geluid hapert bij het werken met fl studio 6

vlamman

Ingeburgerd
beste mensen

ik heb een probleem ,als ik in fl werk,en ik heb 5 vst plugins aan het lopen,met een aantal samples sporen,hapert het geluid soms,van de buffer instelling weet ik,staat op 1024,en voor de rest staat alles uit ( downloads enzo) en aan mijn pc kan het ook niet liggen.ik heb een p4 3.4 1mb cash 1024 ddr2 asus p5gd2 3 sata schijfen van 120gig,en een m-audio auidopile 2496,zou het er aan kunnen liggen dat ik iets van 40 gig aan samples op mijn schijf heb.of waar anders aan? en zou het misschien handig zijn om fl op een externe schijf te laten draaien.

vlamman

een clean systeem helpt ook. Zonder internet, microsoft office producten, virusscanners etc.

ik zou ff een ander (demo) programma proberen, dan weet je iig of het aan je hardware of aan je software ligt.

Ik schiet ook wat: Heb je de buffersize op maximum staan? Kan ik met mijn Celeron 1.2 en 640mb geheugen zeker vijf synths draaien, dus dat moet jij dan ook zeker kunnen. Hd lijkt me iig niet het probleem, van mijn schamele 40gig heb ik er 25 vol.

Misschien eens proberen te klooien met je geluidskaartinstellingen van XP onder het configuratiescherm? Of de buffersize van je geluidskaart? Als gezegd, ik roep maar wat, kweenie of het er iets mee te maken heeft :D

Back