Als ik je site mag geloven...
Als ik je site mag geloven...
...(inmiddels uit de lucht) dan heb je wel een koei van een mixer staan en sequencing en recording over twee beeldschermen. Of is dit een plaatje dat je van het net hebt geript?
Ik ga er maar even van uit dat dit spul niet van jou is, met zulke spullen lijken mij plug-inns geen issue. Maar, als je wel muziek maakt. Hoe sequence je dan nu? Met een computer of met een hardware-sequencer? Dat is toch wel bepalend voor de keuze of je met plug-inns of met modules verder wilt.
Of sequence je helemaal niet, en neem je gewoon akoestisch wat instrumenten op, zonder MIDI-sturing of iets dergelijks?
Als dit laatste de situatie is, en je dus ook nog geen goeie PC voor deze klus hebt (en geloof me, een goeie PC voor sequencing en recording is géén kleinigheidje, zie DIVERSE threads!!!), dan is denk ik dat de aanschaf(prijs) van zo'n PC het eerste is waar je bij stil moet staan. Plug-inns lijkt mij meer een probleem voor daarná (kun je eerst wel met freeware oplossen totdat je verder wilt groeien).
Maar............als die PC er niet is. kun je ook serieus hardware gaan overwegen. 2-e-hands ruim en voor weinig te verkrijgen, en met een goeie hardware-sequencer zeer strak. En geloof me; strakke tracks zijn niet alleen voor trance of hardcore maar voor alle muziek een must.
Dus, met andere woorden: wat heb je voor gear en hoe werk je nu eigenlijk? Dit lijkt mij bepalend voor hoe je verder zou kunnen gaan.
Groeten,
Pjeut uit Emmeloord.