Reason audio opnemen in Cubase??

the_duduman

Stamgast
(Ik kon geen draadje vinden die hierover ging, dus hier gaatie:)

Weet iemand of het mogelijk is om reason audio in Cubase op te nemen? Ik gebruik Cubase SX3 als rewire master en ik heb de Reason interface aangezet. Ik krijg dus een rewire channel, waar ik de nodige plugins op kan zetten - kortom ik ben al best tevreden. Alleen kan ik mijn live getweak en gefreak in Reason niet opnemen in het cubase Rewire kanaal (heeft zelfs geen record knop). Ik zou juist graag deze "live" sessies in Cubase willen opnemen.

Op internet zoekende blijk ik niet de enige te zijn met dit probleem, maar antwoorden vind ik niet - anders dan audio exporteren uit Reason en dan weer importeren in cubase en zelfs via een externe mixer terug feeden naar cubase. Beide lijken me omslachtig en kwaliteitsverlies op te leveren.

Weer iemand of het uberhaupt mogelijk is om Reason audio op te nemen in Cubase?

A million thanks alvast voor het goede antwoord :halleluja

Klopt, alleen moet ik dan steeds voor alle tracks alle controller lanes activeren - met als bijkomend probleem dat niet alle functies in Reason als automation zijn op te nemen. Ik vroeg me af of ik niet op een of andere manier gewoon de Reason interface in cubase kon linken aan een input channel...kortom net als een opname van een externe synth bijvoorbeeld :confused:

Okee, hier is wat ik doe - ik piel graag live in mijn reason rack met alle parameters, knoppen, patterns wisselen etc. Sommige van deze dingen die ik doe zijn echter niet als midi cc's op te nemen in de Reason sequencer. Daarom zou ik de audio die ik hoor via het rewire kanaal in Cubase als rauwe audio willen opnemen - als dat dus kan - weet ik niet!!

Geen mixdown - want dat is offline als je me begrijpt. Ik kan tijdens het downmix proces niets meer live tweaken.

Kortom ik wil wat ik hoor via de Rewire interface in een Audio Track opnemen in cubase. That's it.

Origineel geplaatst door the_duduman
Okee, hier is wat ik doe - ik piel graag live in mijn reason rack met alle parameters, knoppen, patterns wisselen etc. Sommige van deze dingen die ik doe zijn echter niet als midi cc's op te nemen in de Reason sequencer.
Volgens mij kan je alles wat je doet in reason opnemen, automation heet dat. Je moet wel alleen voor het apparaat dat je tweaked een seqeuncer track aanmaken. Daarnaast moet het piano symbooltje vooraan de tracks aangeklikt worden bij het apparaat dat je tweaked.

Niet alle parameters kunnen worden geautomatiseerd (?) in Reason:

- De meeste van de Remote programmer knoppen in de NN-XT en de RV-7000 bijvoorbeeld
- Rebirth (via de Rebirth input machine)
- Randomizen / Alter pattern van Matrix patterns (acid)
- Klooien met cabling
- Ter plekke nieuwe devices aanmaken

Tis zowiezo een geklooi om alle controller lanes voor alle tracks aan te zetten.

Volgens mij bedoel je trouwens dat je de record knop op alle tracks in reason moet aanzetten, niet de Keyboard (dat is namelijk de koppeling van het actieve track met je master keyboard)

Moet ik afleiden dat het gewoon niet kan om wat je hoort via de Rewire interface op te nemen?

Neem me niet kwalijk hoor ik stel alle hulp ernstig op prijs - maar ik heb een specifieke vraag - als het niet kan hoor ik dat graag ook, dan weet ik waar ik aan toe ben.

Laatst gewijzigd:
Ok als ik je goed begrijp, gaat het je om het opnemen van dingen die je 'live' doet. Niet een statische mixdown.

Ik zie helaas geen optie om een Rewire kanaal als input te gebruiken.

Kan ik me nog maar 1 ding bedenken wat niet echt ideaal is. Voxengo Recorder. Die zet je als insert/send (weet even niet meer welke) op een kanaal (dus op je Rewire kanaal) en hij schrijft alles real-time weg naar wav op je HD. Zelfs als de sequencer gestopt is en je een beetje loopt te pielen.

Mmm...dat klinkt als een oplossing...en nog gratis ook? :okdan: Ga het meteen uitproberen!

Bedankt alvast - weet je nog precies wat je niet beviel aan het werken met deze plugin?

Nou, hij bevalt perfect, maar hij maakt gewoon een wav op je HD. Idealiter zou je direct een audiospoor in SX willen. Nu zal je achteraf de wav moeten importeren in SX, en die zo gaan schuiven/knippen dat die weer bruikbaar is. Dat werkt dus niet fijn, maar het is één manier.

Ja precies, direct in een audiotrack was mooier geweest, maar ik denk dat ik hiermee wel uit de voeten kan.

Ik was aanvankelijk ook een beetje verbaasd dat het niet kon, vooral omdat de Rewire track er bijna hetzelfde uitziet als een gewone audiotrack (minus de record knop). Misschien dat het in Cubase 4 zal kunnen?

Tis waarschijnlijk zowiezo een rare manier van muziek maken, maar ja ik doe vaak ideetjes op als ik dan later weer luister naar zo'n sessie, vandaar.

Thanks again!!!:biertje:

- De meeste van de Remote programmer knoppen in de NN-XT en de RV-7000 bijvoorbeeld

Wat zou je daar willen tweaken? Je akn gewoon kopieren en met de spider of mixer de verschillende versies aansturen.
- Randomizen / Atlern pattern van Matrix patterns (acid)
De pattrens die je zo maakt gewoon opslaan en plaatsen op 1 van de 48 plekken en dan maar 1 aanklijken terwijl je dat opneemt
- Klooien met cabling
Je moet dat ook gewoon extra aanmaken en dan met mutes werken.

Madthijs,

Bedankt, maar ik wil gewoon een simpele oplossing voor wat simpel zou moeten zijn: Dat wat ik hoor kunnen opnemen.
Dat heb ik nu - mijn eerste opname gemaakt met Voxengorecorder en ik ben hardstikke blij.

De rest is mij te lastig of onmogelijk (check het internet maar voor voorbeelden bijv. http://www.reasonstation.net/board/viewtopic.php?topic=16362&forum=14&6)

Laatst gewijzigd:
Arno, je moet het draadje nog even goed lezen:

Ik weet dat Cubase de rewire track mee-bouncet als je "exporteert", maar het gaat erom dat ik een live opname wil maken van wat ik doe in reason - dus niet door te sequencen (afgezien van de matrix pattern sequencers in het rack).

Ik zou het best als midi willen "opnemen" in de reason sequencer, maar afgezien van dat dat een heel gedoe is ;) kan simpelweg niet alles wat je in het reason rack doet worden opgenomen als midi, zoals de voorbeelden die ik al aangaf.

Het liefst zou ik het opnemen in een Cubase audiotrack, maar tot zover heb ik nog niet gehoord dat dat kan.

Wat ik wil gaat dus tot nu toe prima met de Voxengo Recorder - met dank aan Mike!

Laatst gewijzigd:
Pcs, laat een externe recorder meelopen (opnemen), dan heb je een wav. en gooi die dan in Cubase.

Hoi Muff,

Dat kan ik dus niet - maar ik hoor graag als dat op een of andere manier wél kan!!

Ik kan wel bijv in cubase midi out naar individuele reason devices sturen, maar ik kan niet de reason audio als input voor een audio track selecteren. Tenzij???? Iemand????

Welke dan precies?

- Rebirth (via de Rebirth input machine)
Zou kunnen, dat weet ik niet, maar dat is natuurlijk "extern proggie"

- Randomizen / Alter pattern van Matrix patterns (acid)
Volgens mij kan ook dit gewoon? Ongeveer alle knoppen zijn te automaten.

- Klooien met cabling
Klopt, maar dat kun je van tevoren ook doen? Gewon alles aanmaken en routen wat je wilt hebben. Dan lekker freaken.

Ook dit kun je van tevoren allemaal klaar zetten.

Tis zowiezo een geklooi om alle controller lanes voor alle tracks aan te zetten.
Tsjaa, zou kunnen. Ik heb er nooit last van om van alles te automaten, ik krijg alles wat ik wel wel aan de praat hiermee.

Volgens mij bedoel je trouwens dat je de record knop op alle tracks in reason moet aanzetten, niet de Keyboard (dat is namelijk de koppeling van het actieve track met je master keyboard)
Klopt, keyboardje = keyboard en rode knop is recorden.

Moet ik afleiden dat het gewoon niet kan om wat je hoort via de Rewire interface op te nemen?

Neem me niet kwalijk hoor ik stel alle hulp ernstig op prijs - maar ik heb een specifieke vraag - als het niet kan hoor ik dat graag ook, dan weet ik waar ik aan toe ben.

Houd er wel rekening mee dat als je live in Reason bezig bent, en dat met een ander programma record, dat de geluidskwaliteit ook niet optimaal is. Vaak zijn de FX etc niet zo exact berekend als bij het echte mixdown proces. Ligt ook een beetje aan je pc denk ik....

Laat even weten of het je met die vst plug wel goed lukt? :)

Back