 euro voor die supernova 1 en 800 euro over voor nog een leuke bak/mengtafel/monitor...of whatever. Het gaat er namelijk uiteindelijk niet om WAT je hebt, maar wat je er mee doet.

Ik moet toegeven dat je daar een heel goed punt maakt. En waarom zou je meer geld betalen voor iets wat je niet gebruikt. Ik ga dan toch maar eens de Novation SuperNova 1 ook uitproberen. Maar ja ik merk het wel bij Feedback waar ik van onder de indruk raak.
Maar zeker bedankt voor de info.

De Virus kan het kwa sound net niet al lijkt het er veeel op en de Supernova vind ik toch heel iets anders, een eigen geluid dat niet lijkt op dat van bv Rank1. Nord Modular is fantastisch maar verwacht geen trancebak, dat wat je hoort uit de hedendaagse commercieele trance is bij uitstek de JP8000 met z'n double supersaw (superstrings).

Als je dan een keuze zou moeten maken is het wat mij betreft de Virus B/C ;)

Succes

gr. Mario

Zo als ik al eerder zei, het gaat niet om wat je hebt maar om wat je er mee doet. Ik zal vanavond eens een voorbeeldje in dit berichtje posten, van de strings die je er mee kunt maken..........en dan zul je vreemd kijken............

Vind dit bovendien ook zeer persoonlijk maar overtuig me zou ik zeggen ;)

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario
Nord Modular is fantastisch maar verwacht geen trancebak, dat wat je hoort uit de hedendaagse commercieele trance is bij uitstek de JP8000 met z'n double supersaw (superstrings).

Juist wel met al die oneindige mogelijkheden..

Heb er eentje gehad maar kan die mening echt niet met je delen KRZ, vond 'm daarintegen wel ontzettend VETT!!!

gr. Mario

PS. Wil er dan ook op korte termijn weer eentje terug kopen/ruilen.

Zo als ik al eerder zei, het gaat niet om wat je hebt maar om wat je er mee doet. Ik zal vanavond eens een voorbeeldje in dit berichtje posten, van de strings die je er mee kunt maken..........en dan zul je vreemd kijken............

Je hebt me heel nieuwschierig gemaakt nu.
We horen het vanavond dan wel ;)

Of je kan natuurlijk gewoon reason kopen:)

Btje flauw misschien, maar ik zag dit sampletje op mijn HD die ik ooit welles in elkaar geflanst heb met only reason.

ik kan je met 10000% zekerheid vertellen dat de vette strings die ze gebruiken in bijna alle nummers gewoon een jp8080 of jp8000 is, met natuurlijk wat effecten erover.

maar je kan m natuurlijk ook gewoon met je acces virus, nova, or whateva synth maken. 3 osc met saw pakken, beetje detunen, goeie filter, en flink unison.

Pak de cd single van rank1 en samplen die hap!

Jammer dat je gister niet dat voorbeeldje had gepost. Maar je mag het vandaag nog steeds laten horen natuurlijk.

Greetz,
Wolfx

Back