Wie kan mij helpen aan het nederlandstalige genre PLUGINS . de hiervoor gebruikte dan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als ik je site mag geloven...

Als ik je site mag geloven...

...(inmiddels uit de lucht) dan heb je wel een koei van een mixer staan en sequencing en recording over twee beeldschermen. Of is dit een plaatje dat je van het net hebt geript? 8D 8D 8D

Ik ga er maar even van uit dat dit spul niet van jou is, met zulke spullen lijken mij plug-inns geen issue. Maar, als je wel muziek maakt. Hoe sequence je dan nu? Met een computer of met een hardware-sequencer? Dat is toch wel bepalend voor de keuze of je met plug-inns of met modules verder wilt.
Of sequence je helemaal niet, en neem je gewoon akoestisch wat instrumenten op, zonder MIDI-sturing of iets dergelijks?

Als dit laatste de situatie is, en je dus ook nog geen goeie PC voor deze klus hebt (en geloof me, een goeie PC voor sequencing en recording is géén kleinigheidje, zie DIVERSE threads!!!), dan is denk ik dat de aanschaf(prijs) van zo'n PC het eerste is waar je bij stil moet staan. Plug-inns lijkt mij meer een probleem voor daarná (kun je eerst wel met freeware oplossen totdat je verder wilt groeien).
Maar............als die PC er niet is. kun je ook serieus hardware gaan overwegen. 2-e-hands ruim en voor weinig te verkrijgen, en met een goeie hardware-sequencer zeer strak. En geloof me; strakke tracks zijn niet alleen voor trance of hardcore maar voor alle muziek een must.

Dus, met andere woorden: wat heb je voor gear en hoe werk je nu eigenlijk? Dit lijkt mij bepalend voor hoe je verder zou kunnen gaan.

Groeten,
Pjeut uit Emmeloord.

ok

ok

bedankt voor de reactie pjeut,

Ja de mixer is inderdaat niet van mij en de rest daarvan ook niet natuurlijk , dit is inderdaat een foto van het net.

nou ik heb speciaal voor mijn sequence progamma cubase sx een computer aan geschraft amd athlon 3000 + 1024 mb geheugen
Ja ik zit zelf nog een beetje er mee met het fijt plugins , (digitaal of analoog ook ) ik weet daar het meeste nog niet van.
Wat ik wil ( mischien wel weer onmogelijk) is gitaar / arcordeon / zang opnemen via een geluidskaart de computer in , maar de rest van de instrumenten , wil ik via de pc plugins dus aanspelen en in stapjes in een spoor zetten . Hier wil ik zowiso een m-audio klaviertje voor gaan kopen om de instrumenten die in de pc staan aan te spelen , dus drums etc. etc. Maar mischien is het inderdaad ook wel mooi om analoog op te nemen via modules en klavier dan ?? kan dit er nog bij ?

hoop je zo wat meer informatie te hebben gegeven !!
hopelijk kunnen jullie er wat mee !?

Groetjes,

Arjan

Heb je m'n...

Heb je m'n...

....PB ontvangen over songwriting?

.

.

Ja heb ik ontvangen pjeut !!
ik weet nog niet helemaal goed , wil ze natuurlijk eerst zien/(horen) . maar omdat ik zelf nou ook druk bezig ben met teksten schrijfen en aangezien dit aardig goed lukt ,.....
maar wat is je reactie op mijn vraag dan want daar gaat het hier uitijndelijk om!

groetjes,

Av

Geen idee...

Geen idee...

...ik werk zelf alleen maar het hardware. Ik heb dus zelf ook 'ns een nederlandstalig nummer opgenomen, en daarbij gebruik gemaakt van alleen maar een Roland Sound Canvas en een Digitech Studio II Multi-FX.
Wel wat gemultilayered, maar ik vond het eindresultaat wel aardig kloppen bij het gangbare geluid.

Dus, als je plugins zoekt, zoek dan naar emulaties van zo'n roland SC's of van GEM keyboards/modules. Dat lijkt mij niet de "top of the bill", dus mogelijk als freeware te verkrijgen.

AV producties, de belangrijkste vraag van alles is: heb je al liedjes? Als je die hebt, en ze kan zingen (provisorisch desnoods!) en op de piano rammelen (of gitaar of watdanook), dan is de rest alleen maar 'techniek'. Dat is ook leuk, en je hebt er spul voor nodig (plugins dus haha).

Als je dus de liedjes en ideeen (grofweg) hebt, dan zou ik je aanraden: ga bij iemand langs die een homestudio heeft. Je bent bij deze uitgenodigd, maar ik denk dat ik een tikkie ver weg woon :D (wie biedt zich aan?) Dan kun je zien hoe dat gaat met de software en hardware, en wat je beslist nodig hebt, en wat misschien niet, of later,

Als je ze niet hebt, zou ik een standaard "workstation" of zelfs entertainer keyboard kopen en daarmee lekker experimenteren. Vooral die entertainer keyboards zijn helemaal niet zo'n gek idee, die genereren het meeste van de begeleiding zelf zodat jij je op het liedje kan concentreren (en da's zeker in dit genre verreweg het belangrijkst!). Je hoeft alleen melodien te spelen en met links de juist akkoordtoetsen raken. Koop een klein mengpaneeltje, liefst met ingebouwde galmeffecten, een goedkope condensator mikrofoon (bv Samson C01) en sluit het mengpaneel aan op (bijv) een cassettedeck. Simpelheid is een groot goed als je een liedje aan het maken bent! Die homestudio komt dan wel als je met een aantal liedjes erg tevreden bent.

succes, en laat ons je resultaten horen op het 'tracks' forum!

.

.

ok,

ja berlijn is niet echt naast de deur weheh,

maar ik was eingelijk van plan om plugins te (kopen) downloaden ... maar ik weet zelf achteraf dan dat de hardware producties natuurlijk wel het mooiste klinken , denk aan de producties van marianne weber b.v dat klinkt als een klok.
is het niet mogelijk als ik nu een midi klavier koop om de software plugins aan te spelen en als ik later wat hardware modules koop ... is dit een goed plan?

groetjes,

Arjan

Een midi-klavier.....

Een midi-klavier.....

....is altijd goed. Maar doe daarbij niet te zuinig. Omdat er geen geluid uit komt wil niet zeggen dat het alleen maar een bak deurbellen is; ook voor een midikeyboard geldt dat velocity, aftertouch en het instellen van diverse midi-parameters belangrijk zijn. Als je nu te zuinig doet bij de aanschaf krijg je daar al heéél snel spijt van.

En ja, zo'n keyboard blijf je gebruiken, ook als je de hardware-kant op gaat. Je zult altijd je partijtjes in je sequencer (Cubase of ook hardware) moeten invoeren.

Trouwens, als je meer wilt weten over de sound van dit genre moet je 'ns contact opnemen met forumlid Apefull.
Hij is een grote fan en weet er naar eigen zeggen veel van. Dit laatste kan ik ontkennen noch bevestigen. Maar stuur 'em een PB-tje of mail naar Apefull .

En laat nog 'ns weten wat je vorderingen zijn.

Succes.

..

..

Ik ben nog weinig opgeschoten eerlijk gezegt :

Kijk ik kan wel direct als ik het echt goed wil doen een Yamaha Tyros kopen maar dan wordt mijn budget erg klijn dan komt het niet goed . Ik weet dat daar mooie sounds uit komen .

Hoe kan ik het nu anders oplossen . Wel een keabord van yamaha met midi ? of kan ik het beste een m-audio auxicom met plugins kopen ? en wat voor plugins dan ?

groetjes,

Arjan

Ja, een midi keyboard met plugins is natuurlijk prima. Ik zou Hypersonic2 nemen als ik jou was, dat is een workstation VST die vergelijkbaar is met een Triton, Motif en dergelijke. Daar zit echt alles in wat je nodig hebt: strijkers, drums, trompetten, accordions, piano's, synthgeluiden en nog veel meer.

Ik heb zelf een tijdje geleden met Hypersonic2 ook voor de grap (het is niet bepaald mijn genre ;)) zo'n schlager-achtig stukje gemaakt. Totaal niet afgemixt enzo dus let niet teveel op de kwaliteit, maar het is puur even een voorbeeldje.

Volgens mij heb ik ook nog de Korg Legacy gebruikt maar weet 't niet zeker, eigenlijk kun je met elke VA synth wel van die geluiden maken die in dergelijke nummers vaak gebruikt worden.

Attachments

• bauersmit.mp3
    872 KB · Bekeken: 111
Origineel geplaatst door Frank H

Ik heb zelf een tijdje geleden met Hypersonic2 ook voor de grap (het is niet bepaald mijn genre ;)) zo'n schlager-achtig stukje gemaakt.
.

:halleluja hulde :halleluja

..

..

'Mooie demotje / orkestband :)

aangezien ik nog niet zo in de plugins wereld zit en ik meer bezig ben met analoog opnemen vroeg ik mij eingelijk af , met wat voor progamma heb je dat opgenomen en hoe ....

Groetjes,

Arjan

Het is gemaakt met Cubase. Er zijn echter genoeg andere (goedkopere) sequencers waarmee het ook kan zoals FL Studio en Orion, daar zijn volgens mij ook wel demo's van verkrijgbaar.

In de sequencer laad je de VST instrumenten en vervolgens teken je de noten met de muis of speel je de deuntjes live in met je keyboard.
It's as easy as that :L

..

..

en als ik andere software hiervoor aanschaf , klinkt het nog mooier natuurlijk . Niet dat dit niet mooi klinkt maar ik kan dus ook wel live inspelen met een midi keabord want ik heb de m-audio auxicom in bestelling .

Groetjes,

Arjan

Is de korg legacy digital collection en met name de virtuele m1 misschien een optie voor jou? ikzelf had eerst interesse in de roland d-50 die ook gebruikt wordt in dit genre, maar ik kijk nu ook naar de mogelijkheden voor de m1 plugin.

kheb ook maar ff een "nederlands" geluid gemaakt met de korg wavestation plugin. melodie is van frans bauer.

Attachments

• klc-wavestation_nl.zip
    780,7 KB · Bekeken: 101
modules

modules

Hallo,

Heb nog is even wat rond gekeken ,

Ik heb nu aangeschaft / zijn paar niet de goeie versies :

- korg wavstation
- korg laceny
- steinberg helion
- steinberg hypersonic.

Nu heb ik ook een leuk aanbod gekregen voor een paar modules . dat is natuurlijk ook altijd mooi , ik weet waarvoor het gebruikt is en wat er mee gemaakt is dus . Ik zit al in de goeie richting wat betreft / modules/syntheziser/vst's

Grtz,

Arjan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back