Welke talkbox?

Als de banshee altijd distort dan doe je iets niet goed..

Je kan hem wel lekker oversturen als je wil, doordat er gain draaiknopje opzit. Maar je kan hem ook gewoon clean gebruiken, en het voordeel is dat je geen amp ervoor nodig hebt geloof ik, is wel zo gemakkelijk. Tip: er staat nu een -nieuwe- banshee op marktplaats ook (nee niet van mij, ik heb helemaal geen talkbox).

Origineel geplaatst door Franz.K.
Als de banshee altijd distort dan doe je iets niet goed..

Je kan hem wel lekker oversturen als je wil, doordat er gain draaiknopje opzit. Maar je kan hem ook gewoon clean gebruiken, en het voordeel is dat je geen amp ervoor nodig hebt geloof ik, is wel zo gemakkelijk. Tip: er staat nu een -nieuwe- banshee op marktplaats ook (nee niet van mij, ik heb helemaal geen talkbox).

....en slechts tien euro duurder als bij Thomann, wat een deal! :D

Ik heb net nog ff met mijn talkbox gespeeld.
Ik had de juno60 erop aangesloten.
Werkt prima hoor.
Nu had ik ook niet anders verwacht moet ik zeggen...

De truc is niet om 'm te laten werken, maar om 'm goed te laten kllinken en te kunnen spelen.

Zoals beloofd het sysex bestandje.

Attachments

• roger codes 2.0.syx
    4,1 KB · Bekeken: 105
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik heb net nog ff met mijn talkbox gespeeld.
Ik had de juno60 erop aangesloten.
Werkt prima hoor.
Nu had ik ook niet anders verwacht moet ik zeggen...

Welke gebruik je?

Ik heb een Electro Harmonix Golden Throat.
Die stuur ik aan met een gitaarversterker.
Meestal een klein versterkertje van een watt of 15 ofzo.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik heb een Electro Harmonix Golden Throat.
Die stuur ik aan met een gitaarversterker.
Meestal een klein versterkertje van een watt of 15 ofzo.

Vintage EH dingen daar ga ik me niet aan wagen. Maar heb je gewoon altijd die gebruikt of ook nog vergeleken?

Het is ook niet zo'n ding wat je ff test in de winkel.....

Ik heb nooit een andere gehad.
Deze kwam ik lang geleden eens tegen voor een nette prijs en toen heb ik hem uit nieuwsgierigheid gekocht.
Ik heb er geen spijt van.

Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat deze beter zal klinken dan een Heil ofzo.
Beide talkboxen zijn passief, dus het zal niet zo veel uitmaken gok ik...

Origineel geplaatst door bobaphat
zijn er trouwens geen goeie talk box plugins???
Vocoder plugins, dat lijkt er wel wat op.

Het effect van de talkbox is juist dat je het geluid vervormt met je mond, dat kun je niet zomaar emuleren :)

Voor een lijstje van Talkboxes:
http://filters.muziq.be/type/talkbox

Zelf heb ik die Chris McGregor Talkbox, maar ik kocht de laatste die hij maakte, hij was aan een soort vocoder bezig, maar het mailadres dat ik heb werkt niet meer, grrrr...

Ik denk dat ik eerste even wat andere nuttige aanschaffen ga doen voordat ik hier aan begin. Dit is toch een beetje een ding wat je niet op iedere track gebruikt.

Supervet dat filmpje :D Heb er ook een gebouwd, totale kosten iets minder dan 5€ en hij werkt gewoon echt goed :D

Nu wil ik de DX-7 gebruiken als synth en ik lees hier over de Roger Troutman patch voor de DX-100. Kan iemand mij vertellen of deze er ook voor de dx-7 is en zo ja waar?

Klinken akkoorden eigenlijk een beetje tof door een talkbox?

En die Digitech talker, daar zit niet een slang ofzo bij toch? Hoe kan je dan het geluid moduleren tot het effect van een talkbox>????

Laatst gewijzigd:
En die Digitech talker, daar zit niet een slang ofzo bij toch? Hoe kan je dan het geluid moduleren tot het effect van een talkbox>????

Ondanks het feit dat een digitalker nooit als een talkbox zal klinken (hoeft dat?) doet een WC rolletje of extreem articuleren wonderen...

Back