Welke talkbox?

bikkel

Everything is on the One
Ik heb toch wat te veel naar 'More Bounce' geluisted om me druk te kunnen maken om vullingen die er uit trillen. Ik wil er gewoon een.

Ik zie bij Thomann bijvoorbeeld een paar talkboxes varierend van 66 tot 175 euro staan. Ik heb geen idee van de kwaliteit van die dingen, en ik zal er ook wel een microfoon bij nodig hebben.

Re: Welke talkbox?

Origineel geplaatst door bikkel
Ik heb toch wat te veel naar 'More Bounce' geluisted om me druk te kunnen maken om vullingen die er uit trillen. Ik wil er gewoon een.

Ik zie bij Thomann bijvoorbeeld een paar talkboxes varierend van 66 tot 175 euro staan. Ik heb geen idee van de kwaliteit van die dingen, en ik zal er ook wel een microfoon bij nodig hebben.

En een gitaar preamp

Re: Re: Welke talkbox?

Origineel geplaatst door trash
En een gitaar preamp

Hoezo een gitaar preamp?

Origineel geplaatst door trash
En een gitaar preamp

nee hoor .. alleen als je een gitaar wil gebruiken als bron .. ( en dan hoeft het nog niet , maar voor een gitaar wel zo fijn )

Ik heb een HEIL Sound Talkbox .. daar moet je wel een versterker op zetten voor de speaker ( max 100 watt !!!!)

Er zijn er ook die het niet nodig hebben ! maar of die klinken als een heil sound weet ik niet !

die van danelectro heeft geen speaker nodig maar schijnt ruk te klinken!!!

die andere volgens mij allen wel

zat zelf ook ff te zoeken.

en die heil en de s-talker(beter voor keyboards?) lijken mij de shit

Het zijn vrij obscure apparaten toch. Ik ben de volgende tegen gekomen die nu nieuw verkocht worden:

- DUNLOP HEIL TALK BOX -> heeft een versterker nodig (?)
- ROCKTRON Banshee Talkbox -> lijkt wel een versterker te hebben
- DANELECTRO DTB-1 Free Speech --> schijnt bagger te zijn
- S-Talker / Super Talker -> heeft guitar en keys versies. Schijnt wel goed te zijn.
- Framptone -> geen versterker, 200 dollar (*ouch*), gericht op gitaristen, schijnt wel goed te zijn.

Niet meer in omloop:

- Electro Harmonix Golden Throat -> Zal wel weer de beste zijn (want EH) en bizarre tweede handsprijzen hebben

Laatst gewijzigd:
orale synthsex

orale synthsex

In het verleden wel eens zo'n geluid bereikt door de oortelefoontjes van een mp3 speler o.i.d. "in de bek" te nemen. Met een sm58 microfoon en flink wat gain zijn prima resultaten te bereiken.

Die Banshee schijnt wel vrijwel altijd het geluid te distorten wat je er in stuurt, klopt dat? Want het zou op zich ook leuk zijn als je wat subtielere geluiden kunt filteren met een talkbox.

En wat voor microfoon moet ik er eigenlijk bij hebben? Is zoiets al genoeg?

ik vind pg's toch beduidend minder dan sm's .. voor 80 euro kan je wel een mooie 2dehands sm58 scoren ..

Het gaat niet alleen om de talkbox, maar vooral om de sound die je uit je synth haalt.
Roger troutman zelf gebruikte op de Yamaha dx100 een sawtooth lead achtige sound. Daarvoor gebruikte hij een Moog.
De kunst is om de woorden echt verstaanbaar te maken en je moet natuurlijk wel
een goeie toetsenist zijn als je echt als Roger of Teddy Riley wilt klinken.
Voor de rest heb je een versterker nodig.
De heil talkbox is een goeie optie.

Greetz

Origineel geplaatst door 10th Month
Het gaat niet alleen om de talkbox, maar vooral om de sound die je uit je synth haalt.
Roger troutman zelf gebruikte op de Yamaha dx100 een sawtooth lead achtige sound. Daarvoor gebruikte hij een Moog.
De kunst is om de woorden echt verstaanbaar te maken en je moet natuurlijk wel
een goeie toetsenist zijn als je echt als Roger of Teddy Riley wilt klinken.
Voor de rest heb je een versterker nodig.
De heil talkbox is een goeie optie.

Greetz

Ja maar goed het is natuurlijk niet verplicht om altijd live je keys te spelen. Je kunt ook gewoon iets in Cubase neerzetten en dan met die slang in je bek wachten tot het begint. Lijkt me sowieso beter om het eerst ff 'droog' te oefenen.

Zelf denk ik dat simpele sounds waar wel veel harmonischen in zitten het beste werken. Een dunne puls, zaagtand, dat soort dingen.

ja je kan natuurlijk altijd een midipartij in cubase opnemen.
en dan daarna gewoon die takbox in je mond doen.
maar dan mis je die echte interactie/funkiness.
maar je kan altijd oefenen zo idd.

Origineel geplaatst door 10th Month
Ik heb de Heil.
Maar heb m al jaren niet gebruikt.
Heb ook die Roger Patch voor de DX100.

Ik heb een TX81z, die moet dus 1:1 over te nemen zijn. Maar ik ben niet van plan alleen het Roger Troutman effect te doen. Volgens mij moet je bij die Heil toch ook een losse gitaarvoorversterker hebben ofzo?

Back