Wie kan mij helpen aan het nederlandstalige genre PLUGINS . de hiervoor gebruikte dan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Als ik je site mag geloven...

Re: Als ik je site mag geloven...

In neem via pc op , cubase in dit geval :

Maar ik wil ook graag paar modules . Hoe kan ik dat dan het beste doen . omdat je zegt dat het bepalend is >

Origineel geplaatst door pjeut
...(inmiddels uit de lucht) dan heb je wel een koei van een mixer staan en sequencing en recording over twee beeldschermen. Of is dit een plaatje dat je van het net hebt geript? 8D 8D 8D

Ik ga er maar even van uit dat dit spul niet van jou is, met zulke spullen lijken mij plug-inns geen issue. Maar, als je wel muziek maakt. Hoe sequence je dan nu? Met een computer of met een hardware-sequencer? Dat is toch wel bepalend voor de keuze of je met plug-inns of met modules verder wilt.
Of sequence je helemaal niet, en neem je gewoon akoestisch wat instrumenten op, zonder MIDI-sturing of iets dergelijks?

Als dit laatste de situatie is, en je dus ook nog geen goeie PC voor deze klus hebt (en geloof me, een goeie PC voor sequencing en recording is géén kleinigheidje, zie DIVERSE threads!!!), dan is denk ik dat de aanschaf(prijs) van zo'n PC het eerste is waar je bij stil moet staan. Plug-inns lijkt mij meer een probleem voor daarná (kun je eerst wel met freeware oplossen totdat je verder wilt groeien).
Maar............als die PC er niet is. kun je ook serieus hardware gaan overwegen. 2-e-hands ruim en voor weinig te verkrijgen, en met een goeie hardware-sequencer zeer strak. En geloof me; strakke tracks zijn niet alleen voor trance of hardcore maar voor alle muziek een must.

Dus, met andere woorden: wat heb je voor gear en hoe werk je nu eigenlijk? Dit lijkt mij bepalend voor hoe je verder zou kunnen gaan.

Groeten,
Pjeut uit Emmeloord.

Re: Re: Als ik je site mag geloven...

Re: Re: Als ik je site mag geloven...

Origineel geplaatst door A.V producties
In neem via pc op , cubase in dit geval :

Maar ik wil ook graag paar modules . Hoe kan ik dat dan het beste doen . omdat je zegt dat het bepalend is >

Simpel. als je geen PC hebt/gebruikt, dan heb je aan plug-inns helemaal niets. Sterker nog, je zult niet eens weten waar je ze in moet stoppen. En omgedraaid, als je wel met een PC werkt, heb je wel de keuze tussen beiden. Als je de PC gebruikt voor sequencing heb je wel de keuze tussen pluginns of modules. Plug-inns integreer je gewoon in Cubase, lees de manual en de zééér vele threads hier. Wil je met externe hardware-modules werken, dan hang je die met een MIDI-kabel aan je PC en stel je in Cubase het kanaal dat je via zo'n externe module wilt laten horen in op MIDI-Out (lees ook verder op dit forum).
En zo komt er al direct een belangrijk aspect in beeld dat je nodig hebt als je met externe modules wilt werken; een geluidskaart met kwaliteit audio-ins om het uitgangssignaal van de module weer je PC in te voeren (want daar gaa je uiteindelijk opnemen, toch?) en een MIDI In en UItgang. Zulke dingen zitten dus níet standaard op een PC die je bij de hardware-boer hebt gekocht. en ook hierover: lees op dit fantastische forum.

Succes.
Pjeut.

..

..

het is mij nou al wel duidelijk !!

Ik heb een pc amd athon 3000 +
1gb

cubase sx gebruik ik
rme fireface 400
en m-audio axiom midi klavier
korg wavestation module
akai sampler
roland u 220

zo ver ben ik al in ! maar nu het echte werk nog !!:D
groetjes,

Arjan 8)

beste is natuurlijk je helemaal in te graven in je hardware en software, manuals lezen, je het schompes zoeken, en dan weet je het allemaal. Is alles bij elkaar wel een flinke klus.
Ook mogelijk: probeer iemand die dit allemaal al kan bij je thuis over de vloer te halen, of zoek er een op om bij langs te gaan.
Een middag of zelfs een hele dag praktijkervaring opdoen is goud waard.
Dan heb je in ieder geval al een vliegende start.
Bepaal zelf wat je hier voor over hebt (krat bier, appeltaart, uurtje stoeien met je buurvrouw) en gooi eens een balletje op.
Aan mij heb je wat dat betreft niks: ik doe te weinig met pc en midi, en woon te ver weg.
Maar er zal toch wel een noorderling zijn die jou over de drempel wil duwen/trekken/schoppen ?

Gezellig...

Gezellig...

....succes ermee !

ehm ja thomann, musicstorekoeln, feedback,
om er ff een paar te noemen hebben die denk wel Hypersonic2 voor je ja

:)

Laatst gewijzigd:
ik heb geen software alleen hardware

je zult zelf op zoek moeten

en als je op zoek bent ernaar plaats je een ad in de gevraagd draad

:eureka:

av

av

Ben nu druk bezig , heb al weer wat legale plugins weten te vinden . Maar heeft er ook iemand specifiek een plugin voor . Baslijntjes . Die ze b.v ook bij Frans bauer gebruiken. En eventueel effect plugins voor op het vocal lijntje ?

Raad mij wat aan :)

Groetjes,

Av

Wow, dat naivieteit nog zo hoog in het vaandel staat hier zeg!!!
Ik zal je luchtbel dan maar stuk prikken. Er bestaan geen plugins voor Nederlandstalige muziek, net zoals nederlandstalige hardware!!!!

Lusiter eens goed naar NL muziek en vertel me wat je hoort!!!! Juist men beginne met een Drumstel (DKfH Superior bv) dan gaan we door naar de bas (trilogy van Spectrasonic) dan het toetsen gebeuren (NI Komplete voor Piano's, Orgels en handige laagjes voor eronder) gitaren en accordion (Sessiegitarist en voor de accordeon Bolle Jan) Blazers maakt niet uit als ze maar zo nep mogelijk klinken maar soms ben je ook beter af met sessietoeters, het geheel mixen in Cubase SX en je bent er wel.

Let op, dit concept is op meerdere muziekgenres toepasbaar!!!! :D

Alstublieft meneer!!!

Als je dit soort muziek wil maken kan je t best ff contact zoeken met forumlid midimartin. Hij produceert oa. Jannes. Ben gister in z´n studio geweest om n m-one op te halen, en stond versteld met wat voor gear dat soort muziek wordt gemaakt.

Echt erg dik spul!! Zowel voor opname en FX als aan synths heeft ie mooie dingen staan.

!

!

is dat free plugins software ? of waar kan ik dat spul weg halen?

Grtz,

Arjan

Wow, dat naivieteit nog zo hoog in het vaandel staat hier zeg!!!
Ik zal je luchtbel dan maar stuk prikken. Er bestaan geen plugins voor Nederlandstalige muziek, net zoals nederlandstalige hardware!!!!

Lusiter eens goed naar NL muziek en vertel me wat je hoort!!!! Juist men beginne met een Drumstel (DKfH Superior bv) dan gaan we door naar de bas (trilogy van Spectrasonic) dan het toetsen gebeuren (NI Komplete voor Piano's, Orgels en handige laagjes voor eronder) gitaren en accordion (Sessiegitarist en voor de accordeon Bolle Jan) Blazers maakt niet uit als ze maar zo nep mogelijk klinken maar soms ben je ook beter af met sessietoeters, het geheel mixen in Cubase SX en je bent er wel.

Let op, dit concept is op meerdere muziekgenres toepasbaar!!!! :D

Alstublieft meneer!!!

is dat free plugins software ? of waar kan ik dat spul weg halen?

Als je dat lijstje bedoelt wat JimmySX opnoemde .. ..

Helaas..

Maar er is genoeg te krijgen op dat gebied, zeker in de vorm van sample cd's etc.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back