BCR2000 verzenden van Operating System

Guido Groet

Nieuwkomer
Via Feedback.nl Support kom ik op dit forum.

Ik heb nogal problemen met het aansluiten van mijn BCR2000 controller op mijn PC met de USB kabel. Als ik hem aansluit, ziet mijn VJ programma Resolume de controller wel, maar de knoppen werken niet, als ik dan de driver update van de controller (USB) dan werkt hij af en toe wel en af en toe niet, er is geen aanwijsbare reden waarom hij het af en toe wel doet en meestal niet.

Dit is een probleem dat zichzelf af en toe oploste, maar nu is het ernstiger:
Nu is zelfs het operating system uit het apparaat en ik krijg hem er niet meer in, ondanks de midi-usb interace en midi-ox.
Net heb ik met SendSX gezien dat mijn PC 17 pakketten verstuurd naar de BCR2000, en die geeft op het display aan dat hij ontvangt. Maar als het klaar is met verzenden, zet ik de BCR uit en weer aan en dan verschijnt die hufterige "noOS" weer in het display.

Wat doe ik fout en wat zou ik nog kunnen proberen? Ik ben een beetje radeloos en sta op het punt mijn controller naar Feedback terug te brengen, maar het is dat Rotterdam - Alkmaar geen geringe afstand is...

heb nu de bcr op mijn laptop van mijn werk aangesloten en doordat er nu geen operating system op staat ziet mijn laptop nu helemaal geen nieuwe hardware en kan ik geen communicatie voor elkaar krijgen met de BCR, betekent dit dat ik een stuk apparaat heb of kan ik nog dingen uitproberen?

ja, dat is vast schrikken.

geen probleem, is simpel op te lossen.
Je os is inderdaad niet meer werkend op de bcr2000. Dit heeft tot gevolg dat je usb poort het nu ook niet meer doet van de bcr.

Gelukkig is er een manier om nieuwe firmware ALTIJD op de bcr2000 te kunnen flashen. Dit werkt echter alleen via de echte MIDI ingang met een midi kabel.

dit doe je als volgt:
- sluit een midi kabel aan op de midi in (en de out op je midi interface van je computer)
- download midiox (via www.midiox.com)
- laadt de sysex firmware in midiox (in het sysex venster)
- start de BCR in Bootloader mode op via het indrukken van de "store" en "learn" button tegelijk en vervolgens de aanknop van de bcr. Hou deze knoppen ingedrukt tot de bcr opgestart is in loader mode.
- verstuur nu via midiox de sysex file naar de goede midi out port van je computer

klaar :)

Eventueel kun je een ander sysex verstuur programma gebruiken als je je daar meer mee vertrouwd voelt.

succes!

Dank je wel Quifster, maar wat je onderstaand beschrijft heb ik ook al eens moeten doen, toen ik het apparaat net had en heb daar speciaal de Edirol UM-2ex voor gekocht. Toen kreeg ik het besturingssysteem er zo weer op, maar nu niet.

Me PC is goed verbonden en de BCR laat zelfs in het display ZIEN dat er pakketten gestuurd worden, maar als de verzending klaar is en ik mijn BCR opnieuw opstart, komt er doodleuk weer noOS te staan.

Als je het mij vraagt slaat de BCR het besturingssysteem niet meer op op de eenof andere manier en of dat nu een fout in het apparaat is of dat ik toch iets niet goed doe in de procedure, geen idee.

Ik heb weer bij Feedback neergelegd, maar ga het liefst naar het bedrijf dat de reparaties doet aan Behringer apparatuur, Arkaudiovideo.nl, want dat zit ook in Alkmaar op 10 minuten fietsen. Maar weet alleen niet wat voor kosten daarmee gebonden zitten, want via Feedback heb ik gewoon garantie neem ik aan...

Sjonge jonge wat een gedoe zeg...

ja, misschien heb je de pech dat in jouw bcr de firmware niet meer opgeslagen wordt in het geheugen. Dan is die inderdaad gewoon stuk. Waarom stuur je hem niet gewoon op naar feedback ? (in overleg met hun natuurlijk)

dan hoef je er niet helemaal heen, lijkt me gewoon een garantiegeval.

Back